Střípky ze života šílené matky

Historka první

Nedávno jsem při odchodu z domova na procházku na Motýlka trochu ječela. Trochu dost. A když jsme pak konečně vyšli před dům, stála tam sousedka Italka, rovněž se dvěma malými dětmi. Usmívala se na mě, ptala se, jak se daří… A já myslela jen na to, zdalipak mě slyšela ječet. Hluboce jsem se zastyděla. Ovšem dneska jsem cestou domů slyšela skrz pootevřené okno ječet ji. Taky trochu dost. Obrovsky se mi ulevilo, najednou v ní vidím spřízněnou duši.

 

Historka druhá

Byly jsme s kamarádkou na testovací hodině v jednom nově otevřeném „Music & Play“ centru pro děti. Po lekci „hudby pro nejmenší“ jsme si samozřejmě musely sdělit dojmy a probrat ještě další velmi důležité mateřské záležitosti. To centrum se nachází v jednom vcelku málo frekventovaném nákupním centru. Stály jsme uprostřed celkem prázdné vstupní haly, naše dvě starší děti kolem nás poletovaly, v jedné ruce koláč zakoupený mou kamarádkou, ve druhé ruce balonek na tyčce z místního supermarketu. Naše mladší děti v kočárkách. Patrně jsme ještě s jednou známou, která tam povídala s námi, tvořily lehce hlučnější skupinku. Všimla jsem si, že jedna důchodkyně nás pozoruje s velmi nesouhlasným pohledem. Dokonce na naši adresu utrousila cosi, čemu jsem naštěstí nerozuměla. To bylo poprvé, co jsem se ocitla na „druhé straně bariéry“ a uvědomila si to. Ale po noci, během které jsem nespala snad ani jednu jedinou hodinu v kuse, mi to bylo naprosto jedno, co si o mě a mých dětech někdo myslí.

 

Historka třetí

S Motýlkem často procházíme kolem jedné taneční školy. Motýlek rád skrz výlohu nahlíží dovnitř. Většinou jsou tam samé malé holčičky, kluka jsem tam ještě neviděla. Ovšem tento poznatek jsem si důsledně nechávala pro sebe. Přijde mi to škoda – i tanečníci jsou přece potřeba. A tu taneční školu zrovna vede jeden urostlý muž s dlouhými šedými vlasy, určitě bývalá taneční hvězda. Pohybuje se velmi ladně, což zajímavě kontrastuje s jeho nadbytečnými kilogramy… Ptám se Motýlka: „Chtěl bys taky takhle tancovat?“ A Motýlek mi bez váhání odpoví: „Nejsem holka!“ No, jeho táta by z něj měl radost. Ten si taky myslí, že tancování je jen pro holky a že kluci musejí hrát fotbal.

 

4 thoughts on “Střípky ze života šílené matky

  1. avespasseri 11.3.2016 / 20:30

    Historka první – přesně🙂 Dokud to člověk neuvidí (neuslyší) na vlastní uši, nepozná, že jsou na tom mnohé matky úplně stejně a že není třeba si na nic hrát (a vzájemně v sobě vyvolávat pocit, že je někdo „lepší“ matka)🙂
    Historka druhá – vlastně si uvědomuju, že miluju ty situace, kdy jsem tak unavená, že je mi konečně fuk, kdo si co myslí🙂
    Historka třetí – na to je dobrá Angelina Balerina, DVD příběhy o myšce baletce. Jeden myšák s nimi baletil a „fotbalisti“ se mu posmívali. Do té doby, dokud nebyl nucený jít také hrát a nakonec pár obratnými piruetami skóroval :-)))) A na závěr fotbalisti dorazili na baletní trénink a měli co dělat, aby ho vydrželi. Nene, balet není jen pro holky🙂 Kvůli tomuto názoru si pak holka nemá ani na té diskotéce s kým zatancovat, protože jsou všichni chlapi tvrdí (vidím to teď obzvlášť, když je učím čchi kung – bože, většina chlapů jsou strašně napjatí-vypjatí)! Na druhou stranu jsem kdysi chodila na kurz salsy, který učil Kubánec. Dodnes vzdychám, to byl prostě TANEČNÍK! Chlap, který holku chňapl a vedl a zářil v tom okamžiku z něj zářil život, nadšení a uvolnění! To prostě fotbalista honící se za mičudou a za góly nikdy nedokáže :-))))))

  2. Sedmi 11.3.2016 / 20:53

    A proč vám jinak vadí, co si kdo myslí?
    Historky hezké 😀

  3. jolana88 11.3.2016 / 21:47

    Já bych řekla – nejen jako Sedmi vadí, ale proč Vás to vůbec zajímá? Že tančí holky je ale opravdu hloupý předsudek. „Vlastním“ tanečníky dva (tanec, ne balet) – odmala. Jednak je tanec větší „zabíračka“ než mnoho jiných sportů (i fotbal, např.), za druhé – třeba na džudu apod. se jim větší flexibilita hodí. Ve finále – holky na to letí víc než na „romantickou kytaru“😉

    • Vanilka 11.3.2016 / 22:19

      Souhlasím! Zkusím to svým mužům vysvětlit. Těm malým i tomu velkému.

Napsat komentář

