Pro co jezdím do Čech

Motýl odjel na svou tradiční každoroční pánskou jízdu (trek v horách)  a já si taky už tradičně na těch několik dní zorganizovala svůj vlastní program. Obvykle si na dobu jeho nepřítomnosti zvu do Luxu rodinu či kamarádky, tentokrát jsem se ale s Motýlkem vydala do Čech.

Po březnové, celkem pozitivní zkušenosti s leteckým spojením jsem se na náš výlet opravdu těšila. Tentokrát jsme ale měli na letištích smůlu. Měli jsme letět s jedním přestupem v Mnichově tam i zpět. Cestou tam byl ale náš let z Luxu do Mnichova ze stále neznámých důvodů na poslední chvíli zrušen a my strávili odpoledne pobíháním po letišti od okénka k okénku a stáním v nekonečně dlouhých frontách (ideální zábava pro 2leté dítě!), abychom nakonec místo přes Mnichov do Prahy letěli přes Kodaň. A aby nám to místo plánovaných 3 hodin se vším všudy zabralo skoro 9 hodin. Kdybych jela autem, byla bych v Praze rychleji.

I cestou zpět jsme měli potíže. Let z Prahy do Mnichova měl zpoždění, takže bylo jasné, že bychom prošvihli přípoj (na přestup jsme měli necelou hodinu). Tentokrát jsem byla velmi asertivní… nebo spíš protivná až lehce hysterická, ale dopomohlo mi to ke zdárnému řešení. Když paní za přepážkou Lufthansy v devět ráno krčila rameny a ujišťovala mě, že koncem odpoledne z Mnichova letí do Luxu další letadlo, pevným, možná trochu příliš silným tónem jsem zdůraznila, že jsem v 5. měsíci těhotenství, mám s sebou 2leté dítě a na další den strávený v letištních halách nejsem připravená. Konkrétně jsem citovala nedostatek mléka a plen. Zabralo to (ještě že jsem Motýlka ještě zcela neodpolenkovala! :-)). Poslali nás přes Frankfurt a do Luxu jsme se dostali jen s hodinovým zpožděním oproti původnímu plánu.

Motýlek všechny ty útrapy (hlavně cestu do Prahy) snášel s překvapivým klidem. Až na pár výkyvů, které byly vzhledem k podmínkám naprosto pochopitelné, mi byl skvělým parťákem.

V Praze jsem se seznámila se svou téměř měsíční druhou neteří, oslavila studijní úspěch své sestry a Motýlek svou přítomností obšťastnil babičku (moje přítomnost už ji od jeho narození tak úplně neobšťastňuje :-)). Splnila jsem téměř všechno, co jsem měla v plánu, a nakoupila zcela všechno, co jsem měla na seznamu (i něco navíc).

V plánu jsem kromě potěšení se s rodinou měla nechat Motýlka ostříhat v salónu Funny Sassy, kam jsem ho objednala předem, návštěvu výstavy pořádané u příležitosti 50. výročí Večerníčku a Lego KidsFest.

Stříhání proběhlo velmi dobře. Motýlek seděl ve stylovém fáru, zatímco se paní holička starala o jeho bujnou kštici. Ostříhala ho pěkně, i když jeho poslední střih z lucemburského kadeřnictví, kam chodím já, se mi líbil malinko víc. Ovšem mezi lucemburskými a českými cenami služeb je tak obrovská propast, že trošinku přivřít oko snad můžu. Salón vedou dvě milé, mladé slečny, které to s dětmi prostě umí. Užila jsem si to tam já i Motýlek.

Na výstavě večerníčků jsme byli také. Koná se ale na dvou místech a my stihli jen Valdštejnskou jízdárnu. Vsuvka pro mimopražské (a možná i pro Pražáky): pozor, Valdštejnská jízdárna NENÍ ta u Pražského hradu!😉 Na tuhle výstavu byl Motýlek ještě moc malý. Ještě nezná dost večerníčků a asi ani netušil, co se od něj na výstavě očekává. Ocenil domek Maxipsa fíka, pozornost věnoval i Krtečkovi a Škubánkovi, ale to bylo asi tak vše. Jinak byl trochu zaražený z množsví a temperamentu ostatních dětí. Určitě si to skvěle užijí děti ve věku tak od 4 let.

Tudíž jsem dost váhala i s tím Lego KidsFestem. Nevěděla jsem, jestli to pro Motýlka má cenu. Nakonec jsme se tam vydali. V autě Motýlek usnul, a protože se vyspat potřeboval (on totiž v Praze vůbec nezvládal svůj spánek po obědě, ale do večera ještě nevydrží), zajely jsme s mamkou zatím do Tesco Letňany koupit kytku mé úspěšné studované sestře. Já počkala v autě, mamka šla pro kytku a pro kafe. Vypily jsme si ho a ještě chvíli čekaly a povídaly si na pakrovišti u Tesca. Pak jsme se rozjely k tomu Lego KidsFestu, jenže to už bylo po třetí hodině odpoledne a my slíbily, že v pět budeme u sestry. Měly jsme dát 150 Kč za parkovné, což by mi nepřišlo tolik líto, kdybych věděla, že tam strávíme aspoň půl dne. Jenže já věděla, že tak za hodinu budeme muset vyrazit pryč, a to dodnes netuším, kolik vlastně stály vstupenky. Motýlek pořád spal a mně bylo jasné, že sotva by se po probuzení rozkoukal, už bychom ho táhly od Lega pryč. Tak jsme radši odjely a na Legu jsme nebyli. Trošku mě to mrzí, ale snad dostaneme někdy nějakou jinou příležitost. Třeba v Legolandu v Dánsku :-)

