Ráj dětskýma očima

O víkendu u nás byly Motýlovy holky. V poslední době se na ně vždy velmi těším – ze zcela zištných důvodů. Báječně mi totiž zabaví Motýlka, a to takovým způsobem, že o něm třeba celé dopoledne nevím.

Po nedělním obědě se Motýlek a holky chtěli koukat na pohádku. Vybrali si Dobu ledovou 2. A já jsem se k nim ráda přidala – aspoň na závěr, když jsem uložila Kocourka k odpolednímu spánku a poklidila v kuchyni.

Úplně na konci je scéna, kde se taková ta malá veverka, jejímž smyslem života je lískový oříšek, dostane do ráje, kde je na obláčcích rozseto spousta malých lískových oříšků a v dálce jeden obrovský. Veverka se k němu pomalu tanečními kroky blíží, a když ho má na dosah, najednou jí z mrákot probere lenochod (? – nebo co je to vlastně za zvíře) a  nadšeně jí oznámí: „Prober se! Zachránil jsem ti život!“ A veverka se na něj strašně rozzlobí, začne ho bouchat a pronásledovat – zkrátka má obrovský vztek. Protože chtěla zůstat v ráji, zatímco on ji přivedl zpátky k životu, do reality, ve které je tak zapeklitě těžké získat jeden malý lískový oříšek.

Motýlek měl s tak dlouhou pohádkou samozřejmě potíže. On je pořád zvyklý koukat na Večerníčky na DVD. Sice je schopný zkouknout celé DVDčko najednou, ale vyhovuje mu, že jsou jednotlivé příběhy kratší. Tu Dobu ledovou podle mě nepochopil.

A ta závěrečná scéna mu opravdu zamotala hlavu. „Proč se ta veverka zlobí?“ ptal se zmateně. Pustila jsem se tedy do složitého vysvětlování, co je to ráj, ale zamotala jsem se do toho, protože se mi nechtělo začínat mluvit o smrti. „To je složité… jednou to pochopíš,“ zakončila jsem to zoufale.

Naštěstí mě zachránila Motýlova starší dcera: „Ta veverka spala,“ řekla Motýlkovi. „A ten lenochod ji probudil. Ty máš taky někdy špatnou náladu, když spinkáš, něco hezkého se ti zdá a maminka tě přijde probudit.“

Hned jsem se toho chytla a dodala jsem: „To je pravda! Někdy mě dokonce taky boucháš.“

Uf. Byla jsem zachráněna. Proč mě to nenapadlo, vysvětlit to takhle? Vždyť je to tak jednoduché. Aneb některé věci si lépe vysvětlí děti mezi sebou.

Napsat komentář

