Bridget v letech

Třetí díl Bridget Jonesové přišel do českých kin mnohem dřív než do těch lucemburských. Facebookové statusy mých českých kamarádek se předháněly v superlativech. Slibovaly, že se budu smát od začátku do konce. A některé dokonce tvrdily, že tenhle poslední díl je ze všech nejvydařenější.

Já se teď do kina moc nedostanu, ale když už, tak zajít na intelektuálně nenáročnou odpočinkovku s některou z mých kamarádek je přesně to, co potřebuju. Takže jsem se opravdu těšila. Zřejmě jsem měla přehnaná očekávání způsobené oním výše zmíněným „básněním“. Do kina je lepší chodit bez očekávání. Totéž platí o knihách. Raději se vyhýbám zaručeným bestsellerům, anebo je čtu, teprve když jejich nejzlatější éra opadne (to teď neplatí, momentálně nečtu téměř vůbec nic).

Nebudu chodit kolem horké kaše. Bridget mě zklamala. Nesmála jsem se od začátku do konce. A nedokážu si to nijak rozumně vysvětlit. Že by to bylo dabingem? Netuším, jestli mé kamarádky v Čechách šly na dabovanou nebo na původní verzi. Já byla na původní verzi s francouzskými titulky. Ne že bych se za celou dobu nezasmála vůbec. Vtipné scény tam byly. Ale některé mi přišly spíš trapné. Od té doby dumám nad tím, jestli by mi teď stejně trapné připadaly i předchozí dva díly, kdybych si je znovu pustila. Změnila jsem se já nebo Bridget?

Každopádně doufám, že jsem nezestárla jako Bridget. Nebo ještě hůř – jako Mark Darcy! Než jsem si na jeho nový vzhled zvykla, přišlo mi, že utekl z domova důchodců. Když se schylovalo k jeho první postelové scéně, váhala jsem, jestli bych si raději neměla zakrýt oči. Bridget mělo ve filmu být, myslím, 42 let. Mám hned několik stejně starých kamarádek a musím říct, že vypadají mnohem lépe! Markovi bych řekla tak sedmdesát.

Mark mě ale zarazil nejen vráskami a jakousi „zašedlostí“, ale i přehnanou upjatostí. I v předchozích dílech hrál suchara, ale to bylo ještě celkem roztomilé. V posledním díle je to ale zahnáno do extrému a výsledek je opět takový… trapný.

Jak se nová Brdiget Jones líbila vám? 

bridget

 

 

11 thoughts on “Bridget v letech

  1. LadyBird 17.11.2016 / 22:21

    Hezký večer,
    bohužel jsem ještě novou Bridget neviděla (tak co sem píšu, že? :D), ale měla jsem loni (po státnicích a s tříměsíčním prckem), kdy jsem si z nějakého důvodu chtěla navodit super náladu na podzimní plískanice, naprosto stejné pocity. Koukala jsem se tedy na jedničku, ne do konce a na dvojku, opět ne do konce… a ani jsem se nepobavila a nezasmála, jako kdysi před třicítkou, kdy jsem byla sama, navíc na bytě s dalšími spolubydlícími v jednom malém pokoji, v králíkárně… tehdy jsem toho asi měla s Bridget hodně společného, přestože jsem byla nadšená ze svého života, v novém městě, kam jsem šla za lepšími pracovními podmínkami a dařilo se mi. Najednou, jako pětatřicítka, matka s obrovskou koulí u nohy s názvem zodpovědnost za vše, jsem se ani nedokoukala… řekla bych, že jsem se změnila já, a pevně doufám, že to zase přejde, že je to jen tím momentálním stavem, ve kterém se nacházím… v každodenním kolotoči domácích prací a péčí o dítko jsou mi problémy milé Bridget opravdu na hony vzdálené…😀 Možná jsem už taky dospěla a je to na trvalo… kdo ví… na pana Darcyho se teď ve chvílích volna koukám opět v pětidílné adaptaci BBC z roku 1995 – Pýchy a předsudku… tam se mi Colin Firth fakt líbí víc, než v Deníku Bridget Jones…🙂
    Mějte krásné předadventní dny, Peťka🙂

    • Eliška 18.11.2016 / 01:20

      Pýcha a předsudek ❤

    • Matilda 18.11.2016 / 21:11

      Ta serie je šestidílná, viděla jsem ji asi 10x a pokud mám blbou náladu/den, pouštím si ji znova. Díky ní jsem se „zamilovala“ do Colina, je v té roli boží. Akorát mám dvě verze dabingu a ta jedna je teda strašná. Ještě že mám ty svoje DVD.

      • LadyBird 19.11.2016 / 08:48

        Máte pravdu… spletla jsem se…🙂 ten dabing je opravdu dvojí, taky jsem to zaznamenala… nakonec jsem si také koupila DVD přímo v angličtině🙂 Alespoň můj mozek na mateřské tolik nezahálí…🙂 Mějte se hezky!🙂

  2. Sedmi 17.11.2016 / 22:53

    Měla jsi jít na matky na tahu😉 holt už nejsi ta správná cílová skupina…

    • Alinka 18.11.2016 / 08:36

      Tak to me teda treti Bridget prisla celkem (byt se vsemi vyse zminenymi vytkami zcela souhlasim). Nevim, jestli nejlepsi, ale rozhodne lepsi nez dvojka.
      Zato na Matky na tahu me i pres me protesty vytahla kamaradka a teda tak pitomej film jsem uz dlouho nevidela😦. Ja vim, ze nadsazka a ze poselstvi … ale za me trapnost nad trapnost. Navic Mila Kunis byla v hlavni roli jak pest na oko.

  3. Milan 18.11.2016 / 13:03

    Sice netuším, o čem přesně se bavíte, ale podotýkám, že český dabing je stále ještě na skvělé úrovni a v řadě případů pozvedl původní film na vyšší úroveň díky inteligenci překladatelů.

  4. Lucie 18.11.2016 / 13:09

    Já ze stejného důvodu zkoukla Bad Moms (Matky na tahu, je to ono?) a byla taky zklamaná. Trapnost a kýč, občas vtipná scénka. Není nad britské komedie, ale ani tu jsem v poslední době neviděla žádnou dobrou. Ehm, vlastně žádnou. Zvládám akorát seriály jednou za čas🙂

  5. Linda 18.11.2016 / 14:13

    Za mě lepší než dvojka a mnohem horší než jednička. Zklamaná jsem nebyla, bavila jsem se, což bylo podpořeno dvěma deci vína v kávovém kelímku🙂

    • Vanilka 18.11.2016 / 15:09

      Ahá, já šla na víno až po filmu. V tom byla možná ta chyba!

  6. Hanka K. 21.11.2016 / 18:57

    Asi tak, celou dobu jsem hloubala nad tím, jestli Mark byl tak upjatej a přehnanej i dřív, jestli jí má být 42, tak potěš koště, vypadá na pade a ty plastiky se moc nepovedly a úplně nejvíc mi bylo trapno při té scéně v italské restauraci, kde musí s pravdou ven, propadala jsem se za ní. Ale na druhou stranu, občas to vtipné bylo a víc jsem od toho neočekávala🙂

Napsat komentář

