Jeden den do mateřské

Zítra jdu naposled do práce. A pak… mateřská! Posledně jsem odcházela na mateřskou na necelý rok, tentokrát mám před sebou nejméně tři roky, tedy moře času! Vůbec netuším, co budu dělat potom. Trochu doufám, že se během té doby v mé hlavě zrodí nějaký úžasný nápad, který mi pomůže skloubit rodinný a úspěšný (!) profesionální život. Už žádné nedomyšlené podnikatelské pokusy! Teď ale zatím nic neplánuju a soustředím
se na blízkou budoucnost, tedy na příštích několik měsíců. Pokud půjde všechno podle plánu, budu mít půlku srpna, celé září a většinu října „pro sebe“. Tedy budu mít doma Motýlka, který bude od září na 2 dopoledne v týdnu chodit do jeslí, aby nepřišel o kontakt s kamarády, ale jinak budeme spolu. Taky jsem se na to vybavila, pořídila domů tiskárnu, laminovačku a doprovodné vybavení, abychom se s Motýlkem mohli věnovat kreativnímu tvoření. Sláva Facebookovým skupinám a Pinterestu, kde je možné načerpat mnoho inspirace, získat návody a některé aktivity prostě jen stáhnout, vytisknout a zalaminovat.

IMG_3303

Co mám tedy kromě zuřivého laminování v plánu?

  1. Až mi Motýl uvolní jednu svou skříň v naší ložnici, jak slíbil, probrat se Motýlkovým oblečením a připravit ho pro miminko.
  2. Některé kousky bude nejspíš potřeba dokoupit, takže se budu muset vypravit do obchodů. Motýlek se narodil na jaře, takže například zimní kombinézu jsme v novorozenecké velikosti vůbec neřešili.
  3. Dojedu si pro objednaný kočárek a také ho nachystám.
  4. Budu muset vymyslet, kam umístím postýlku pro miminko. Moc možností není, takže nejspíš skončí nalepená na naší manželské posteli.
  5. Vyrazit na výlet do centra Lucemburku vlakem. Většinou do města jezdím autem. Párkrát jsme jeli taky městským autobusem, který má u nás konečnou. To se Motýlkovi vždycky moc líbí. A občas chodíme na procházky taky kolem nádraží a Motýlek chce vždycky počkat, až přijede vlak, zastaví a pak zase odjede. Teprve potom můžeme pokračovat v procházce. Tak jsem si říkala, že by cestu vlakem určitě ocenil. Sice pojedeme nanejvýš deset minut, ale zážitek to pro něj bude jistě nezapomenutelný.
  6. Vyrazit na výlet do Německa se zastávkou v DM drogerii. V Luxu DM drogerie nejsou. Vlastně tu nejsou skoro žádné drogerie. Supermarkety je totálně ničí. Svého času tu byla síť obchodů Schlecker, ale zkrachovala a její nástupci se zatím taky moc dlouho na trhu neudrželi. Přitom mně osobně přijdou třeba právě DM drogerie ohromně praktické. Dá se tam nakoupit všechno možné: sprcháče, šampóny, šminky, plínky, dětská i dospělá zdravá výživa, čisticí a prací prostředky… Tak si asi vytvořím seznam a pak nechám v DMce pár kilometrů za hranicemi majlant.
  7. Zřejmě taky budu muset absolvovat pár lékařských prohlídek. Předpokládám, že mě doktorka pošle na konzultaci s porodní asistentkou do porodnice, pak bych se možná měla setkat s anesteziologem (pro případ nouze, na který minule došlo) a s porodníkem, neboť moje doktorka porody nedělá.
  8. Před porodem se ještě chci nechat ostříhat. A zajít si minimálně jednou na masáž.
  9. Sejít se se všemi kamarádkami, které pak možná pár týdnů či měsíců nebudu mít příležitost vidět – obzvlášť ty pracující.

Ovšem přílišné plánování se mi minule moc nevyplatilo, neboť jsem od prvního týdne mateřské dostala příkaz ležet. Tak uvidíme, co všechno se mi podaří zrealizovat tentokrát🙂

8 thoughts on “Jeden den do mateřské

  1. kusanec | baby blog 31.7.2015 / 08:48

    Pořádně dneska oslav konec pracovní doby a užij si ten slastný pocit, který se určitě po zavření kancelářských dveří dostaví!!! Máš to super načasované. Ještě si s Motýlkem užijete pořádný kus léta.

  2. Lucie 4.8.2015 / 16:09

    Milá Vanilko, už delší dobu sleduji Váš krásny blog a navíc jsem teď také těhotná – je to poprvé, sbírám všemožné informace a ráda by se proto zeptala: co si myslíte nebo jakou zkušenost máte s látkovými plenkami? Všude čtu, jak na západ od českých hranic jsou látkové plenky ohromně populární, ale těžko říci, co je reklama a co skutečnost. Tak jak je to u Vás v Lucembursku?

    • Vanilka 5.8.2015 / 14:32

      Milá Lucie, já tedy nemám pocit, že by v Lucembursku byly látkovky nějak výrazně populární. Osobně znám v Luxu jen jednu (českou) maminku, která je používala. Tady se děti strkají dost brzy do jeslí a tam se používají plenky papírové. Ne že by tady látkové vůbec neexistovaly, ale maminky, které je používají, jsou rozhodně v menšině. A řekla bych, že pro Francii to platí taky.

      • Aw_MP 18.8.2015 / 21:10

        V Lucembursku teď střídavě látkové pleny používám, takže prosím zaznamenat do statistiky.😀 Ale mám teda výbavičku z ČR a nemám nejmenší ponětí, kde bych mohla nakupovat… Nicméně jsem zahlédla nějaké svrchní vlněné kalhotky na bleším trhu…

  3. Quanti 5.8.2015 / 13:38

    Jé, můžu poprosit o odkaz na nějaké laminovací aktivity? Mám laminovačku a leží mi tu ladem… tuladw

    • Vanilka 5.8.2015 / 14:27

      Hodně jich nacházím ve Facebookové skupině „Montessori bazar“ (je potřeba požádat o členství, nebo tě můžu „pozvat“ já, jelikož už členkou jsem. Stačí mi napsat, pod jakým jménem na Facebooku figuruješ. A často taky laminuje Alinka http://www.alincinblok.wordpress.com

      • Quanti 18.8.2015 / 18:50

        Sakryš, úplně jsem zapomněla, že jsem reagovala – Jana Brunclíková. Díky🙂

Napsat komentář

