Den dvacátý druhý: péče o tělo na mateřské

Během svého druhého těhotenství jsem si velmi užívala péči o tělo a pleť. Nevím, proč jsem najednou cítila tak silnou potřebu se o sebe starat. Z těhotenství s Motýlkem si nic takového nevybavuju; jen jsem si (občas) potírala břicho speciálním krémem proti striím. Během druhého těhotenství jsem si ale téměř každý večer udělala čas na svůj malý rituál. K tomu jsem minimálně jednou týdně ve sprše provedla peeling celého těla a a jemnější peeling obličeje, a potom se natřela nějakým voňavým olejíčkem nebo krémem. A cítila se pak krásně voňavá a hlaďounká…

Jak vypadá můj večerní rituál teď? Jsem ráda, že se stihnu osprchovat. Včera jsem si dokonce oholila nohy, což už jsem odkládala asi týden. A taky jsem si uvědomila, že naposledy jsem si nohy oholila pár dní před porodem… tedy víc než před třemi týdny. Hrůza, já vím. Natřít krémem už jsem se nestihla. Z ložnice se ozvala chůvička číslo dvě. Tu první máme u Motýlka a samozřejmě už se párkrát stalo, že spustily obě najednou… Když jsem s dětmi sama doma (ano, manžel se na ty moje nohy asi už nemohl dívat), odehrává se ve mně drama à la Sophiina volba.

Zleva i zprava slyším rady, abych si udělala čas na sebe. Že to je prý teď to nejdůležitější: abych byla v pohodě já. Prý pak budou i děti. Zatím by mi stačilo 15 minut denně, které bych asi opravdu nejraději strávila právě v koupelně. Ovšem bez chůviček.

Máte někdo nějaké další povedené rady?

8 thoughts on “Den dvacátý druhý: péče o tělo na mateřské

  1. Alinka 19.11.2015 / 14:25

    Vypnout chuvy?😉 ale naprosto te chapu. Zlepsi se to, uvidis😉.

  2. Sedmi 19.11.2015 / 16:03

    znam… taky jsem rada za luxus 10 minut ve sprse, a byvaly doby, kdy jsem davala denne vanu na hodinku… se sklenickou a knizkou… uf
    radu mam jedinou, musis zapojit muze a to tak, ze mu proste sveris obe deti a budes mu duverovat, ze to zvladne… pokud je mimi nakojene, tak neni nic, co by nemohl udelat stejne jako ty…

  3. jolana88 19.11.2015 / 17:21

    Skoro bych řekla, že „být sama v pohodě“ ( a těch 15 minut je minimum), je základ. Protože „uhoněná“, vystresovaná matka je to nejhorší. PS: dotaz – máte něco společného s webem ceskaskolalux.wp. ? Ptám se, protože mají stejný gravatar – tudíž jsem vlezla, kam jsem nechtěla:/

    • Vanilka 19.11.2015 / 20:39

      Aha, tak to budu muset nějak změnit. Díky za upozornění.

  4. K 20.11.2015 / 11:22

    jediná rada je taky – zapojit tatínka nebo někoho jiného, aby kolem chův běhal on. Taky to slyším stále, ale rádci jsou chytří ale nehlídací, takže jsem většinu času taky sama s dětma. Nohy skoro neholim, vlasy nebarvim, zuby si ještě vyčistim. Uvolnim se jen ve sprše, ale to na mě pak to dítě čučí skrz sprcháč a čeká až vylezu.

    • Vanilka 20.11.2015 / 15:43

      Ta poslední věta mě rozesmála. To je přesné! A podobně je tomu i na WC:-/ Tatínek se zapojuje, když je doma. I když ty chůvičkou si beru do koupelny stejně, neboť např. s rozespalým Motýlkem stejně nic nesvede (křičí, že chce mámu).

  5. Martina 20.11.2015 / 15:57

    Jasně, hlavně nebýt ve stresu. Kdybych ty lidi, kteří to všichni myslí moc dobře, vůbec neposlouchala, bylo by toho stresu mnohem méně. Nedá se to všechno stíhat.

    Přiznám se, že nohy mám neoholené už dobře dva měsíce (zvládám podpaží – mám pocit, že se pak méně potím). Jak píše K. maximálně čištění zubů a ráno učesat vlasy.
    Manžel se na moje nohy taky asi dívat nemůže, proto preventivně v ložnici zhasínám😉

    Neporadila jsem, jen souzním.

    • Vanilka 20.11.2015 / 22:54

      Jsem ráda, že v tom nejsem sama. Je to hezký pocit.

Napsat komentář

