Brácha

Přesně před týdnem jsem byla na velkém ultrazvuku v druhém trimestru.

Tentokrát mě poprvé za toto těhotenství doprovodil i Motýl. Nejspíš naposled, protože – přiznejme si – u druhého (jeho čtvrtého!) dítěte už člověk není ze všeho tolik „paf“ jako u toho prvního.

Ráno jsem se Motýlka zeptala, co by si přál: jestli by chtěl, aby mimi bylo kluk nebo holka. Bez váhání odpověděl: „Kluk.“ Nevím ale, jestli to prostě náhodou nebylo jednodušší vyslovit🙂

Každopádně jeho přání je mi rozkazem: v říjnu mu porodím malého brášku.

Jsem moc ráda. Na začátku těhotenství jsem byla přesvědčená, že to bude kluk, ale postupně se toto přesvědčení někam vytratilo a já si nebyla jistá, jestli se jedná o předtuchu nebo spíš přání. V poslední době mi připadalo, že je to moje břicho oproti prvnímu těhotenství nějaké jiné. Začala jsem si tedy pro jistotu představovat i variantu, že by to byla holčička. Taky by to šlo🙂 Ale teď, když už vím, že je to kluk, to můžu říct naplno: vždycky se mi líbila myšlenka být „máma od kluků“. Doufám, že budu jejich maminečka milovaná a že mě budou pusinkovat a rozmazlovat. A já jim za to budu brát zablácené oblečení, smradlavé ponožky a hudrovat nad naškrábanými domácími úkoly🙂 Doufám, že se nebudou moc prát. Že budou mít hezký vztah, že budou parťáci.

Samozřejmě mi to řeší i ty čistě praktické záležitosti. Třeba jsem při nákupu oblečení pro Motýlka nikdy nedávala moc pozor na to, aby bylo barevně neutrální pro případ, že by v budoucnu měl malou sestřičku. Teď jsem pociťovala jemné záchvěvy stresu, když jsem si vybavovala všechna ta modrá bodýčka, trička s auty, bundy s trakotry, které by asi holčička nosit nechtěla (nebo bych jí je ani nechtěla oblékat).

Jsem zvědavá, jaké to bude. Zatím u Motýlka na svoje rostoucí břicho moc velký důraz nekladu. Pořád mám pocit, že je ještě moc brzy. Jen mu občas připomenu, že je uvnitř mimi, a teď nově, že to bude kluk a že on tedy bude ten „velký brácha“. Ale přijde mi, že je mu to zatím naprosto lhostejné. Hodlám o tom začít víc mluvit po letních prázdninách, až spolu budeme trávit víc času, neboť už budu na mateřské a on bude do jeslí chodit jen na 2 dopoledne v týdnu. Budu mu ukazovat fotky, když byl on miminko, a zapojím ho do příprav, třídění oblečků, instalaci postýlky apod.

Máte nějaké další rady, jak připravit dítě na příchod sourozence?

 

6 thoughts on “Brácha

  1. Calad 6.7.2015 / 14:15

    Mě se ta představa být máma dvou kluků taky libí. Pořád budu doma ta nejkrásnější😉

    Hodně si o tom co bude povídat a i o tom, že na chvíli zmizíš do porodnice. A připravit malého i na to, že miminka pláčou. Eli strašně špatně snáší pláč malého. A co miminka jedí a tak podobně. Ty to zvládneš, máš skvělý náhled na tyhle věci okolo miminka a navíc každé dítko je trochu jiné a zvláda tu situaci jinak. Proto ti doporučím řídit se hlavně srdcem😉

  2. Sedmi 6.7.2015 / 14:19

    Gratuluju🙂 moc doporučuji knihu sourozenci bez rivality, hodně to pomohlo u nás

  3. Quanti 6.7.2015 / 15:05

    Moc gratuluju🙂 já si zase nedovedla představit být máma byť jen jednoho chlapečka a teď jsem vážně ráda, že je to takhle a nebudu mít domov úplně zamořený růžovými jednorožci😀

  4. Blog Zrzky 10.7.2015 / 00:08

    My čekáme už druhé překvapení (z prvního se vyklubala holčička a na druhé v září čekáme). Přejeme si spíš holčičku, táta na mazlení a já se trochu bojím, že bych se o kluka neuměla tak postarat🙂 No a taky mám trochu obavy, jak dcera malé miminko přijme. Chystám „dárek z porodnice“ – dárek od miminka pro dceru na přivítanou, snad to klapne🙂

  5. S.G. 19.7.2015 / 14:59

    Krásný blog🙂 My čekáme v říjnu taky brášku k mému 7letému synovi a jsem mooc ráda, že to bude zase chlapeček, prostě parťáci🙂

Napsat komentář

