Velikonoční tvoření

Mateřskou blogosféru, facebookové skupiny a instagramové účty už pár týdnů zaplavují kreativní výsledky dětského velikonočního tvoření. Přišlo mi přirozené s Motýlkem nějakou výzdobu také vytvořit. Venku je pořád dost sychravo, tak budeme mít aspoň nějakou aktivitu na doma, říkala jsem si.

Naplánovala jsem si, že atmosféru nastolím pomocí nějakého nálepkového sešitu na téma Velikonoce. Motýlek má tyhle sešity moc rád, dokonce už si občas sám vezme pastelky a jde vybarvovat (většinou celý obrázek jedinou barvou, ale aspoň že ho to baví). Jenže žádný takový sešit jsem nesehnala. Zato měli sešit o tom, jak slon Babar lyžuje. No, koupila jsem ho. Motýlek si letos sněhu moc neužil, tak si postavil sněhuláky aspoň na papíře.

K těm Velikonocům jsem tedy pořídila barvy na vajíčka, nálepky na vajíčka a taky malá razítka, kterými se na vajíčka měly obtiskávat jarní motivy. A vejce s bílou skořápkou. Mimochodem… z dětství si pamatuju, že většina vajec měla bílou skořápku. Od kdy se začala prodávat jen ta hnědá?

Vejce jsem vyfoukla a byla překvapená, jak je to snadné. Pak se nám to ale nějak zvrtlo. Problém je hlavně v tom, že já nejsem moc výtvarně nadaná a vlastně mě to ani nebaví. Jen jsem měla pocit, že bychom se na ty Velikonoce měli nějak připravit. Jenže místo příjemných chvilek zábavy jsme se u toho spíš dost navztekali, tedy hlavné já.

Nejdřív jsem nechala Motýlka pár vajíček nabarvit štětcem z takové speciální malířské paletky (koncipované speciálně na vajíčka). Trochu mě ale zklamalo, že Motýlek prostě každé vejce celé nabarvil jednou barvou a nesnažil se vytvořit něco „zajímavějšího“. Navíc se u toho dost zmáčel. No nic. Řekla jsem si, že až vejce uschnou, „ozvláštníme“ je alespoň těmi nálepkami. Jenže ty mě taky zklamaly. Ačkoli byly také koncipovány speciálně na vajíčka, jaksi nebraly v úvahu přirozené zaoblení vajec. Jinak řečeno odstávají a odlepují se.

O pár dní později jsem bez ohledu na to, zda Motýlek má či nemá tvořivou náladu (neměl, ale miminko spalo a já měla volné ruce, tak bylo nutné toho využít) nejdřív sama obarvila zbylá vejce. Poté jsem přizvala Motýlka, aby na ně narazítkoval pár obrázků těmi velikonočními razítky. Přiběhl s nadšením, ale ať jsme se oba snažili sebe víc, ty obrázky na těch vajíčkách prostě nedržely. Nechápu – postupovala jsem přesně podle návodu. Další chvíle  zklamání. Nakonec Motýlek moje krásná jednobarevná vejce opět štětcem přebarvil. Z výsledku jsem byla rozladěná.

A pak mi konečně došla jedna věc. Jednou z mých rodičovských zásad by mělo být nenutit se do činností, které mě samotnou nebaví. Děti to poznají. Motýlek mě nebude mít víc nebo míň rád podle toho, kolik jsem s ním nabarvila vajec (nehledě na to, že vejce by měly barvit spíš holčičky, kluka bych měla asi učit plést pomlázku). Ale pokud si z toho zapamatuje, že máma byla nervózní a každou chvilku ho opravovala a napomínala, asi bude lepší s ním nic takového nedělat vůbec. To radši půjdeme postavit 1458. domeček z Lega, to nás baví oba.

Tak aspoň k tomuto uvědomění bylo naše velikonoční tvoření užitečné🙂 Užijte si krásné svátky jara!

IMG_4582

6 thoughts on “Velikonoční tvoření

  1. Alinka 24.3.2016 / 12:53

    Ze se ale nekdy nechame ostatnimi blogy, pinterestem a kdovi cim jeste, pekne vycukat, ze to nebo ono bychom mely, vid?
    U nas je teda zrovna tvoreni v pohode, protoze nas bavi vsechny. Ale zase mam dost velke rezervy v jinych oblastech.
    Takze presne jak pises, nenutit se. Delat jen to, co vas bude oba opravdu bavit, pripadne to, co je nezbytne nutne.
    Jen pro uklidneni … Ze sveho krasneho velikonocniho seznamu jsem nesplnila vetsinu. No a co? Vadi to nekomu? Ne. Hlavne, ze je klidek😉. Treba pristibrok zacnu vcas a stihnu toho vic. A nebo taky ne😉.
    Preju ti krasne Velikonoce!!!

    • Vanilka 24.3.2016 / 12:56

      Přesně! 😀 Díky, tobě taky krásné Velikonoce!

  2. jolana88 24.3.2016 / 14:28

    Myslím, že jednou z „rodičovských zásad“ – jak říkáte – by mělo být i „mít radost radost z toho, co děti vytvoří, i když to není podle jejich představ“. Píšete, že jste byla rozladěná, zklamaná – proč? Protože nebarvil podle Vašich představ? Pokud se mu to líbilo jinak – je to v pořádku. Co když ho (nejen malování) přestane bavit právě proto, že jej opravujete? PS: to „genderové“ rozdělení – ačkoli zřejmě neuvědomělé – mě překvapilo. Mám syny i dcery, a přesto vajíčka barvili a pomlázky pletli všichni.

  3. Sedmi 24.3.2016 / 20:15

    Ha, hlásím se do klubu. Jsem taky, ehm, manuální antitalent…
    Děti už ale nosí výzdobu ze školy a školky a doma už nic tvořit nechtějí, protože to jsme už dávno dělali ve škole ne…
    Jo a gender na velikonoce to musím rozepsat k sobě 😃 hezké velikonoce 😊

  4. Jitka 24.3.2016 / 20:23

    Krásně napsané. Prostě pro dítě je někdy lepší stavět lego, než dělat tradici pro tradici… a někdy si na to člověk musí při dělání nějaké takové činnosti přijít sám…

  5. Ela 29.3.2016 / 23:43

    vystříhala jsem zajíce, že je tříletka namaluje a uděláme girlandu, všechny ty jarní zajíce máme tmavy – černý, tmavězelený a temně hnědý, jeden je žlutej a jeden růžovej, ale měla tak strašnou radost, že mi to nevadí🙂 a na velikonoční pondělí (dřív nebylo kdy) jsme se rozhodli malovat vejce – syn dal vařit čtyři, jedno naklepl a prasklo, zbylá tři vejce tříletka malovala fixama a všechny jí spadly pod stůl🙂 nevěš hlavu a zkus občas nemyslet na to co bys chtěla a jak si vysledek představuješ ty🙂 a někdy je to fakt těžký a mám sama problém, abych je jemně nemanipulovala k výsledku jaký si představuju já🙂

Napsat komentář

