Boty, botky, botičky

Včera jsme Motýlkovi koupili nové boty. I když je tentokrát zaplatil Motýl, srdce mi při pohledu na účtenku krvácelo.

IMG_3134

Poslední pár bot jsem Motýlkovi kupovala v březnu. A tenhle pár bot už je mu teď malý!

Oblíbila jsem si značku Superfit, protože mi jejich dětská obuv připadá pevná a zároveň lehká. Také dětské boty Geox se mi zdají kvalitní. Ale ta cena!

Momentálně mě uvádí do mdlob vidina, že už brzy bude potřeba všechny tyto investice opakovat. Boty se totiž nemají dědit, takže i mladší sourozenec by měl nosit boty nové. Vysvětlení má podle mě hlavu a patu. Věřím tomu, že pokud se dítěti například kvůli nevhodné obuvi noha špatně zformuje, může mít v pozdějším věku různé potíže jako bolesti zad apod.

Na druhou stranu některé boty nosil Motýlek tak krátce, že se snad příliš pod jeho muší vahou zformovat nestačily…

Dědí vaše děti po starších sourozencích boty,  nebo kupujete vždy nové?

17 thoughts on “Boty, botky, botičky

  1. Luca 24.5.2015 / 14:03

    kupuju jedny novy na sezonu a dalsi lehce jety na odrazedlo atd. mam kliku ze mam takovou klucici holku takze kecky a jedny slusny boty staci. co kdybych musela kupovat jeste treba dvoje strevicky?? z rodicaku 6000?

    • Vanilka 26.5.2015 / 12:20

      Odrážedlo je pro boty spíš „dorážedlo“. Ty poslední, které měl ty pouhé 2 měsíce, vypadají, jak kdyby je nosil 2 roky🙂

  2. Martina 24.5.2015 / 14:37

    Ahoj Vanilko, myslim si, že takto zpočátku, když jsou děti ještě malé a nožička jim roste rychle, tak se dědit dá….a že pořád lepší je podědit botičky po sourozenci, který je ponosil cca 3měsíce, než je koupit pro nedostatek peněz např. v tržnici u Vietnamce. (nevim, jestli jsou Vietnamci i v Lucembursku, ale u nás je to synonymum pro nekvalitní výrobky). Když byly děti malé, měla jsem opravdu velmi málo peněz, ale nikdy jsem jim nekoupila levné botičky. Ale dědily, to jo, zhruba tak do pěti let, pak už se růst zpomalil a botičky vydržely půl roku, sešlapaly se a i okopaly, takže už jsem kupovala většinou nové. Ale to zas je už období, kdy nejsi na mateřské a peněz je víc, tak to tak nevadí….

  3. Sedmi 24.5.2015 / 19:42

    Taky tak. Jeden pár kvalitní nový, druhý podedeny na písek… Superfity taky kupujeme. Většinou jako ten nový kvalitní pár. U nás stojí kožené s membránou kolem 1500. Krát dva, za chvíli krát tři.. A ano, na jaře a na podzim nové…

  4. Blog Zrzky 24.5.2015 / 22:52

    Zdravý selský rozum, pokud jsou botky málo nošené, nesešlapané a neopotřebované, nebála bych se podědit. Máme třeba Superfity zimní s membránou a jsou jak nové a druhému miminku je ráda předám, beze strachu, že mu tím nějak zavařím.

  5. Lucie 25.5.2015 / 09:21

    My máme zatím jedno nechodící dítě, ale dědíme po bratrancích, a dostali jsme i krabici botiček. Synovi hodlám koupit první boty a stejně tak boty následující, ve kterých bude nejvíc chodit, ale věřím, že nějaké z poděděných bot využijeme na písek, odrážedlo atd. Zrovna teď o víkendu jsme byli nakupovat a se zájmem jsem si poprvé prohlížela roztomilé dětské botky – a z těch cen mi taky spadla brada….

  6. Věrka 25.5.2015 / 09:54

    Já jsem měla botičky nové, které po mně sourozenci dědili, já mám teď nohy nemocné a zdeformované (což tehdy naši nevěděli, jim se ta chodidla zdála normální, sourozenci zdravé, Takže nejenom, že jim to dědění bot nic neudělalo, ale dokonce jim to nezdeformovalo nohy a chůzi tak, že by to z bot okopírovali podle mě.

  7. blogerkka 25.5.2015 / 09:55

    Já jsem zastánce bosochodění (hodně o něm psala madamme coquette) a fyzioterapeutické doporučení je, že vyšlápnuté boty lepší než ztuhlé nové.. Ideál podle těchto teorií je chůze na boso a když to nejde tak boty imitující chůzi naboso – tj. s totálně ohebnou podrážkou a širokou špičkou – prodává třeba littlebluelamb.eu Takže ve zděděných botách, zvlášť pokud nebudou na nohách celý den, bych neviděla problém…

    • Vanilka 26.5.2015 / 12:25

      Bosochodění se mi zdá super. A kdyby to člověk dotáhnul do detailu, vyšlo by to levně, protože by boty nebyly třeba🙂 Ne, vážně. Udělala jsem si rychlý průzkum trhu a došla k závěru, že Lucembursko je všeobecně takové konzervativní, takže dětské boty, které imitují chůzi naboso, tu budou k dostání tak nejdřív za 5 let. A nakupovat obuv výhradně přes internet se mi nechtělo. Boty jsou jedny z mála věcí, které si raději před koupí vyzkouším a ohmatám. Z těchto velmi přízemních důvodů jsem se rozhodla, že se tímto směrem nevydám. Snažím se tedy vybírat boty lehké a s ohebnou podrážkou, a jakmile se naskytne příležitost, boty sundat a chodit naboso. I když Motýlkovi se chození naboso moc nezamlouvá. Má svoje botičky i bačkůrky moc rád.

