Vyčerpávající prázdniny

Poprvé po mnoha letech necítím svou obvyklou poprázdninovou depku. Žádná nostalgie, žádná chuť vrátit čas o týden či dva zpátky.

Pravda je taková (ač krutá), že letos jsem se na prázdniny vůbec netěšila. Naopak jsem z nich měla velké obavy. Skutečné prázdniny pro mě začínají dnes, den po návratu.

Letos jsem zkrátka nebyla správně naladěná na hromadnou dovolenou ve složení, v jakém jsme jeli už loni a předloni: já, Motýl, Motýlek, Motýlovy holky, Motýlova sestra s manželem a třemi dětmi a psem. Svou švagrovou i švagra mám moc ráda, jsou zlatí. Ale na celkem šest energií nabitých dětí ve věku 2 až 13 let jsem se letos prostě necítila. Celkově mě zkrátka nelákala představa, že nás bude tolik pohromadě. Jen pro představu: myčka v našem pronajatém domě myla třikrát denně, pračka prala jednou až dvakrát denně. Naštěstí prádlo bylo suché vždy během hodiny. Vykopat celou skupinu na nějaký výlet zabralo obvykle celé dopoledne. Po příjezdu na zvolené místo bylo třeba ihned začít hledat restauraci a přinejmenším ji zarezervovat, jinak si desetičlenná skupina během oběda nikde neškrtne. K tomu neustálé vedro 35 až 40 stupňů. Bazén u domu ano, ale moře, jezero či řeka nikoli. Destinace byla určena možností ubytovat tolik lidí a zvíře, spíše než svou atraktivitou.

Tedy odpočatá se necítím, spíš jsem ráda, že je to za mnou. Mrzí mě, že jsme si letos nenaplánovali žádnou dovolenou ve třech. Motýl by sice ještě rád někam vyrazil, ale já se v druhé polovině 7. měsíce na další přesuny Evropou, ať už autem nebo letadlem, příliš necítím.

Naopak jsem velmi vděčná za to, jak mě přivítalo Lucembursko, které v minulých týdnech také čelilo velkým vedrům: od včerejška tu máme příjemných 18 stupňů, klasickou šedivou oblohu, sem tam pár dešťových kapek. A já se cítím báječně!

6 thoughts on “Vyčerpávající prázdniny

  1. Martina 16.8.2015 / 18:18

    Milá Vanilko,
    naprosto Tě chápu, dovolená s tolika dětma neni pro ženskou dovolená, je to pořádný záhul. Zvlášť ještě, když jsi v tak pokročilém těhotenství.
    My máme dětí pět,pračka s myčkou jedou 2x denně, vaření z duše nenávidim, protože každý dítě má rádo něco jinýho a víkendy a prázdniny býval očistec, zvlášť když byly děti malé. Teď máme tři z dcer dospělé, bydlí stále u nás a k nim ještě přibyli jejich kluci… mazec, ale přece jen s lecčím pomůžou a nevyžadují neustálou pozornost jako mimina. Ale přesto nejradši vzpomínám na dobu, kdy byly malé, bylo to nejhezčí období mého života :o)
    Teď si užívej relativního klidu, než se brouček narodí…

  2. Sedmi 16.8.2015 / 19:11

    Ahoj, zkuste příště něco, kde nemusíte vařit a prát… Nevěřila bych, jak je to odpočinkové🙂
    Ale jinak chápu, mě teď čeká něco podobného, plus řídit sama trasu Praha Opava se třemi dětmi za zády…

  3. hajinka 16.8.2015 / 23:01

    Jsem ráda, že jsi to v pořádku zvládla a těším se na shledání.

  4. Martina 17.8.2015 / 15:31

    To muselo být vskutku únavné. Takové prázdniny jsou vyčerpávající i v případě, že člověk nemá dva měsíce před porodem. Snad si je užili aspoň oba motýlové.

  5. K 17.8.2015 / 18:05

    přístí rok naplánuj něco podobného jen na prodloužený víkend, a zbytek jen ve čtyřech. Druhá varianta je se od nich po pár dnech odpojit, ty a děti. To není zdravé, takové prázdniny.

  6. Quanti 18.8.2015 / 18:55

    Tady je od včerejška taky krásně bez veder❤

Napsat komentář

