Prospěšné změny plánů

S lucemburským počasím je potíž: je naprosto nevyzpytatelné. Pravidelně sleduji předpověď počasí, v telefonu mám hned dvě aplikace, které porovnávám… a které se průběžně přizpůsobují aktuální situaci🙂

V noci z pondělka na úterý lilo jako z konve, provazy vody padaly na zem i ráno, když jsem vypravovala Motýlka do školky. Rozhodla jsem se tedy, že raději do školky pojedeme autem (většinou chodíme pěšky – máme to docela blízko). Když jsme přijeli na parkoviště u školky, nad námi byla modrá obloha, mraky se protrhávaly a prosvítalo skrz ně sluníčko. Rozhodla jsem se nechat auto u školky, naložila jsem Kocourka do kočárku a vyrazila pěšky na malý nákup do supermarketu, kam sice chodím pěšky pravidelně, ale je o dost dál než školka. Samozřejmě než jsem k němu stačila dojít, zase se rozpršelo. A pořádně. Na kočárek jsem měla pláštěnku, na sebe nikoli.

Nachytat jsem se ale nechala znovu ten samý den odpoledne. Zase vykouklo sluníčko, a tak jsem Motýlka vylákala na naše oblíbené hřiště uprostřed krásného parku s rybníčkem. Teď na podzim tam vládne taková melancholická atmosféra – skoro žádné děti, na stromech už žádné listí ani kaštany… Nicméně s Motýlkem jsme se tam tentokrát krásně vyblbli: užívali jsme si, že máme prolézačky sami pro sebe, udělali jsme si z jedné z nich náš koráb, kolem nás plavali žraloci a krokodýli… a na závěr jsme ještě s jednou kanadskou maminkou a její dcerkou skákali do hromad z listí. Akorát jsme u toho zase docela dost zmokli.

Nevím, jestli to s tím má nějakou spojitost, ale následující den Motýlek onemocněl. Ráno se probudil celý ukňouraný (což není vůbec neobvyklé) a stěžoval si nejdřív na bolest v krku, kterou pak přesunul na zub. Zkoumavě jsme mu hleděla do pusy, ale nic jsem neviděla. Rozhodla jsem se tedy, že ho stejně odvezu do školky a pokud ho zub bude bolet i v poledne, až si pro něj přijdu, objednám ho k  zubaři. Jenže když jsme přicházeli ke školce, všimla jsem si, že se klepe jak osika a je celý rozpálený. Tak jsme to otočili zase zpátky domů a odpoledne k doktorce.

Všechny moje plány musely jít samozřejmě stranou, na což obvykle reaguji dost špatně. Jsem plánovací typ, neumím improvizovat. Ale s dětmi se to člověk asi naučit musí a já na sobě vidím pokroky.

img_6479Že budu mít najednou doma zase obě děti od rána až do večera (a samozřejmě i od večera do rána), mi nejdřív nahnalo hrůzu, ale po dvou dnech s překvapením konstatuji, že to zvládáme skvěle. Především já jsem se jaksi uvolnila a přestala řešit, jak mám to protivné nemocné dítě celý den zabavit. Včera jsem na něj raději mluvila co nejméně a nechala ho skoro celý den čučet na pohádky. Byla jsem ráda, že u toho leží pod dekou a „odpočívá“. Samozřejmě bych byla ještě raději, kdyby třeba na chvíli usnul, ale je mi jasné, že u Motýlka je tato alternativa prostě sci-fi. Alespoň mám velké štěstí, že mé druhé dítě je méně náročné, co se spánku týče. Obvykle přes den spí v kočárku, ale změna situace ho vůbec nerozhodila, a nakonec spí krásně (a dlouho!) i v postýlce. Dochází tak k situacím, kdy Kocourek spí a já s Motýlkem se k sobě tulíme pod dekou na kanapi, on kouká na pohádky a já si čtu knížku! Přitom jsem se bála, že tu budu lítat jako hadr na holi kolem nemocného dítěte s batoletem zavěšeným na noze. Ale abyste si nemysleli, že jsem lenora líná, tak: navařeno jsem měla už ze začátku týdne (neboť jsem teď co se vaření týče skvěle organizovaná!), dnes dopoledne jsme docela dlouho patlali modelínu a pak stavěli „domeček“ z Lega (viz foto jako důkaz – to nahoře je prý fontána…) a odpoledne jsme si dopřáli krátký pobyt na čerstvém vzduchu. A nezmokli jsme!

 

One thought on “Prospěšné změny plánů

  1. Sedmi 27.11.2016 / 22:43

    Vidíš jak jsi šikovná 😃 tohle mám jako rozený chaotik jednodušší 😉

Napsat komentář

