Podivný závěr roku

Vánoce jsou za dveřmi a s nimi se blíží i konec roku. Letos mi připadá velmi zvláštní. Mnoho mých přátel a známých zažilo v poslední době různé potíže a nepříjemnosti: infarkt, autonehoda, zlomená ruka a sádra na tři měsíce, finanční problémy… Smůla se nevyhnula ani nám: po prvním neúspěšném listopadovém pokusu jsme se v prosinci stali o jedno auto chudší. Přes materiální škodu se ale člověk dokáže přenést lépe než přes zdravotní potíže. Dnes jsem se dozvěděla, že sedmiletá dcera mé bývalé kolegyně je hospitalizovaná kvůli podivnému nádoru na ledvině… Je mi z toho opravdu úzko. Doufám, že pro letošek už je s katastrofami konec a že k žádným dalším nedojde. A hlavně že se s přelomem roku zlomí i tahle podivná nešťastná řada.

Snažím se nemyslet na dospělácké starosti a vnímat blížící se Vánoce dětskýma očima. Motýlek letos poprvé Vánoce opravdu prožívá a mluví o nich. Velmi se těší – samozřejmě hlavně na dárečky. Má spoustu přání: koloběžku, ruksak na kolečkách a v poslední době ze všeho nejvíc básní o hračce Paw Patrol, což je jeho momentálně nejoblíbenější kreslený seriál. Mimochodem znáte ho? Existuje i v české verzi?

Minulý víkend jsme s Motýlkem pořídili vánoční stromeček. Myslím, že i tahle akce se mu moc líbila. Nazdobit jsme ho spolu stihli až v pondělí odpoledne. Měla jsem velké obavy, jak stromeček uchráníme před zvídavým Kocourkem, který teď všude leze, všechno potřebuje prozkoumat a nic si nenechá rozmluvit. K mému obrovskému překvapení má ale zatím ze stromečku panickou hrůzu. Vůbec se k němu nechce přiblížit. A když občas v zápalu hry zapomene a pak zjistí, že se k němu dostal nebezpečně blízko, okamžitě upaluje zpátky ke mně, skočí mi do náruče a pevně se mě drží.

Jak už jsem psala minule, letos mě blížící se svátky nijak nevyvádějí z míry. Zvládla jsem všechno, co je pro mě opravdu důležité: vánoční světýlka v oknech a na balkonech, adventní věnec na stole, ozdobený stromeček a pár kousků cukroví. Dárky jsem nakoupila a zabalila včas. Malinko mě mrzí, že už nezvládám například poslat svým blízkým (opravdová) vánoční přání. Ale věřím, že to všichni chápou. Kdo ví, v jaké rodinné etapě se budeme nacházet touhle dobou za rok. Třeba i na ta vánoční přání jednou dojde.

Přeji vám všem překrásné svátky, hlavně klidné a pohodové. Užijte si je s rodinou a soustřeďte se na to, co se zrovna děje 😉

vanocni_stromek

 

7 thoughts on “Podivný závěr roku

  1. Iva 22.12.2016 / 23:22

    Pohodove svatky i tobe, Vanilko. Paw patrol taktez u nas momentalne vede a bude i pod stromeckem. V Cechach se serial jmenuje Tlapkova patrola a davaji ji na detskem kanale Nickelodeon. A co se tyce nemoci, ci zdravotnich komplikaci, ty se nevyhly ani nam. Zaver roku byl opravdu podivny a ja dumam nad tim, s jakym ponaucenim mam vstoupit do roku noveho. Mam jeste par dni na zamyslenou, zatim se snazim, abych svou pochmurnou naladou neotravila teseni deti na Jeziska.

  2. Ella 23.12.2016 / 10:02

    Elišák letos Vánoce taky začal intenzivněji vnímat. Určitě k tomu přispělo i těch pár dní v Lesní školce. Takže jsem ráda, že jsem zvládla udělat aspoň jeho adventní kalendář s magnetkama. Vánoce mě nestresují, jen mě mrzí, že na ně nejsem v posledních letech moc naladěna. Letos jsem dokonce nepekla ani cukroví. Jen perníky pro malého kuchaře, které se nám podařilo spálit a tvarohovou štolu. Stromek jsme koupili včera a dnes budeme zdobit. Ale zase oproti létům minulým, jsem koupila jmelí nad lustr a udělala adventní věnec, který ale vždy zapomenu zapálit.

    • Vanilka 23.12.2016 / 13:17

      Já už se smiřuju s tím, že se na Vánoce asi už nikdy nenaladím tak, jako když jsem byla dítě. Třeba je to tím, že si teď ty Vánoce musíme zařídit. Starat se o věci, o které se dřív starali naši rodiče.

      • Quanti 21.1.2017 / 06:51

        Bohužel to mám podobně a taky mě to mrzí 😦

  3. Martina 24.12.2016 / 10:45

    Milá Vanilko, přejeme krásné časy, požehnané Vánoce a celý příští rok. Měl by být mnohem lepší, než ten letošní, četla jsem astrologické předpovědi a letošní rok je rok Věže a příští rok je rokem Hvězdy. Věž přišla po roce Ďábla, který odkryl, co mělo být odkryto, ukázal prstem na vše falešné a nefunkční a rok Věže ty záležitosti vyřešil, oddělil, co mělo být odděleno, posunul nás všechny formou bolesti a poznání… No a ten příští rok by nám měl vše vysvětlit, proč se nám dělo co se nám dělo a měl by být uklidněním po bouři… Tak ať se vše vyléčí a spraví a je líp!

    • Vanilka 24.12.2016 / 13:35

      Tak to zní všechno zajímavě. Začínám se na rok 2017 těšit.

Zanechat Odpověď

