Jak spíme

Jakmile Francouz či Francouzka spatří, že máme miminko, jedna z prvních otázek se týká toho, jak spíme. Už „dělá své noci“? Jak často tě budí? Nechá tě trochu se vyspat?

Rozpačitě (a pravdivě) odpovídám, že za moje nevyspání nemůže miminko, ale Motýlek. Ten se stále uprostřed noci se zastávkou na nočníku přesouvá do naší postele, kde pak ze spaní různě vykřikuje, naříká nebo se hlasitě chechtá.

Miminko Kocourek má už celkem pravidelný režim. Dopoledne bývá víceméně vzhůru, po obědě to zalomí a spí celé odpoledne. Většinou v kočárku, protože v tu dobu vyrážíme s Motýlkem ven vybít přebytečnou energii (jeho, ne moji). Ale většinou spí i poté, co ho přensu domů, a probudí se až v kritickou dobu večerní, kdy už Motýlek bývá unavený (=protivný), hladový a náročný. A já se tedy v rámci možností snažím vyhovět jeho požadavkům, vařit večeři, kojit, koupat (oba) a jako bonus se třeba taky najíst.

Kocourkovi tedy večer začíná druhá delší fáze bdění, kterou navíc v poslední době často celou prořve. A stejně jako mám asi sto různých teorií na to, proč se Motýlek pořád v noci tolik budí, mám zrovna tolik teorií na to, co každý večer asi trápí Kocourka.

Někdy mezi půl jedenáctou a půlnocí pak pomalu umlkne a já můžu jít taky na kutě.

couv_miracle
Na radu kamarádky jsem ho asi ve 4. týdnu začala zavinovat. Půjčila mi svou Couverture Miracle od Red Castle. Vlastně mi ji půjčila už na Motýlka, tehdy jsem se ale bála ji použít. A Motýlek spal tehdy ještě velmi dobře – už asi od 6. týdne celou noc (bohužel se to někdy kolem 9. měsíce změnilo). Kocourek má ve spoustě ohledů jiné podmínky a bylo pro mě naprosto nutné, aby v noci dobře spal (aspoň on), proto jsem se tentokrát rozhodla zavinovačku vyzkoušet.

Myslím, že pod pojmem „zavinovačka“ se v Čechách rozumí něco jiného než tady. Couverture Miracle (tedy Zázračná přikrývka) není peřinka s kanýrkem, do které se miminko jednoduše  zabalí. Lépe sedí přirovnání ke svěrací kazajce. Když jsem do toho Kocourka zamotala poprvé a on vypadal jako mumie a koukala mu jen hlavička, připadala jsem si jako ten největší tyran. Údajně to pevné sevření brání nekontrolovanému pohybu paží, který miminko budí. No… asi jo. Asi to funguje. Usíná tedy někdy kolem půl jedenácté a spí tak do půl šesté, což docela jde.

Ještě zpátky k Motýlkovi: polovinu noci spí s námi v posteli a já si to pořád nějak nedokážu užívat jako některé moderní maminky, které tvrdí, že je to krásné. Já vnímám spíš nedostatek místa a taky soukromí pro mě a Motýla, neustálé buzení jeho pokřiky nebo tím, že mi kroutí ruku a chce ji držet… a děsím se, co nastane, až Kocourek pochopí, jaké privilegium jeho starší bratr má, a začne taky bojkotovat svou postýlku!

Tady dávám odkaz na zamotání dítěte do Couverture Miracle… No není to kruté?

10 thoughts on “Jak spíme

  1. Calad 26.1.2016 / 10:52

    Eli taky neustale chodi k nam do postele. Kdyz se s Fandou kolem te ctvrte vzbudime tak me sokuje, kdyz tam neni. U nas je problem v tom ze spine vsici pohromade, kdyby meli kiuci vlastni loznici tak nam daji aspon do peti pokoj.😀
    Ale nastesti obdobi fnukani je ze spanku je za nami… Doufam.

  2. Jitka 26.1.2016 / 13:28

    Jaj, večerní křik, no, nechci to zakřiknout, ale netrápí Kocourka kojenecké koliky? My si s nimi užili téměř 4 měsíce, pevně doufám, že Vás to nečeká…

  3. jolana88 26.1.2016 / 13:56

    Zavinovačka nebo povijan – je pořád stejné. S kanýrky nebo bez, s peřinkou uvnitř nebo bez … Že dětem opravdu pomáhají je i lékařsky prokázáno. Moorův nebo úlekový reflex opravdu děti budí, ale jsou naprosto přirozené a běžné; vymizí. PS: stejně poslouží klidně i správně převázaná plena – proto dřív v porodnicích děti vypadaly jako kukloušci. njn – nebylo všechno tak „strašné“

  4. LE 26.1.2016 / 19:19

    Také nám zavinování miminka pomáhalo k delšímu spánku nebo i ke ztišení pláče. Zavinovala jsem napevno jen do pleny. Pro toho další prťouse jsem si pořídila tenoučkou a lehce elastickou merino dečku, tak jsem zvědavá, jak to bude fungovat…
    S nynějším tříleťákem spíme společně, má svou postel přiraženou k naší. Na nočník se nebudí, ale stejně mě v noci občas hledá…
    Nicméně dnes v noci jsem nemohla spát já a převracela se, což ho několikrát probralo do polospánku. Pak si najednou přetáhl peřinu přes hlavu, a po chvíli ji ze sebe strhl a naplno zakřičel: „Baf!“ a spal dál😀
    občas může být i veselo…

  5. Sedmi 26.1.2016 / 19:27

    Zavinovani mi fungovalo u May, Lilly trochu a Vincent nesnáší byť i peřinku přes sebe, fusak, spacák, nic… Řeším tak, že na noc oblekam do mikiny a teplých ponožek. Každé dítě je úplně jiné…

  6. Erika 27.1.2016 / 14:32

    Prikladam link na blog mladej slovenskej mamicky s dvoma malymi dcerami. to aby si videla, ze v tom nie si sama. Vsetky sme si tymto presli a teraz na stare kolena tvrdime, ze to boli najkrajsie roky nasho materstva🙂

    http://vanilka-omne.blogspot.fr/

    • Vanilka 30.1.2016 / 23:01

      Taky Vanilka🙂 Zatím jsem k ní jen nakoukla, ale postřehy o modelíně mě velmi rozesmály. Mám s ní podobné zkušenosti.

  7. Martina 27.1.2016 / 21:14

    Ne, kruté to není, naopak:) přesně tuhle zavinovačku jsem teď používala na syna, říkám jí „kozelec“😉 funuguje skvěle, dceru jsem před třemi lety v největší nouzi motala do pleny, ale tohle je nesrovnatelně lepší! Držím palce, ať je tu vás dobře. A máš skvělý blog, moc ráda tě čtu.

    • Vanilka 30.1.2016 / 22:59

      Děkuju. Zrovna teď už nějaký čas přemýšlím, jestli psaní blogu nepověsím na hřebík, takže každá pozitivní odezva mě potěší.

  8. Ela 30.1.2016 / 21:59

    od půl jedenáctý do půl šestý je luxusní🙂 naší mladý teď rostou čtyřky a v noci ji kojím tak 8-12x
    u nás na lepší spaní ještě zabírá bílý šum, kupodivu dělá dobře i těm starším a tříleťačka se v noci nebudí

Napsat komentář

