Jsou z nás paní

Docela živě si pamatuji, jak mi kdysi každá žena nad třicet připadala jako „paní neurčitého věku“. Takové ty „paní“ v metru nebo ve frontě v potravinách, s ustaraným, případně otupělým výrazem, s pár vráskami na čele a kolem očí.

Když jsem o víkendu tlačila kočárek kolem basketbalového hřiště, kde si pár mladíků zkoušelo střílení na koš, uvědomila jsem si, že pro ty mladíky jsem taková „paní neurčitého věku“ teď já.

Já si jako „paní“ samozřejmě vůbec nepřipadám. Ani moje kamarádky-vrstevnice mi tak nepřipadají. Zdá se mi, že jsme pořád stejné. Někdy se tedy vědomě snažím na svoje kamarádky koukat objektivním pohledem – jako někdo, kdo je nezná. Kdo neví, jaké jsou doopravdy: trhlé, leckdy nejisté – prostě takové, jaké (jsme) byly vždycky. A musím uznat, že na externího pozorovatele opravdu můžou působit jako „paní“. A já tedy nejspíš taky.

Nejsem si jistá, jestli chápete, co chci říct🙂 Ale už nad touhle naší přeměnou nějaký čas přemýšlím.

12 thoughts on “Jsou z nás paní

  1. Quanti 29.2.2016 / 15:22

    Já naprosto! Poslední dobou o tom hodně přemýšlím. Vevnitř mi připadá, že vypadám pořád jako v sedmnácti, ale když se podívám třeba jen na fb, jak z mých spolužaček jsou už ty neoddiskutovatelné třicátnice, některé už i poměrně vyžilé… jo, je to tak, „slečna“ už nám nikdo říkat nebude:/

  2. kusanec | baby blog 29.2.2016 / 16:13

    Ctes mi myslenky! Pred nekolika dny jsem se videla v jednom obchodaku v zrcadle a zhrozila jsem se, ze uz jsem „takova pani.“ Obycejne si pripadam dobre a skoro vzdycky, kdyz mi nekdo hada vek, tak se sekne smerem dolu. Ale jak mam ted na sobe nejaka ta tehotenska kila navic, z nevyspani pobledly oblicej a lehce unaveny vyraz, neslo si nevsimnout, ze pro mladochy uz proste nejsem zadna fesna mladice. Snazim se tim ale netrapit, vratit se rychle do kondice a inspirovat se zenami, ktere umeni starnout s gracii. Femme fatale muzeme byt v kazdem veku! (Nebo se tak aspon citi…)

  3. Jitka 29.2.2016 / 16:59

    Říká se, že to vnitřní já vždy zůstane to 17 leté. Vidím to na své babičce, ona se samozřejmě chová jako babička, působí jako babička, ale když se rozvykládá, je jasné, že sama sebe vnímá pořád jako tu 17-18 letou slečnu… přijde mi to svým způsobem pěkné, že uvnitř si o sobě budeme vždycky myslet, že jsme stále ty 18 leté holky🙂

  4. avespasseri 29.2.2016 / 17:39

    Nedávno mě potěšil jeden klučina, který řekl: prosím, paní. A pak se opravil na slečnu🙂 Ve svém věku jsem to už ani nečekala🙂 Asi to bude tím, že jsem byla zababušená v čepici a kabátu🙂 Pak je tu ještě další možnost – že nám říkají „slečno“, protože nás hodí do škatulky „nevdatelné“ :-)) Ale o tom, pravda, tenhle článek nebyl .-)))

  5. Calad 29.2.2016 / 19:23

    Nevdatelné a vyžilé!
    Paní, vy mě chcete rozesmát!
    Já když se podívám do zrcadla vidím kopii své vlastní matky a děsí mě to natolik, že věk ještě neřeším. Pravda lidi kolem se diví když jim řeknu, že mi bude třicet a hadájí mi i o pět let míň, tak možná i proto, to neřeším.
    A s tou sedmnáckou uvnitř naprosto souhlasím!

  6. Sedmi 29.2.2016 / 19:32

    Holky neblbněte :-)) jaká paní? Kde?😀 ale je fakt, že tohle je takový divný mezivěk. Já se těším na to, až mi bude šedesát a budu trhá babička😉 i když já jsem asi i trhá matka..
    Nevím, budu se muset zeptat dětí…

  7. Sedmi 29.2.2016 / 19:32

    Jo a vyměním bude mi třicet za bude mi čtyřicet😀

    • Sedmi 29.2.2016 / 23:32

      Ba ne, nedám🙂 těch posledních deset let bylo nejlepších. Předtím to bylo jen takové hraní…

  8. Petra 29.2.2016 / 21:53

    Me starnuti bavi, libi se mi to. Jedine, co mi na tom vadi je nezadanost a bezdetnost v mem veku, tam cas bohuzel neosalim.

  9. jolana88 4.3.2016 / 18:35

    na druhou stranu – proč nebýt „paní“? Hlásit se k „titulu“, který patří? Jsem „paní“ dlouho – nejdřív stavem, potom i teď věkem – a se stárnutím nějak problém nemám. Pro mě jsou to dvě odlišné věci🙂

Napsat komentář

