Tříleťák

Moje první miminko včera oslavilo 3. narozeniny. Napadá mě spousta klišé o tom, jak ten čas letí atd. Pozoruju ho a nevycházím z údivu, co už se za svůj krátký život stačil naučit:

  • zdolávat prolézačky všeho druhu na hřišti 
  • jíst sám
  • chodit, běhat, skákat
  • vykonávat potřebu do nočníku (teď ho ještě donutit začít chodit na záchod)
  • srozumitelně se vyjadřovat, ve dvou jazycích
  • počítat do 10 ve dvou jazycích
  • být drzý
  • být vtipný
  • jezdit na odrážedle tak, že mu nikdo nestačí 
  • zpívat bez nápovědy Prší prší 
  • spoustu dalších věcí, které mě teď zrovna nenapadají

Jsem na něj moc pyšná. A zároveň cítím lehkou úzkost z toho, jak mi roste před očima. Asi by ta úzkost byla ještě větší, kdybych neměla ještě to naše 5měsíční miminko. Ovšem až i jemu budou 3 roky, asi to doopravdy obrečím. Přijde mi, že 3 roky jsou takovým prvním životním mezníkem, kdy definitivně končí miminkovství. 

  
Když včera sfoukával svíčky na dortu, měla jsem na krajíčku. Oslava byla skromná, pouze v kruhu rodinném: my 4 + Motýlovy holky. Mám za to, že v tomhle věku si děti ještě nějaké velkolepější oslavy s mnoha pozvanými kamarády stejně neužijou. Několika už jsem se účastnila a zdálo se mi, že si děti stejně hrály dost každé ve svém koutku, některé zůstaly nalepené na rodičích a oslavenec byl poněkud roztržitý ze vší té pozornosti, která se na něj koncentrovala. Uvidíme, jestli se mi za rok bude Motýlek zdát v tomto ohledu zralejší. 

Dostal policejní auto, které si moc přál a už dlouho o něm v souvislosti s narozeninami mluvil. Pak ještě sadu kuželek, které mají dle mého očekávání také velký úspěch (rád hází a rád boří), bagr a UV oblečení  na pláž, které samozřejmě zůstalo bez povšimnutí🙂

  
Pár dalších dárků dostal od příbuzných už minulý týden. Zatím mu největší radost udělaly nové díly k drěvěné vláčkodráze (závory apod.)

Jsem šťastná a pyšná maminka.

4 thoughts on “Tříleťák

  1. Eliska 10.4.2016 / 13:03

    Milá Vanilko, můj dvouleťák sám a bez učení a s opatrností sfoukl své svíčky na dortu. Brečela jsem jako želva docela.
    Jak Vám rozumím.

  2. Sedmi 10.4.2016 / 18:50

    Eh, to měl být dort se svíčkou, alespoň podle mého telefonu…

Napsat komentář

