Ranní šoky

Klasické ráno.

Budík zvoní v 6:30, pak v 6:40, v 6:50, v 7:00.

Motýlek pootevře oko a vykřikne: „Spinkat!“

Já: „Nene, musíme vstávat.“

On: „Mámo, spinkat!“

Já: „Vstávat!“

Takhle se chvilku dohadujeme, než vyskočí a tahá z postele on mě. Pak utíká vytáhnout rolety.

V koupelně už je naprosto probuzený, hraje si s auty a já se u toho snažím obléct sebe i jeho.

Pak snídaně. Zatímco se vaří voda na čaj a ohřívá se mléko, Motýlek se cpe koláčem a já si připravuju müsli. Pak přichází na scénu Motýl, dává Motýlkovi mléko, já hltám snídani a vracím se do koupelny učesat, namalovat, vyčistit zuby. Potom honím Motýlka, aby si taky vyčistil zuby.

Před odchodem z domova chci ještě dát prádlo do pračky a napustit v zahradě bazének, aby se nám do odpoledne ohřál. Vracím se domů, zavírám okna a stahuju rolety aspoň do půlky, jinak se nám byt hrozně vypeče.

Když se snažím Motýlka přimět k tomu, aby si obul boty, zvoní mi telefon. Je moc daleko, ale Motýl stojí poblíž. „Kdo je to?“ ptám se ho, abych dokázala zhodnotit, jestli je opravdu nutné ho zvednout. „Tvoje máma,“ zní odpověď.

Proč mi volá tak brzy ráno? Vždyť ví, jak to u nás ráno obvykle probíhá. Určitě se muselo něco stát.

Vyskočím, ale už je pozdě, mobil přestal zvonit. Hned volám zpátky. Mamka nedostupná.

Dělá se mi mdlo. Hlavou mi probíhají všechny ty tragické zprávy, které jsem včera četla v novinách a zaslechla v rádiu: jak lidé z horka kolabují, obzvlášť ti v pokročilejším věku.

Vytočím mamčino číslo podruhé a ozve se veselý hlas: „Dobré ráno!“

„Co se stalo?“ vybafnu.

„Všechno nejlepší k svátku!“ zazní mamčino a tátovo duo.

Ufff🙂

5 thoughts on “Ranní šoky

  1. fitpastelka 17.7.2015 / 13:27

    Tak všechno nejlepší k svátku! Já bych se taky vylekala🙂

  2. Sedmi 17.7.2015 / 21:03

    Já ho chápu , proč si dobrovolně krátit spánek o půl hodiny?

  3. Sedmi 17.7.2015 / 21:04

    Jo a taky přeji všechno nejlepší k svátku🙂

  4. hajinka 17.7.2015 / 22:54

    Vše něj Vanilko!🙂

  5. Alinka 19.7.2015 / 08:30

    Ajo vlastne …. Tak vsechno nej, nej, nej ….😉.

Napsat komentář

