Jaký bude?

Volně navážu na předchozí příspěvek.

Druhé těhotenství je výrazně jiné než to první. Především ho už tolik neprožívám. Dokonce bych řekla, že si ho většinu času ani neuvědomuju. Občas dokonce zapomenu, že jsem těhotná, a překvapeně zírám na svoje břicho, když mě to miminko uvnitř kopne.

Nejspíš je to tím, že většinu mých myšlenek zabírá Motýlek. Stále pociťuji záchvěvy nostalgie a lítosti, když si uvědomím, že už nebudu jenom jeho máma. Jaké to bude pro něj? Jaké to bude pro mě? Včera pyšně volal na svoje kamarády v jesličkách, že jsem „JEHO máma“. A já se tomu smála a říkala mu: „Vždyť to všichni vědí, že jsem tvoje máma. A vždycky budu!“ Jenže na podzim budu máma taky jeho brášky. Už nebudu jenom jeho a úplně mě to bolí za něj. S tímhle se špatně vyrovnávám, ale měla bych, abych mu to mohla nějak rozumně vysvětlit, až bude potřeba…

Tedy těším se, až budu mít dvě děti, a zároveň bych chtěla, aby to napořád zůstalo tak, jak je to teď. Je těžké to vysvětlit a popsat, i já sama s těmito pocity dost zápasím.

Představuju si, jaký ten náš druhý kluk asi bude. Bude se Motýlkovi podobat? Nedávno jsem se koukala na Motýlkovy fotky od narození až dodnes a přijde mi, že už tomu čerstvému novorozenci vůbec není podobný!

Bude taky tak čiperný, usměvavý a společenský?

Taky tak tvrdohlavý? A soustředěný, když ho něco zaujme?

Jaké mu dáme jméno? A jak mu budu říkat tady na blogu? Už tady mám Motýla a Motýlka, nic dalšího mě nenapadá… Co navrhujete?

 

 

21 thoughts on “Jaký bude?

  1. avespasseri 14.7.2015 / 13:43

    Nemám dvě děti, takže tyhle pocity neznám. Možná je to naprosto běžné, to ti asi potvrdí ostatní dvou a víc matky🙂 Ty máš sourozence? Třeba mladšího?? Mě nikdy nenapadlo vnímat, že mi chybí určitá výlučnost – u rodičů, u partnerů. Tak mě napadá, jestli to je nějaká nastavení druhorozených, kteří ani nic jiného nikdy nepoznali???? Jakou s tím máte kdo ostatní zkušenost???

  2. jita2 14.7.2015 / 14:07

    Taky me napadlo Motylecek🙂

  3. Sedmi 14.7.2015 / 18:07

    klid, moc to resis😀 ale chapu… bude to super… a bracha mu da to, co dospelaci nemuzou a navic tady pro nej bude, az vy nebudete…

  4. Teri L. 14.7.2015 / 20:06

    Budete to mit hezky rozdeleny… Uz mas „Holky“ tak ted budes mit „Kluci“🙂

  5. Veru 14.7.2015 / 21:58

    Papilio😀😀😀

  6. hajinka 14.7.2015 / 22:09

    Můžeš mu říkat Babočka admirál. Počkej jak vás všechny ošéfuje až se narodí. 😉

  7. Radsi nezverejni 15.7.2015 / 09:39

    Ahoj, neda mi to a ac bezne nekomentuji, jen si sem chodim pocist a zprijemnit si den, odjiste doby tomu tak neni. Od jiste doby je tu jen snusna fnukancu, coze motylek tohle a ze motylek tamhleto. Me proste prijde, ze z Motylka nakonec vychovas neskutecnyho rozmazlence. A ze uz nebudes jenom jeho mama, ale i mama druheho miminka? No tak! Nemuzes prece cely svuj zivot podridit diteti, ktere ze spousty veci ani nema rozum. Vzdyt bude mit sourozence, az povyroste, budou oartaci, kdyz se cokoliv stane, budou tu jeden pro druheho. Nebo z nich vychovas soupere tve pozornosti – kam spejes spis. Chce to asi vic nadhledu. A pardon, jestli se nekdo urazil, protoze je mi jasne, ze tohle se setka s ohromnou kritikou. Tak to bohuzel je.

    • jita2 15.7.2015 / 22:15

      Nemyslím ze sklidis extra kritiku.Tohle čtou myslím celkem tolerantní lidi🙂 A navic mas i trochu pravdu.Ale myslím,ze to je trochu jinak.Vanilka chce byt co nejlepší mamou a tak takové zásadní změny resi.A ventiluje to na blogu,aby získala náhled ostatních a i podporu,ze se nemusí bát.Motylek to ale zas tak nepociti,protože to řeší sama v sobě.A až bude druhé miminko na svete,pravděpodobně to resit přestane,protože na to nebude mít cas🙂 Ja mam dvojcatka,takže jsem toho byla usetrena.Osizene jsou vlastně obe.Vsechny veci jsou u nas rutina,protože se opakuji dvakrát.Takze treba místo mazleni po prebaleni – sup sup druha.Ted je uz vic prostoru,ale stejně si je nejvíc uziju kdyz se jedna vzbudi ráno dřív a mam cas jen na ni.Ale to jak se o všechno samozřejmě deli,jak se po sobě shání,kdyz se jedna nekde zdrží,jak se k sobě hezky chovaji-o to by byly osizene vic.Rodic nikdy nebude takový partak na lumparny a život je i o kompromisech a dělení a je pravda,ze i to se Motylek nutne musi naučit.Teda to jsem se taky rozepsala🙂

