Den třináctý: spaní po obědě

S miminkem v šátku jsem ohřála oběd. S miminkem v šátku jsem se pak taky najedla a velmi jsem ocenila, že Motýlek po mně výjimečně nechtěl krmit a snědl celý talíř rýže a masa s omáčkou sám. 

„Půjdeme spinkat,“ řekla jsem mu, když dojedl. „Nejdřív půjdeme dát do postýlky miminko.“ Šli jsme tedy nahoru, já částěcně vymotala miminko z šátku a položila ho do postýlky. Pak jsem vystrkala Motýlka z ložnice a směrovala ho do jeho pokojíčku.

„Spinkat ne!“ začal se vztekat. „Dolů hrát!“

Sedla jsem si na schody a vysvětlila mu, proč chci, aby šel spát: že když si teď neodpočineme, budeme mít odpoledne špatnou náladu a bude to otrava pro všechny. Nabídla jsem mu, že mu udělám láhev mlíčka, ale nechtěl. Nakonec se přece jen nechal přemluvit. V pojíčku si vybral 2 knížky a domluvili jsme se, že až si je přečteme, bude spát. Plácli jsme si na to. 

Po přečtení dvou knížek chtěl to mlíko. „Dobře, počkej tady a já ti ho přinesu.“ Ne, musel jít dolů do kuchyně se mnou. Zatímco jsem ohřívala mlíko, ozvalo se v chůvičce miminko. 

„Miminko se probudilo,“ oznámila jsem Motýlkovi. „Pláče. Asi nechce být samo. Možná chce taky jěstě mlíčko. Vezmeme si ho s sebou do pokojíčku?“ 

Motýlek svolil. Došli jsme pro mimi, odnesli ho do pokojíčku a všichni tři se uvelebili v Motýlkově posteli. Vytáhla jsem prso, pravou rukou držela miminko a levou lahvičku s mlíkem. Jako chobotnice. Motýlek si ji stále odmítá držet sám, prostě se mu nechce (stejně jako se umí najíst sám, ale většinou se mu nechce a nechá se krmit). 

Když Motýlek dopil, prohlásil: „Kakat.“ 

Cítila jsem, jak mi dochází trpělivost, ale tohle mu odmítnout nemůžu. S miminkem stále přisátým (!) jsme se pŕesunuli do koupelny. Využila jsem toho, že Motýlek sedí na nočníku, abych mu stáhla kalhoty. Jsou to kalhoty „na ven“, byl v nich včera na pískovišti a já nemám moc ráda, když v nich pak leze do postele. A stejně mu je jednou rukou pak nezvládnu oblíknout. 

Jenže Motýlek se seknul. Zvednul se z nočníku a chtěl kalhoty zpátky. Už mi opravdu docházela trpělivost. „Ne, půjdeš spát ve slipech a přikreješ se peřinkou,“ nařídila jsem. Jenže Motýlek se dál vztekal. „Tak si je obleč sám! Já to jednou rukou nezvládnu,“ vyjela jsem na něj a odešla z koupelny, abych pro miminko, které se mezitím díkybohu odsálo, našla dudlík. Když jsem se vrátila do koupelny, Motýlek už měl jednu nohu v nohavici a zrovna si s pusou od ucha k uchu navlékal tu druhou. Pak vstal a přetáhl si kalhoty přes zadek. „Výborně, tak on se umí sám obléct,“ prolétlo mi hlavou. „To je dobré vědět.“ 

Vrátili jsme se do pokojíčku, kde Motýlek po chvíli usnul i přes bublavé zvuky, které jeho malý bráška vyluzoval směrem do plínky. Tu jsem mu pak šla samozřejmě vyměnit. A vyprázdnit nočník. 

Celá akce i s obědem zabrala téměř dvě hodiny. Teď budou snad obě děti aspoň dvě hodiny spát. A já bych měla taky! 

