Souboj deodorantů

Před časem jsem na Instagramu slíbila, že napíšu o souboji deodorantů, který jsem si sama pro sebe uspořádala.

IMG_3209

To je totiž tak: jednou z věcí, které mi přineslo mateřství, je, že mi už není úplně jedno, co do svého těla dostávám. Dřív jsem nevěnovala téměř žádnou pozornost složení potravin, natož kosmetických výrobků. Teprve během prvního těhotenství mi došlo, že by možná nebylo úplně od věci se nad tím občas zamyslet.

A v rámci mého hlubokého zamýšlení jsem se začala zabývat i otázkou hliníku v deodorantech. Přišla jsem na to, že se dají sehnat i deodoranty bez obsahu hliníku. Na pár z nich jsem narazila třeba v lékárnách. Poprvé jsem automaticky sáhla po své oblíbené značce La Roche-Posay. Ovšem jejich deodorant mě velmi zklamal. Motýlovi sice voněl, ale mně vůbec. No a hlavně jsem s ním celý den měla pocit, že jsem si do podpaží nastříkala mýdlovou vodu, která se postupně rozpouštěla. Tedy přišlo mi, že se potím ještě víc, než kdybych deodorant nepoužila vůbec.

Samozřejmě taky vím, že je rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem. Hlavní funkcí deodorantu není zabránit pocení, ale likvidovat nelibou vůni. I přesto se mi zdá, že většina deodorantů pocení omezuje. Až na ten La Roche-Posay. Dala jsem mu šanci dvakrát – ne že jsem ho dvakrát použila, ale dvakrát jsem si ho koupila! Ale ten druhý jsem nevypotřebovala ani do půlky a vztekle ho hodila do koše. I přesto, že je dost drahý. Zatímco „obyčejné“ deodoranty (Rexona, Fa, Nivea atd.) se v supermarketech dají koupit za 2 až 3 eura, za tenhle jsem zaplatila něco málo přes 10 euro!!

Druhý kandidát byl deodorant od Vichy. S tím jsem byla daleko spokojenější. Hezky mi voněl a zvládl i zátěžovou zkoušku v podobě stresujících situací na letišti. Taky cena je daleko přátelštější. Bohužel při podrobnějším prostudování složení jsem zjistila, že tento deodorant hliník obsahuje.

IMG_3279Svého favorita tedy hledám dál. Nedávno padl můj zrak na deodorant SebaMed dostupný v supermarketech za +/- 4 eura. Neobsahuje hliník, alkohol, barviva ani konzervační látky. Hezky voní a testuji ho za extrémních podmínek: 36 stupňů přes den (a prý bude hůř), 28 stupňů v noci (i když v noci deodorant stejně nepoužívám). A zatím tuto zátěž celkem zvládá.

Co vy, máte nějakého voňavého favorita?

6 thoughts on “Souboj deodorantů

  1. Eva Klick. 3.7.2015 / 11:21

    Vanilko, naprosto souhlasím, taky jsem začala hliník v deodorantech před pár lety řešit a dokonce jsme napoprvé sáhly po stejné značce! I já jsem dala mnohokrát La Roche-Posay šanci, ale u mě též velké zklamání… nefunguje vůbec. Tady v ČR se dá sehnat bez hliníku v běžných drogeriích Nivea Nature, ale přiznám se, že mají jen jednu vůni (jasmín) a po asi dvou letech používání už jsem to začala trochu nesnášet. Navíc mi přišlo, že už není tak účinný, nevím… Když jsme byli v Rakousku, tak jsem zaběhla do tamního DM a byla jsem příjemně překvapená. Za 2 eura tam mají 3 druhy Nivea deodorantů/antiperspirantů, které voní stejně jako ty, co mají hliník! Za mě Bingo, já totiž tu klasickou niveáckou vůni mám ráda a už mi po těch letech chyběla🙂 Takže jsem holt nakoupila do zásoby. Podle mě ty rakouské bezhliníkaté Nivea fungují mnohem líp, než ten jasmínový, co se prodává u nás, takže doporučuju vyzkoušet!

    • Vanilka 3.7.2015 / 11:40

      Díky za tip. Mně všeobecně připadá, že každý deodorant na mě funguje jen dočasně. Když si moc zvyknu, přestane být účinný a musím ho změnit. Stejně tak se šampony.

  2. Oh My Beautiful Life 3.7.2015 / 14:24

    Marti, mám doma SebaMed kuličku deodorant brz alu solí. A funguje. 😉 bylo to před časem i na blogu, najdeš podle značky. Jen já jsem antiperspirantová. Tak ji spotřebuju asi za hodně dlouho.

  3. hajinka 3.7.2015 / 15:49

    Mám už roky stejného favorita. Ještě občas používám Sanex, ten má taky řadu bez hliníku, ale sebamed sensitive mě voní lépe a je jemnější.

  4. Jitka 4.7.2015 / 09:16

    Používám večer deo krystal od Sante (je docela „rozbitný“, takže jen doma), jde o čistý kamenec. Nepřipadnu si na spaní ulepená. Je naprosto bez vůně, takže mi nepřekrývá jemnou vůni fialkového mýdla. No a ráno používám koncentrovanou Deo kuličku od Sante, ta už jde nosit v kabelce. Opět bez jakékoliv vůně, štvalo by mne, kdyby se mi deodorant/antiperspirant bil s mým oblíbeným parfémem.
    Co se týká zábraně pocení, nejsou tyto čistě přírodní produkty stavěné na velkou zátěž. Když jedu na kolo, jsem zpocená tak jak tak. Ale na běžný den mně osobně naprosto stačí. Vůni si vybírám v rámci parfému a nemusím řešit, jestli k sobě „pasují“, když je deodorant bez vůně.

  5. kusanec | baby blog 8.7.2015 / 11:00

    Zrovna jsem to taky řešila. V Americe jsem pouzivala prirodni produkty Tom’s, ktere mi v Cechach moc chybi. Nedavno jsem ve sve oblibene veganske restauraci s malym obchudkem narazila na deodorant od znacky Desert Essence. Obsahuje pouze bylinne extrakty a prirodni oleje a na me zatim funguje. Nema zadnou vuni a pomaha i ve vedrech, ktere tu ted vladnou. Stal 220 korun, tak jsem to riskla a jsem spokojena. Pred tim jsem pouzivala Typoskuv chemicky Old Spice. U damskych produktu jsem mela taky pocit, ze se potim jeste vic. Mrkni sem: http://www.desertessence.cz/e-shop/Deodoranty. Treba tu znacku najdes i u vas.

Napsat komentář

