Komu nejvíc vadí plačící dítě?

Dnes jsem byla s Kocourkem poprvé na plavání pro nemluvňata.

Z různých důvodů chodím do jiného bazénu, než jsem chodila s Motýlkem, když byl miminko. Přístup v obou se velmi liší. Myslím, že tento kurz bude kvalitnější, ačkoli levnější. Ovšem bazén jako takový je méně moderní,  je starší a už trošku omšelý, nicméně čistý.

Nevýhodou je, že se dovnitř nesmí s kočárkem. Na to jsem byla s Motýlkem zvyklá – v tom bazéně, kam jsem chodila s ním, se kočárek mohl parkovat téměř vedle bazénu. Také byla hned vedle bazénu s teplou vodou a s posuvným dnem (!) řada přebalovacích pultů. Další přebalovací pulty byly v šatnách – přímo v převlékacích kabinkách, které byly navíc tak prostorné, že se do nich vešly i golfky. Maminky tedy svá miminka nemusejí ani na chvilinku spustit z očí.

V bazéně, kam teď chodím s Kocourkem, se kočárky nechávají venku a v šatnách sice jsou přebalovací pulty, ale ne přímo v převlékacích kabinkách. Takže když se maminka chce převléknout z/do plavek, musí nechat dítě v ohrádce k tomu určené. Jenže dítě začne logicky křičet, jakmile máma zmizí v kabince.

Hodila jsem tedy na sebe jen to nejnutnější a dooblékla se před Kocourkem, nicméně on už byl mým náhlým zmizením tak rozčílen, že ho mé znovuobjevení vůbec neuchlácholilo a řval, dokud jsem ho z té ohrádky nevyndala ven. Pak jsem si ještě potřebovala obléknout mikinu a ponožky, tak jsem ho tam na pět vteřin položila zpátky, což způsobilo, že spustil nanovo. Kdybych s sebou měla kočárek, mohl by v něm sedět třeba s křupkou „držhubkou“ v ruce a já se mohla obléknout v klidu a možná si i usušit vlasy.

Protože jsem už dávno „oprsklá“ matka s ostrými lokty, neváhala jsem se o svou zkušenost podělit se dvěma dámami na recepci, které mě předtím odehnaly zaparkovat kočárek ven. Vyslechly mě, pokývaly hlavami a pravily, že s kočárkem se dovnitř opravdu nesmí. Vyložila jsem jim tedy i problematiku chybějícího přebalovacího pultu v kabince a poznamenala, že nejspíš každé dítě v tomto věku řve, když mu máma zmizí z očí.

„Ale nám to nevadí,“ prohlásila jedna z dam. Chvilku jsem zírala a přemítala, co tím myslí. A pak mi to došlo. Řekla to takovým nevinným tónem, jako by mě chtěla přívětivě ujistit, že je řev mého dítěte nijak neobtěžuje.

„Ale MNĚ to vadí, když moje dítě pláče!“ opáčila jsem.

Zabrblala něco o tom, že my matky (a asi tím myslela i sebe) jsme příliš úzkostlivé a že řešíme i věci, které dětem vlastně vůbec nevadí.

Já tedy myslím, že toho teď s druhým dítětem řeším daleko míň než s prvním dítětem, ale stejně mě křik a pláč každého z nich dokáže pěkně vystresovat.

Ale když na tu jejich odpověď pomyslím teď – to „NÁM to nevadí“, musím se tomu smát. Zkrátka odlišný úhel pohledu🙂

5 thoughts on “Komu nejvíc vadí plačící dítě?

  1. Ella 23.9.2016 / 10:50

    U nás se kočárek parkuje u recepce venku vne tzrniketu. V šatně žádný prebalovaci pult ani odkládací ohradka není. Jen lavice s podlozkama a par skříněk. Takže jsme přišly z bazénu mokré,prevlekli děti,zatím co z nás kapala voda. Pak přišla řada na nás,do naha,obliknout na mokrou kůži oblečení a chytat případně padající dítě. Ano,šatna byla uzamikatelna a jen pro nás cca 5-10 matek s detma. Ale o sušení vlasu nebo pro stydlive povahy to není🙂 Právě sedim u doktora a plac mikinek,i tech cizích mi opravdu vadí.

  2. Sedmi 24.9.2016 / 21:14

    U nás se taky nikam brát kočárek nemohl, zkoušela jsem celkem čtyři různá místa plavání… A nejlepší to bylo tam, kde uprostřed místnosti se skříňkami byla ohrádka pro děti.. Ale chápu, taky mi vadí, když brečí moje děti. A i cizí…

  3. K 26.9.2016 / 16:03

    Komu vadí řev děti? Chlapům. Když jsem chodila do školky pro starší, mladší jsem nechváala spící v kočárku před školkou, zrovna se tam pohybovali dělníci. První den mi pak jeden řekl, že tam moje dítě celou dobu brečelo. Druhý den to bylo ještě vostřejší: „Toje vaše dítě? A to vám nevadí že vám tu celou dobu řve?“

  4. Petra 27.9.2016 / 14:05

    Vzala bych ho sebou do kabinky, půjčila bych si podložku z přebalovacího pultu a tu dala v kabince na zem nebo bych použila jen na osušku, ale šel by se mnou🙂
    Ostatně, já brala syna do kabinky i když s námi byl i otec, protože jsem ho v té kabince kojila.
    U nás (Arras) jsem byla z plavání miminek vysloveně zklamaná, prostě po dobu dvou hodin je vyhřívaný bazén určen pro děti od 6 měsíců do 3 let, je tam plno hraček, nějaké klouzačky apod. Každý si dělá, co chce a říkají tomu ambiciozně bébé nageur. Čas od čas se plavčík zeptá, jak to jde a ujistí vás, že klidně můžete dítěti šoupnout hlavu pod vodu a hlavně po vyhoření hodně tleskat a provolávat bravo, aby dítě pochopilo, že je to děsně super. S malým mimčem se mi takové plavání vůbec nelíbilo, přišlo mi to tam moc divoké, spousta starších pobíhajících, pokřikujících dětí, bazén docela natřískaný. A rozhodně jsem odmítla syna potápět bez předchozího varování. Tak jsme se na to vykašlali a znovu to zkusili tak někdy v roce, je nadšený. Ale že by ho to něco naučilo to ne, prostě prima zábava a blbnutí ve vodě🙂

Napsat komentář

