Jak jsem sebrala odvahu

Ani nevím, jestli bych o téhle knížce měla psát.

jak_jsem_sebrala_odvahu

Autorku Barboru Šťastnou asi netřeba představovat: pochybuju, že je mezi čtenáři a čtenářkami mého blogu někdo, kdo nezná její Šťastný blog. A pokud tu někdo takový je, vřele mu Šťastný blog doporučuju. Lze tam načerpat mnoho radosti a pozitivní energie.

Knížka Jak jsem sebrala odvahu se nese v podobném duchu. Měla jsem ji rozečtenou už dlouho – mezitím jsem dokonce stihla přečíst i jiné knížky. Ne proto, že by mě tahle knížka nebavila. Naopak. Báječně se mi teď hodila, neboť se četba dá prakticky kdykoli přerušit a poté se snadno naváže, maximálně se člověk o pár odstavců vrátí a hned se zase začte.

Většina textů mi byla povědomých – patrně proto, že Barbora Šťastná čerpala ze svého blogu, který čtu velmi poctivě a pravidelně. Ale vůbec mi to nevadilo a myslím si, že tohle je ten typ knížek, které člověk může číst i několikrát a pokaždé ho budou bavit. Jsou to takové příběhy ze života (autorky, ale nejspíš se v tom najde kdokoli), jejichž společným tématem je odvaha. Alias jak někdy potřebujeme složitě sbírat odvahu i v na první pohled zcela banálních situacích.

A já jsem zrovna dnes taky sebrala odvahu… a vyplnila přihlášku do kurzu lucemburštiny pro začátečníky. A to i přesto, že jsem už dvěma kurzy pro začátečníky prošla. Začínám (znovu) v říjnu… Tak mi držte palce, abych se tentokrát propracovala do kurzu pro pokročilé.

 

 

6 thoughts on “Jak jsem sebrala odvahu

  1. avespasseri 12.7.2016 / 08:05

    Já jsem tedy študovala už kdejaký jazyk, ale do lucemburštiny by se mi asi nechtělo :-)) Ale když už tam žiješ :-))))

  2. Marta 12.7.2016 / 10:57

    Lucemburstinu si vubec neumim predstavit… je tezka? (asi jo🙂 ) Jinak Statsny blog moc rada ctu, bohuzel jsem si nestihla koupit Stastnou knihu po jejim vydani a uz mam asi smulu, nikde neni😦

  3. classymomblog 14.7.2016 / 21:31

    Patrím do kategórie ľudí, ktorí Šťastný blog nepoznajú, takže ďakujem veľmi pekne za tip! A samozrejme držím palce s kurzom🙂.

  4. Veru 29.7.2016 / 11:42

    Dobrý den Vanilko,

    narazila jsem na Váš blog pár týdnů zpátky a postupně si ho pročítám, moc se mi líbí! Nemáte nějaký tip na kurz lucemburštiny v hlavním městě, který by stál za to, případně alespoň který za to určitě nestojí? Shodou okolností jsem v situaci kdy se musím chtě nechtě také pustit do tohoto jazyka, který je zatím pro mě ale úplná španělská vesnice…budu ráda i za tip na nějakou šikovnou učebnici, kdyby jste věděla, předem děkuji🙂

    Každopádně držím palce ať Vám odhodlání vydrží a ať to jde co nejlépe! Pěkný den🙂

    • Vanilka 29.7.2016 / 15:17

      Milá Veru, já zatím absolvovala jen výuku lucemburštiny v zaměstnání. Docházela k nám profesorka od jazykové školy Inlingua přímo do kanceláře. Doporučila bych, ale nemám vůbec srovnání, jak to chodí jinde. Učebnic podle mě není mnoho, ty naše byly modré a velmi klasické. Na podzim začnu chodit na kurzy pořádané naší komunou, tak jsem zvědavá.
      Přeju vám hodně štěstí! Mně osobně se lucemburština učí špatně, protože některá slova se mi zdají nevyslovitelná a také člověk není nucen lucemburštinu denně používat – všude se dá domluvit i jinak…

Napsat komentář

