Polská Češka z Bratislavy

V sobotu jsme poprvé od porodu byli s Motýlem „ve společnosti“. Motýl byl pozván na oslavu narozenin jednoho známého/klienta. Záměrně nepíšu kolikátých narozenin, abych si sama nepřipadala zbytečně staře🙂

Samotnou akci budu asi ještě nějakou dobu v hlavě zpracovávat, a pokud se mi nepodaří ji strávit, možná o ní ještě napíšu. Dnes vám chci ukázat příklad konverzace, jakou tu lidé se mnou vedou (ve francouzštině):

Motýl směrem k jakémusi realitnímu makléři: „Moje žena…“ (tedy já) „…je Češka.“ 

Realitní makléř: „Vážně? Moje taky!“ 

Motýl: „??!!“ (překvapený pohled)

Já: „???!!!“ (velmi překvapený pohled)

Realitní makléř přivolává svou ženu, která dosud seděla na barové židličce o kousek dál. Přichází k nám elegantní blondýna (o něco starší než oslavenec). Pozdravíme se a realitní makléř ji uvádí do kontextu. 

Makléřova žena: „Jsem vlastně napůl Češka a napůl Polka. Můj dědeček byl Čech, babička Polka.“ 

Já, stále francouzsky: „A mluvíte česky?“

Makléřova žena zavrtí hlavou. 

Motýl: „A z které části České republiky byl váš dědeček?“ 

Makléřova žena: „Z Bratislavy!“ 

A pak nastalo dlouhé ticho. 

6 thoughts on “Polská Češka z Bratislavy

  1. Marcela Nováková 25.4.2016 / 17:56

    Směji se a znám to z Irska také. I když ona by měla vědět, že? Něco tak důležitého pro ni. A nebo její francouzský mažel by mohl mít nějaký přehled…

  2. Sedmi 25.4.2016 / 19:31

    To se mi stávalo v Americe a i jinde venku pořád😀

  3. Quanti 26.4.2016 / 00:52

    No, kromě toho má i úžasné představy o polovinách😀

Napsat komentář

