Jak zaměstnat dětské ruce

Znáte tuhle hračku?

Říká se jí hand spinner a je tady v Luxu (a asi všude ve světě) momentálně velmi v módě. Jelikož Lucembursko bývá v podobných fenoménech poněkud pozadu, je možné, že tato móda proběhla v jiných zemích už tak před dvěma lety 🙂

Každopádně když před pár týdny hand spinner mánie dorazila do Luxu, došlo dokonce i k tomu, že byl po uvedení na trh během několika dnů vyprodaný. A o to víc ho všichni začali nutně chtít. Já osobně tomu nevěnovala velkou pozornost. Časem jsem si začala všímat, že hand spinner nosí Motýlkovi kamarádi do školky, a tak mi bylo hned jasné, že dříve nebo později ho Motýlek taky začne chtít.

Jedná se o americký výmysl původně určený dětem, které mají potíže se soustředit, které potřebují nějak zaměstnat ruce, snížit napětí a také pro autisty.

Dnes jsem byla s klukama nakoupit v supermarketu a ačkoli se oddělení hraček vždycky snažím vyhnout, tentokrát jsme přes něj projet museli. Vymyslela jsem tedy hru, kdy jsem Motýlka, který při každém nákupu nutně potřebuje hromadu věcí, požádala, aby na chvilku zavřel oči. Jeho to překvapilo a kupodivu mě poslechl. Závodním tempem jsem s vozíkem, ve které jsem kromě nákupu vezla obě děti, projela skrz oddělení hraček, a když jsme ho měli za sebou, zavelela jsem „oči otevřít“. Už jsem si myslela, že moje strategie byla úspěšná, když na úplně posledním stojanu oddělení hraček Motýlek zmerčil hand spinner. Stál něco málo přes 3 eura, což mě nezruinuje, řekla jsem si. A sama jsem byla zvědavá, čím že je tato hračka tak magická.

V první chvíli po rozbalení jsem byla trochu zklamaná. Prostě se drží za prostředek mezi prsty a točí se. Taková blbost. Jenže Motýlka tahle blbost zaměstnala na celé dopoledne. Točil svůj hand spinner v prstech a pak to zkoušel na různých plochách, na stolech, na židlích, na kanapi (tam se to netočí  :-)), zkrátka vyhrál si s tím dost dlouho na to, abych to brala jako dobrou investici. Samozřejmě je mi jasné, že nejpozději zítra ho to omrzí a hračka se bude válet na dně nějaké krabice s hračkami. Nebo pod kanapem. Tam už máme hraček celou sbírku.

 

10 thoughts on “Jak zaměstnat dětské ruce

  1. avespasseri 8.6.2017 / 16:19

    I k nám už dorazila 🙂 Prý to má ve škole ve třídě skoro každý. V Dráčiku vyprodáno. Ve Sparkies vyprodáno. Až „ťamani“, ti mají všechno (a dceřina spolužačka ji tam dovedla) a ve velkém množství a za dobrou cenu. A zdá se, že i dobrou kvalitu. Neb jsem si s tím hned začala hrát sama a spadlo mi to na zem hned u zastávky 🙂 Zatím jsme si vyhrály obě. Uvidíme, jak dlouho to vydrží. A rozhodně mi to přišlo jako lepší investice než do mobilu :-))))

  2. Calad 8.6.2017 / 18:41

    I my ho máme a prozatím nás to z mužem pořád baví 😀 Eliho samozřejmě taky když mu to půjčíme 😀

    • Calad 8.6.2017 / 18:42

      *S mužem… no fuj co to ta ruka zase napsala 😀

    • Vanilka 8.6.2017 / 20:20

      A co vás přesně baví? Točit s tím? Mně to pořád nějak nejde do hlavy 😀

      • Calad 8.6.2017 / 21:26

        Vlastně jo, točit to… Zní to jako hloupost, ale tak nějak nás baví. Asi nás to na chvíli odpoutává od starostí. Ale to by pravděpodobně zvládlo inloutkový divadlo. Jen tohle je teď nějak dostupnější… 😀

  3. Alinka 8.6.2017 / 20:59

    A my jsme nejaky opozdeny … nejenze to ted vidim poprve v zivote, ale ani jsem podle toho popisu nepochopila, co vlastne se s tim dela :))).

  4. Lucie 8.6.2017 / 22:44

    Dneska jsem to také poprvé viděla v reálu. Na autobusové zastávce se mnou stála celá třída, tipuji tak druháčci, a měli to snad všichni. Tipuji to na fenomén, který tak do měsíce zmizí. 🙂

  5. Petra 9.6.2017 / 08:37

    Ja to ve Francii zaregistrovala asi pred týdnem, na trhu, v letáku nějakého obchodu. Dítě mám dvouletý a doma, takže nemám moc přehled o tom, co mezi dětmi teď frci.
    Hm, napadá mě, ze kdyz ja jsem byla malá, bylo hodně populární jojo. A taky je to vlastně blbost.

  6. katsvo2016 9.6.2017 / 17:19

    😀 máme doma také… můj ADHDák to miluje – no, je fakt, že je to čerstvá záležitost, ale baví to i mne… a ano, jen se to točí, ale ta jistota, ta jistota, že to dělá jen tohle a nic jinýho a točí se to tak báječně dlouho, když se to člověk naučí, a jemně to bzučí a to skvěle vypíná mozek. Je to jako meditace… tak asi proto nás to baví…

  7. Martina 14.6.2017 / 21:58

    Zaregistrova jsem to před týdnem a půl na návštěvu u kamarádky, co má pětiletého synka. Žadonil celý víkend, aby mu to pořídila. Ona odmítla, že je to blbost. O pár dní později na mě vyskočil na netu článek o tom, že je to všude vyprodané. A začala jsem si všímat, jak chodí děti (i mládež) po ulici a točí v rukou tuhle hračku.
    Zaujalo mě, že píší i rodiče, že točí a točí :-). Já jsem jako obvykle totálně mimo. V rukách mám buď dítě, kočárek, řidítka od kola nebo se držím tyčky v MHD. Případně doma vysavač, vařečku, lžičku, hadr apod.
    Ty chvíle, kdy nic z toho neplatí, ťukám na klávesnici a nebo (a to je nejlepší) držím knížku 🙂

    No už se „těším“ až povyroste moje dítko a bude se dožadovat hraček, které po týdnu skončí v krabici…

    Martina

Zanechat Odpověď

