Bábovky

Knížku Bábovky od Radky Třeštíkové mi půjčila kamarádka s tím, že se mi určitě bude líbit. Takové prohlášení mě vždycky trochu odradí. Stejně jako fotky některých osob na Instagramu, podle kterých bylo zřejmé, že tahle kniha je v Čechách momentálně hit. Přitom za má dlouhá čtenářská léta už bych se mohla smířit s tím, že nejsem nic extra, jsem klasický střední proud a většinou se mi líbí to, co se líbí ostatním 🙂

babovky

A v případě Bábovek tomu tak skutečně bylo. Několikrát mi během četby proletělo hlavou, že už jsem dlouho nečetla tak geniální knihu. Jak se píše na zadní straně obálky, jedná se o „dvanáct žen, dvanáct osudů propojených v jednom románu“. Na první pohled nic ohromně originálního. Koncept, kdy lze jednu určitou situaci prožít očima různých postav, je celkem častý v literatuře i ve filmech. A mně se to vždycky hrozně líbí. V Bábovkách je k tomu navíc přidaný velmi příjemný smysl pro humor, takže ačkoli se nejedná přímo o humornou knihu, u některých pasáží jsem se smála nahlas.

Dvanáct osudů dvánácti žen ve dvanácti kapitolách… Někdy mi chvíli trvalo, než jsem pochopila, jak příběh nové postavy souvisí s ostatními. Až jsem z toho byla lehce nervózní. Ale k tomu propojení nakonec vždycky došlo a někdy bylo velice důmyslné. Soustředění bylo potřeba.

Blízký mi byl i autorčin jazyk – nebo psaný projev. Prostě se to velmi dobře četlo, je to taková dnešní mluva. Jen úplně na začátku mi nějaké přirovnání připadalo takové zbytečně obrazné, vyumělkované. Když jsem vám ho tu ale chtěla ocitovat, už se mi ho nepodařilo dohledat, takže to byl možná jen můj momentální dojem, který mě zase přešel.

Vřele doporučuju. K oddechu i k zamyšlení.

 

4 thoughts on “Bábovky

  1. Terka L. 19.1.2017 / 18:37

    Četla jsem! Super knížka. Taky jsem se občas lehounce ztratila, ale nakonec do sebe všechno zapadlo… 🙂

  2. LadyBird 20.1.2017 / 06:23

    Pěkný den,
    já jsem zatím nečetla, i když moje eknihovna už knihou disponuje… :D, nějak jsem se k tomu zatím nedostala a po pravdě jsem taky byla odrazena tím, že si ji všichni chválí… ač čtu „normálně“ trochu jinou literaturu, všimla jsem si, že od doby, co jsem na mateřské, se toho taky hodně změnilo a čtu vlastně všechno, protože knihy, které jsem dřív čítávala jsou pro mě najednou těžké, pokud do nich mám nakouknout třeba jen na pár minut nebo půl hodinku, tak se nemůžu dostat do té správné atmosféry… proto jsem v takovém mezidobí, kdy čtu a bavím se u všeho… děkuji za inspiraci a pošťouchnutí… mám tu na stole ještě dvě knížky, které chci zvládnout a pak se vrhnu na Bábovky… 😀
    Hezký víkend přeji, Peťka 🙂

  3. K 20.1.2017 / 09:52

    To bych tipla ze se ti libit nebude, me to prisla takova vseho smes hnusu dnesni doby, a jak napsala Kucharka ze Svatojanu: jsem ráda že takový život nežiji a takové lidi neznám. Ale marketing udelali fakt dobre, uz od jara frčí a je to jak s odstiny šedi, najednou čtou i ti co nikdy nečetli…

    • Vanilka 20.1.2017 / 10:38

      No ale ke mně se ten marketing vůbec nedostal 😀

Zanechat Odpověď