    • Vanilka 16.7.2015 / 13:42

      Můj blog je otevřený všem komentářům, i těm kritičtějším.
      Zveřejňuju tady, co se mi honí hlavou, svoje úvahy, radosti i starosti. A občas si tu i zafňukám. Myslím, že to je moje právo. Líbí se mi zpětná vazba, kterou tu dostávám od komentujících čtenářů. Pěkně to vystihla Jita2. Často mi pomůže ujištění, že podobné myšlenky se v hlavně nehoní jenom mně. A ráda si přečtu, jak to chodí jinde – v tomhle případě v rodinách, které už dvě či více dětí mají. Bohužel ve svém okolí vidím hodně starších dětí, které příchod sourozence nesly špatně, a mám i kamarády, kteří se s tím potýkali až do dospělosti. Proto to v sobě tak řeším: protože bych se těmto problémům chtěla vyhnout.

  8. Veronika 15.7.2015 / 15:27

    Vanilko, je to tak, jak to je : ). Motýlka ani nenapadne, že by mohl cítit, že už nejsi JEHO máma – dokud mu to nepodsuneš. Riziko není v příchodu bráchy, ale v tvých obavách. Hodně radostí přeju, nezkalených zbytečným přemýšlením.

  9. Bebitka 15.7.2015 / 19:31

    … a co Brouček?🙂

  10. clara 15.7.2015 / 19:41

    Vanilko, ocenuji otevrenost. Co jsem slysela, nejsou takove pocity uplne vzacne. Zvlast, kdyz je prvorozene dite takrikajic idealni, mile, prijemne, spolecenske, usmevave, no presne jak pises. Verim, ze az se maly narodi, budes se sama divit, jaks vubec mohla uvazovat o tom, ze sourozenec Motylkovy neco vezme. Tve pozornosti sice ubyde, ale sourozenec to minimalne vyvazi. Ja kdyz vidim nase kluky, tak si pokazde znovu rikam, jak je to dobre, ze mame dva. U jedinacka by mi hlavne vadilo, ze chudak dite nebude mit zadneho spojence proti nam dvema dospelym. Zvlast, kdyz zde nemame zadne pribuzne se stejne staryma detma.

  11. Quanti 17.7.2015 / 12:05

    Motík?😉

    Já měla především obavy, aby Bibi nezačala sourozence nenávidět kvůli tomu, že ji kvůli němu bude pořád někdo napomínat. Tomu jsem se snažila vyhnout, pokud mu vyloženě fyzicky neubližovala, a snad se to povedlo, nového člena rodiny B. přijala a doufám, že až si spolu budou moct hrát a budou spojenci proti rodičům, bude to ještě lepší. Za mě – snažit se moc staršího neokřikovat, když už je to nutné, tak ne s vysvětlením, že miminko xxx, ale že tobě by se taky nelíbilo, kdybys xxx a někdo ti yyy. A zdůrazňovat výhody toho být už větší, např. moct chodit na hřiště, jíst oblíbené jídlo, číst si pohádky… S tím, že sourozenec je ještě malý a chudák nic z toho neumí.

    • Calad 17.7.2015 / 13:10

      Ne vsechny jsme zda se matky, kterym nevadi co si deti mysli a snazime se jim pomoct v zivote do ktereho jsme je uvrhly… Proto to resime, ale myslim, ze to je dobre. Porad lepsi nez se tvarit ze se nic nedeje. Ja o svych obavach mluvila hodne a ejhle nic z mych katastrofickych scenaru se nevyvedlo!🙂

      Jak pise Quanti, snazit se je i pres vsechny okolnosti zkamaradit a pokud mozno do jejich spolecne interakce nezasahovat.
      (Popravde, ja zla matka jsem jednou nechala Eliho aby Fandu kousnul – ne moc, ale i tak se Fanda rozbrecel. A Elimu to bylo tak lito, ze uz ho jen hladi. Moje nekousej do lidi mu bylo putna, ale kdyz videl nasledek, tak se poucil.)

      Navrhuju Larvicka🙂 Máš velkého Motýla, malého Motýlka a ted uz ti chybi Larvička nebo Kuklička😀

  12. Eli 31.7.2015 / 07:57

    Hlavně si jednou neudělej ze staršího dítěte chůvu pro mladšího sourozence. To udělali rodiče mně, jsem si připadala spíš jako jeho druhá máma než sestra a docela mi to vadilo, začínala mi puberta a já nemohla tohle a támhleto, protože jsem ho měla dost často na krku, musela jsem pochopit, že nemají přece čas! Nejlepší bylo, že i když byli náhodou doma, musela jsem se starat také, takové utírání zadku a vynášení nočníku je pro mladého puberťáka opravdu úžasná zábava🙂 Naštěstí náš vztah to nepoškodilo, nakonec on za to nemohl a nikoho jiného pořádně neměl, ale můj vztah k rodičům to rozhodně nezlepšilo. Plus nesnáším malé děti.

  13. Gábina 1.8.2015 / 21:42

    Že by Emanuel ??

Napsat komentář

