Sportovci v plenkách

Dnes jsme s Kocourkem poprvé navštívili The Little Gym. Myslím, že je to franšíza a že tento koncept existuje i v České republice (v Praze) – opravte mě, pokud se pletu. Motýl se zná s majitelkou lucemburské pobočky a ta nám darovala pět testovacích lekcí „cvičení“ pro miminka od 4 do 9 měsíců. Měla jsem velkou radost, že mám příležitost The Little Gym vyzkoušet, protože sama od sebe bych tam asi nešla. Tady v Luxu má totiž The Little Gym nepěknou nálepku „snobárna“. Zatím nedokážu posoudit, zda právem či neprávem. Zatím ale nemám tušení, kolik to vlastně stojí🙂

Jedna lekce s miminky trvá 45 minut. Ze začátku jsem byla dost vyděšená. Na spoustu cviků mi Kocourek (teď 4,5 měsíce) připadal moc malý. Ale postupně jsem se uvolnila a za pomoci instruktorky s ním většinu cviků úspěšně zvládla. Bylo pro mě překvapivé, co všechno s miminkem lze provádět: obracet ho ve vzduchu všemi různými směry, občas ho pověsit hlavou dolů a různě ho převracet a točit s ním… Vše samozřejmě velmi opatrně a pomalu. Uvědomila jsem si, že to miminko není z porcelánu. Je pravda, že s ním zacházím pořád jako s novorozencem… Ale on roste! Celou dobu se smál na celé kolo, očividně se mu to líbilo.

Některé cviky mi ale přece jen přišly trochu zvláštní. Rozhodně byly v rozporu s doporučeními, kterými jsem se doposud řídila. Překvapilo mě například, když instrukturka zavelela, že budeme posilovat břišní svaly přitahováním miminek za ruce. Taky mi přišlo zvláštní, když jsme je měli držet v podpaží, aby mohli jakoby chodit. Ale možná šlo jen o kontakt nohou s podložkou, tedy o to, aby si miminka vyzkoušela, jaké to je mít pevnou půdu pod nohama.

Celkově se mi cvičení líbilo a aspoň jsem se naučila, jakým způsobem si s Kocourkem můžu hrát i doma.

Ke konci jsme měli „volnou zábavu“. Nechala jsem tedy Kocourka na bříšku na jedné lehce nakloněné žíněnce, aby se rozhlížel kolem sebe a sledoval ostatní miminka. S maminkou jedné stejně staré holčičky jsem si chvilku povídala. Vypadala sympaticky, jen mě trochu udivilo, že se mě během zrhuba dvouminutové konverzace hned třikrát nenápadně zeptala na můj návrat do práce… Nejdřív se ptala, zda jsem na mateřské (ano…). Potom chtěla vědět, kdy začne Kocourek chodit do jeslí (zatím to nemáme v plánu…). Pak jsme se začaly bavit o našich starších dětech a já se zmínila, že Motýlek půjde v září do školky. „A vy do práce?“ zeptala se mě hned. „Ne, zatím ne,“ zněla má odpověď a dále jsem to raději nerozváděla. Asi se na podobné otázky budu muset lépe připravit. Předpokládala bych, že v takovém údajně snobském zařízení potkám více znuděných paniček v domácnosti, které živí manžel🙂

4 thoughts on “Sportovci v plenkách

  1. avespasseri 22.3.2016 / 22:43

    Ano, nedávno jsem slyšela rozhovor s majitelkou (?) pobočky v Brně. Je to franšíza🙂 Hodiny tam probíhají prý i s anglickými prvky. Zní to tak trochu jako snobárna, ale kdo ví🙂 Slyšela jsem vyprávět o hodině pro starší a silně mi to připomínalo to, co jsme dělaly s malou v Sokole. Kde to bylo za pakatel🙂 A tak nějak v prostředí, které prostě dýchá nadšením pro sport. Děti pak přecházejí na různé sporty, které se v našem sokole dělají – team gym, moderní gymnastiku, florbal, nebo prostě pokračují s těmi staršími mezi mladšími a staršími žáky. Když měla malá tak od 3 měsíců výš, chodívaly jsme na různá cvičení (s písničkami a tak). Vždycky to bylo inspirativní. Třeba by mě nikdy nenapadlo, že můžu s miminkem různě pohybovat na tom velkém gymnastickém míči🙂 Často jsem si tak s ní potom hrála i doma, přesně🙂

  2. Lucie 23.3.2016 / 14:37

    Tady v Brně to TLG nedávno otevřeli v novém family parku a asi to trošku snobárnička bude, protože chtějí přes 5tis za půl roku (jednou týdně hodinka!). Nevím jak na Prahu, ale na Brno dost přemrštěná cena. Kamarádky byly na ukázkové lekci s ročními dětmi a rozhodly se, že ty peníze za to nestojí, ale těžko říct, každého nadchne něco jiného. My chodíme do yamahy, což je taky franšíza a jsou to takové zpívánky a Matildě se to moc líbí. A pak máme takové mini cvičeníčko v mateřském centru v naší ulici, kde platíme nějakých 600Kč za rok a je to fajn – matky se socializují, děti si pohrají, protáhnou se na velkých míčích či prolezou tunely a zabije se tím i s cestou a následným spánkem půl dne😀

  3. veronika 23.3.2016 / 14:49

    Já do pražského The Little gym chodila chvilku se synem…za mně to snobárnička tak trochu je🙂 Myslím,že je spousta míst kde s dětmi cvičí to samé za lepší peníze (alespoň v Praze)🙂 Mne osobně však nejvíc vadilo,že ty hodiny s anglickými prvky jsou vedeny tak….no,já jsem asi trošku moc free a ty společné „říkanky“ mi zaváněly takovým…sektářstvím?😀 Ale opravdu to asi jenom není můj šálek kávy.Malému se tam ovšem líbilo a do dneška tam máme dětské oslavy🙂

  4. jolana88 24.3.2016 / 10:24

    Cviky, které se vám zdály „mimo“ – se s miminy, a to dřív než od 4.měsíce cvičívaly běžně (klidně přiznávám, že si jimi prošel i nejml. synek, jelikož mě je naučila moje bába – a tu zase její bába …). Je jich víc (např. nechat děti „přitahovat se“ nebo „držet“ – když svojí ručkou obejmou Váš prst (samozřejmě – zbylou dlaní držet dítko za zápěstí). Dneska je poradí pediatr, např. Cvičí se tím motorika, úchop, uvolnění svalů … S dětma jsme cvičili doma – pak začaly chodit třeba do „sokola“ …

Napsat komentář

