Počasí je relativní

Líbí se mi, že i počasí je relativní. To, co nám na konci zimy připadá jako první závan jara, považujeme na podzim za sychravé počasí.

Když se někdy během března teplota konečně vyšplhá ke dvanácti nebo dokonce čtrnácti stupňům, nadšeně odhazujeme zimní kabáty a obouváme baleríny. A když k tomu vykoukne i sluníčko, lucemburští řidiči stahují střechy u svých kabrioletů.

Když na podzim teplota klesne ke čtrnácti nebo dvanácti stupňům, klepeme se zimou, chumláme se do šál, vytahujeme ze skříní kozačky a někteří už i péřové bundy (dnes jsem jich viděla několik).

Jen v Lucembursku žijící Portugalci mě vždycky překvapovali svou otužilostí. Některé vídám v balerínách a kalhotách pod kolena i uprostřed zimy.

Já osobně mám podzim ráda. Vlastně mám ráda všechna roční období. Nechtěla bych žít někde, kde je pořád léto.

Akorát mě ten podzim letos nějak zaskočil. Pamatuju si, jak jsem si někdy během září říkala, že je pořád tak teplo… a že už se těším, až na sobě zase snesu něco víc než jen tričko s krátkým rukávem. A najednou je to tady a já žasnu nad tím, že už je říjen. Motýlek by stále chtěl nosit ven sandálky a v zahradě napustit bazén, a mně je to najednou trochu líto, když mu říkám, že na hraní s vodou (nebo dokonce ve vodě!) už je moc zima a že musí počkat zase na léto. V jeho věku je to přece tak strašně dlouhá doba!

5 thoughts on “Počasí je relativní

  1. avespasseri 5.10.2016 / 08:03

    Přesně. To si také říkám každý podzim, že teď právě nastalo jaro🙂 Ale nějak mi to nepomáhá :-)))))

  2. Lucie 5.10.2016 / 09:45

    V Austrálii, když se ochladilo na teploty našeho podzimu, tak jsem vídala lidi, kteří měli nahoře péřovou bundu a na nohách žabky🙂 Jinak, já podzim svým způsobem můžu, je to takové melancholické, barevné období (když je teplý podzim), ale pak přijdou ty deště a plískanice a to opravdu nesnáším. Už teď se těším na jaro a utěšuju se tím, že podzim už začal, už jsme v rozjetém vlaku a bude to určitě rychle utíkat a za chvíli je tu březen🙂 Já bych osobně období listopad-únor s radostí přeskočila a to včetně Vánoc.

    • Sedmi 5.10.2016 / 20:31

      Přidávám se do klubu… Nebo alespoň vyskrtnout listopad a únor…

      • Quanti 6.10.2016 / 14:42

        Únor taky nemusím. Teda nemusela jsem, až teď mám důvod ho slavit, ten nastávající velkou dvojkou😉 Viki mě učí oblíbit si spoustu věcí, které jsem nemyslela, že si oblíbím.

    • Aw_MP (Lenka) 9.10.2016 / 17:33

      Listopad bych neškrtala, je fajn. Chodíme se s rodinou modlit na hřbitovy, je to pro mě měsíc plápolajících svíček na hrobech ve tmě/v mlze, takové memento mori plné naděje. Už v září se listopad a pak na advent začínám těšit.😀

Napsat komentář