Na nákupním seznamu jsem měla „zdravou lahev„, zubní a mezizubní kartáčky Curaprox, které se v Luxu velmi špatně shání, pár oblíbených (už vyzkoušených) přípravků kosmetické značky Manufaktura, časopisy. Vše jsem nakoupila a ještě jsem u nás na sídlišti (!) objevila moc krásný obchůdek s dětským oblečením, kde jsem narazila na super lehké letní kalhoty pro Motýlka, jaké už jsem dlouho marně hledala. A rovnou jsem mu k tomu přibrala triko s hasičským autem a ponožky, které se nám neustále někam ztrácejí. Taky jsem koupila dětský sprchový gel Hipp, který je teda v prodeji i u nás v Luxu, ale nikdy jsem ho nevyzkoušela. A začala jsem ho používat nejen pro Motýlka, jehož sprcháč jsem zapomněla doma, ale i pro sebe.

O té „zdravé lahvi“ jsem se dozvěděla kde jinde než na internetu. Je mi sympatické, že když už má Motýlek pít z plastové lahve, je aspoň opravdu nezávadná (snad). Tahle už je pro velké kluky a líbí se mi, že z ní můžeme pít oba a nemusím tedy myslet na to, abych vzala pití nejen pro něj, ale i pro sebe, když jdeme třeba na hřiště. Zatím má u Motýlka velký úspěch jako každá nová lahvička a báječně mu zase na čas zvýšila denní příjem tekutin.

IMG_3248

9 thoughts on “Pro co jezdím do Čech

  1. Eva Klick. 24.6.2015 / 23:15

    Vanilko, to oblečení jsi vybrala parádně, super kombinace. A buď asi nakonec ráda, že jste ty Letňany vypustily. Byla tady dost aféra kolem vstupného. Jedna návštěva vyšla 4člennou rodinu včetně parkování na bezmála 2 tisíce korun. Teď prý trochu snížili ceny, ale přijde mi to fakt hrozný dát tolik peněz…

  2. Jitka 25.6.2015 / 02:01

    Zdravou láhev doporučuji, máme ji už roky. Nejdříve sloužila jako (snad) zdravější alternativa lahví na kolo – no minimálně nesmrdí, dobře se udržuje, hezky vypadá. No a teď z ní pije 1,5 letý syn se mnou na hřišti. Stále ho to baví, víc než jiné typy lahví a víc než slámka a pití z dospěláckých skleniček. Hlavně v horkých dnech jsem takto do něj na hřišti dostala dostatek tekutin, jinak moc pít nechce.

  3. veronika 25.6.2015 / 09:43

    Nám teda začala ve velkém horku (ale fakt kolem 30C u moře) zapáchat i ta zdravá lahev,ze které jsem byla ze začátku nadšená ze stejných důvodů jako holky🙂 Ale třeba je to tím,že opravdu nesnáším plasty a tak i to,co normálním lidem nevadí,já hned ucítím😦 Teď v zimě jsem koupila v Německu super lahvičku (teda docela drahou),o které jsem si původně myslela,že je to termo lahev a dám tam čaj…no až doma jsem zjistila,že je to lahev chladící😀 Ale jako musím říct ,že fígl je spíš v tom,že drží teplotu..takže udrží v zimě ten čaj jakž takž teplej ale teď v létě báječné…nic nezapáchá, pití se neohřívá a je lehká! Akorát malá pro syna i pro mně…což byla výhoda Zdravé lahve.

  4. jita2 25.6.2015 / 15:10

    Bezva nakup🙂 Na zdravou lahev se taky chystám.Mame podobne,ale chtěla bych,aby mely holky stejne-resp.stejny typ,jine obrazky treba.A Curaprox kartacky jsou taky super,jen pro holky je mi je zatím líto kupovat,protože si čistí stridave zuby a dlaždice v koupelně,takže zatím životnost velmi krátká😦

  5. Sedmi 25.6.2015 / 21:04

    Diky za tip na ty večerníčky, třeba to ještě stihnu . A v luxu nemají curaprox? Koukám …

  6. 3sloni 26.6.2015 / 12:27

    Já vím je to otrava, ale nepijte ze stejné lahve jako děti. Slinami se přenáší bakterie způsobující zubní kaz a mimo jiné také helicobacter pyroli, kterým je infikováno přes 50 % populace a který se významně podílí na vzniku žaludečních vředů. Věřte mi, já je měla a nestojí to za to.

    • 3sloni 26.6.2015 / 12:36

      a taky samozřejmě všechny kapénkové infekce a většina střevních viróz

      • veronika 1.7.2015 / 16:25

        Ta voda se dá ale dá ze zdravé lahve do pusy stříknout anebo případně odmontovat uzávěr a vody se napít jako ze sklenky.Taky malému neolizuji ten uzávěr na lahvičce😀

  7. 3sloni 7.7.2015 / 13:56

    Veronika: Nějak se mi tohle nepodařilo vysvětlit sourozencům a tak, když oni nemůžou ze stejné, tak nosím i pro sebe jednu. Ono už je to prakticky skoro jedno.

Napsat komentář