Ta moje mateřská pro mě asi chystá ještě spoustu zajímavých situací. Kdy že se to hodlám vrátit do práce? :-) 

10 thoughts on “Den třináctý: spaní po obědě

  1. Aw_MP 10.11.2015 / 14:28

    Zní to náročně, ale zase… Ti ten den rychle uteče, ne?😀
    Jak to máte s chozením ven? Nebo o tom bude další článek? Protože to si představuju jako největší masakr: všechny děti se nabalí a pak se idálně všechny naráz či postupně pokakají či dožadují nočníku.

    • Aw_MP 10.11.2015 / 14:29

      Jinak držím palce, ať se jim ty rytmy co nejdřív synchronizují.🙂

    • Vanilka 10.11.2015 / 14:39

      No, já vždycky přiměju Motýlka, aby si došel na nočník, než se začneme oblíkat. A miminko zatím neprotestuje v ničem. Ale samozřejmě to oblíkání zabírá víc času, to je jasný. A já většinou bývám ve chvíli, kdy opouštíme byt, zcela uvařená. I přesto, že na sebe házím bundu až jako poslední. Problém teď vidím spíš v tom, KDY chodit odpoledne ven. Když nám bude uspávání po obědě tak trvat, Motýlek se probudí až někdy ve 4 a než se vykopeme ven, bude tma!

      • Aw_MP 11.11.2015 / 14:12

        Tak ještě je možnost chodit ven dopoledne, vyčerpat Motýlka na hřišti a doufat, že mimino zatím nenaspí do zásoby na čerstvém vzduchu…🙂

  2. Alinka 10.11.2015 / 14:50

    Tak presne takhle to zacalo u nas a po cca tydnu jsem to vzdala. Matyas proste prestal ze dne na den spat (a ze si predtim klidne dve hpdiny schrupnul).
    Jenze cas straveny jen se mnou, kdy Barunka po obede spala pro nej byl cennejsi nez spanek. Rychle pochopil, ze kdyz vydrzi nespat, bude mit beem dne urcite par chvil mamu jen pro sebe.
    Pro me to bylo vyrazne narocnejsi nez pro nej. Zaprve samozrejme vecer s nim uz nebyla moc rozumna rec, ale to se srovnalo docela brzy. Zadruhe a to bylo horsi, jsem prisla o svoji hodinu a pul klidu behem dne, ktera mi strasne, strasne dlouho chybela.
    Dost dlouho jsem to zkousavala, ale clovek si zvykne😉. Kdyz jsem se na to koukala z Matyaskovy perspektivy, moc mi to pomahalo.
    Tak drzim palce, at se to u vas co nejdriv srovna, tak nebo tak😉.

    • Vanilka 10.11.2015 / 19:17

      Nestraš! On ještě bez odpolední siesty nevydrží! Nebo to nevydržím já, jak bude protivný. A na té své hodince a půl až dvou klidu jsem taky závislá.

  3. Sedmi 10.11.2015 / 21:28

    Chápu🙂 u nás proběhlo nucené sladění režimů, byla jsem na ně celý den sama bez školky a hlídání v Itálii a prostě se May musela vyspat, jinak s ní nebylo k vytržení.. A se mnou pak taky ne… Byly jí tři, Lilly půl roku. Občas to byl teda mazec…

  4. Sedmi 10.11.2015 / 21:30

    Jo a zásadně se nesmí pustit z postele, jakmile už jednou leží…

  5. Quanti 12.11.2015 / 14:54

    Haha, povídej mi o tom😀 bojuju s tím dodnes, protože opravdu spolehlivě B. usne jen v autě nebo v kočárku, a jelikož nemám dvoukočár a V. nesnáší nosítko, jsem v docela prekérní situaci. Někdy usne, někdy neusne, no tak holt jde spát večer dřív. Taky jsem strašně těžce nesla, když neusnula, ale teď jsem se naladila tak, že už je bonus, když usne – zase to má jiné výhody, třeba to odpolední chození ven a volnější večery🙂

Napsat komentář

