Zase jako proutek

Titulek je s trochou nadsázky. Ale ano, pochlubím se: necelých 6 měsíců po porodu jsem zpátky na své váze. Přišlo mi, že to šlo rychle. Ale díky tomu, že máme váhu napojenou přes wifi na iPhonovou aplikaci, můžu si v historii dohledat svůj váhový úbytek v roce 2013: s Motýlkem jsme byla na své váze dokonce o měsíc dříve. Při obou těhotenstvích jsem připrala 14 kg, z porodnice se vrátila o 6 kg lehčí a zbytek šel pak postupně sám. 

Asi mám štěstí, že to jde samo – bez diet a cvičení (jen jsem si byla párkrát zaběhat, musela jsem se trochu nutit, ale když už mám ten super kočárek, tak jsem musela). Někdo hubne možná i rychleji, ale taky vím, že někomu se těhotenská kila shodit nedaří. Jsem ráda, že moje tělo se s nimi zvládlo vypořádat. 

Teď jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál. Dokud jsem kojila Motýlka, pokles váhy pokračoval… Zastavila jsem se na 46 kg při výšce 168 cm… a tehdy jsem kojit přestala. Těch důvodů tehdy bylo více, ale to, že jsem se cítila doslova vysátá, byl jeden z nich. 

Snažím se jíst zdravě a vydatně. V porovnání s něterými kamarádkami a dokonce i s Motýlem se přímo cpu: jím velké porce a každý den si dopřávám nějakou sladkost po obědě i k odpolední svačince (obvykle čokoládu, sušenky nebo s Motýlkem náš oblíbený dortík s jahůdkama). Na sladké jsem nikdy moc nebyla, ale teď při kojení si tělo o cukr žádá. 

Ale ono to samozřejmě není jen o váze. Potřebuju se ještě celkově zpevnit a zase nabrat nějaké to svalstvo. I když třeba paže jsou z nošení těch mých 7- a 13kilových drobků docela vycvičené. 

10 thoughts on “Zase jako proutek

  1. Quanti 22.4.2016 / 10:08

    Gratuluju! Já se na předtěhotenskou váhu po prvním porodu nedostala, zůstalo mi cca 10 kilo, a jsem typ, co kojením naopak váhu zadržuje. Teď jsem odstavila (taky jsem se cítila vysátá, ale spíš ze živin, vápníku, hořčíku atd.) a hned to šlo trochu samo dolů, ani nemám takovou chuť na sladké a kalorické. Tak snad to přes léto s trochou snahy a disciplíny pokořím🙂

    • Vanilka 22.4.2016 / 10:15

      Jo jo, hormony působí u každé ženy jinak. Někdo hubne díky kojení, někdo naopak až po odstavení. Držím palce!

  2. Jana 22.4.2016 / 19:04

    Gratuluju a malinko závidím😀 Jsem 5 měsícu po porodu a pořád mi chybí 4 kg do původní váhy

  3. Sedmi 22.4.2016 / 20:02

    Ehm. Nechceš pár kilo přihodit? Nezlob se, ale připadá mi, že máš tak 4 kila podvahu… Možná i víc. 46 je na tvoji výšku fakt málo…

    • Vanilka 22.4.2016 / 20:51

      Tak si to přečti znova, co jsem napsala 😉 Já teď nevážím 46 kg, to bylo začátkem roku 2014. Ale ty 4 kg jsi tipla přesně!

      • Sedmi 23.4.2016 / 19:19

        Aha🙂

  4. akinorev 24.4.2016 / 17:31

    Po prvnim porodu jsem byla na sve vaze hned po odchodu z porodnice…ale nabrala jsem jen 9 kg a z toho mel maly 4 !😉 samozrejme nedokonalosti postavy jako povolene brisko mne zustali…to spravili prochazky…ale bohuzel jsem pak behanim kolem maleho ktery VUBEC nespal i pres svoji snahu zhazovala dal a zastavila se az na 48kg na 175 cm…vypadala jsem hrozne a citila se jeste hur😦 Ted po druhem porodu si na to davam.pozor…kojeni je v mem.pripade nejlepsi dieta tak se snazim se poradne „vyzrat“!

  5. Linda 25.4.2016 / 14:31

    Já jsem pořád dvě kila v plusu a nedaří se mi je dát pryč. Mimochodem zrovna čtu knížku A dost! Francouzské děti nedělají scény a je tam napsané, že Pařížanky mají zpátky svou předporodní figuru po třech měsících po porodu. Jenom by mě zajímalo, jak je to v Lucembursku, jestli to tam matky neřeší nebo naopak chtějí být co nejdřív na své váze. V mém okolí to kamarádky moc neřeší a některé jsou smířené s tím, že holt postavička je pryč a berou to jako daň mateřství.

    • Vanilka 25.4.2016 / 15:57

      Abych řekla pravdu, i mně přijde celkem normální, že po porodu (jednom či více) se tělo změní a eventuelně zůstane i nějaké to kilo navíc. Jsem ráda, že ta moje kila šla domů sama, aniž bych se o to musela snažit, ale kdyby to tak nebylo, po dobu kojení bych to určitě neřešila. Na to bych stejně neměla energii. Mám neustále hlad! Jak se k tomu přistupuje v Lucembursku, těžko říct, tady žije taková kulturní směs🙂 Například jsem slyšela, že Italky hodně dbají na to, aby během těhotenství moc nepřibraly. Ale pokud mám soudit podle toho, co vidím, řekla bych, že Lucemburčanky hubnutí taky moc neřeší…🙂

  6. Lenka Müllerová 1.6.2016 / 14:19

    Doufám, že ta Vaše váha, kterou dlouhodobě máte, je o něco vyšší než těch 46…. Mám taky 168 cm, než jsem jela pracovat do Lucemburska, mívala jsem asi 56 nebo 58 kg a nemyslela jsem, že jsem tlustá, prostě normální…. Z Lucemburska jsem se díky tamním cenám potravin vrátila s 51 kg, kdy jsem na sebe nebyla schopná sehnat skoro žádné oblečení, vše mi bylo velké. Nyní (cca po půl roce) mám něco mezi 52 – 55 kg (zvláštní, jak se ta váha proměňuje třeba i denně), od vlastní mámy slyším, že jsem jako z koncentráku, kostlivec apod., a možná, že má pravdu, že by mi pár kilo navíc neuškodilo… 46 kg bych opravdu mít nechtěla… i když každé tělo je jiné, třeba Vám to stačí a vypadáte dobře….

Napsat komentář