  8. K 25.5.2015 / 12:08

    Taky kupuji jeté boty. Uplne prvni byly nové, pak zimní nové a sandálky nové. Vse mezitím jeté. Casto to máme tak, že máme nové sandálky a jeté na písek a tak. Taky nez v březnu kupovat další zimní boty, lepší na měsíc dát jeté. Boty ale vždy třeba prohlédnout, zda nejsou napr. na jednu stranu seslapané.
    Superfitky jsou dobré, mám je ráda i pro sebe, už mám druhé a vždy vydrží hodně dlouho, např. 5 let.
    O botách a nohách jsem toho načetla a nakonzultovala dost a poslední dobou se objevují info, že nejlépe aby díte bylo casto boso a že jeté boty nevadí. Myslím že Vám to vyjde tak, že budete nové boty kupovat jen vyjímečně. Matky to tak dělaj. Samozřejmě prodavač bot vám to neschválí:-)

  9. simi 25.5.2015 / 16:34

    Jasně, že se u nás i boty- pokud nejsou hodně jeté-dědí. I ortopedi pořád mění názor na to, co je pro dětskou nohu vlastně zdravé…je to taky velký kšeft, nutit matky kupovat drahé a stále nové boty, protože jinak jsou špatné matky, co o dítě dostatečně nepečují…Já sama ale taky trochu podléhám reklamě a kupuju „kvalitní“- když je donosí-vyhodím, když nedonosí- zdědí sourozenec. Pěkně dejte Motýlkovy malé do krabice- budou se ještě hodit…ale to jsou dilemata každé mámy, obzvláště té, co má dítě 1….více mě překvapilo, že máte s mužem oddělené účty- to je podle mě zajímavý fenomén…no já jsem starší než Vy- my peníze dáváme na 1 hromadu- a pak už není moje a tvoje, ale naše- čímž netvrdím, že je to dobře. Sousta mých kamarádek ale taky finance striktně dělí…možná, že je to věkový faktor, nebo lokální zvyky?!?

    • Vanilka 26.5.2015 / 12:29

      Výběr bot je totiž velká věda. Už jsem to tu před časem psala. Přijde mi, že i v obouvání existuje spousta různých „směrů“ a „filozofií“, které bych jako správná matka měla prozkoumat a pak se nějakým směrem vydat. Chození na boso? Nebo radší pevný kotníček? Je to podobně složité rozhodování jako věčné dilema „očkovat – neočkovat“. Někdy mě ta přemíra informací rozčiluje. Mám chuť zavřít oči, zacpat si uši a koupit prostě „nějaké“ boty🙂 Jinak co se týče našich oddělených účtů, z toho asi bude nový příspěvek na blogu🙂

  10. clara 25.5.2015 / 19:44

    Nase dedi, pripada mi to pravidlo novych bot trochu jako lobby obuvniku. Teda, presneji receno, dedili, ted uz asi ani ne, protoze starsi ty boty nici takovym zpusobem, ze vetsinou nevydrzi ani tak dlouho, nez mu z nich noha vyroste. No a taky maji oba tak ruzne nohy, ze nektere boty mladsi po starsim nosit nemohl. Starsi ma nohy po me: siroke, kratke, s vysokou klenbou a nartem. Maly po manzelovi spis dlouhe, utle a nizke. Takze z nekterych dedenych bot vypadaval. Jinak mi taky prijde, ze i ty nove boty z obchodu nejakych zpusobem nohu tvaruji / formuji, sama mam nohu velmi sirokou a nove boty mi v 99% pripadu moc pohodlne nejsou. U dedenych a second-handovych detskych botek jsou koukala, jestli neni podrazka seslapana na jednu stranu.

  11. ela podnikatelová 25.5.2015 / 19:48

    muž měl všechny boty nové a kvalitní, dneska má totálně zničenou klenbu, takže já jsem v tomhle směru skeptik.. u nás se primární boty kupujou nový a ty ostatní se děději, pokud teda nejsou úplně odepsaný, te´d začínám přicházet na chuť bosobotám, ale to jsou pecky

  12. Alinka 26.5.2015 / 12:46

    Vanilko, jak velke kupujes boticky? Nakupuju boty v jednom z vyhlasenych obchodu v Praze Hostivari a pani detem pokazde nozicku meri takovym spesl meridlem, myslim, ze se to jmenuje 12+ nebo tak neco a teprve podle toho jim vybere velikost bot. Vzdycky ta bota vychazi zhruba o sirku meho prstu vetsi, nez je delka detskeho chodidla. Takhle koupene boty mi zatim vzdycky vydrzely minimalne jednu sezonu, dokonce Matyasovi uz dvoje boty vydrzely cely rok. Takze u nas deti ctvery boty z paterych driv znici.
    Ty jedny, ktery zbydou, se bud deti nebo posilaji dal. Uz nekdo zminoval clanky u Madame Coquette. Myslim, ze jsem na ne na blogu taky kdysi hazela odkaz. Rozhodne je doporucuju. Davaji mi smysl. V nich se mimo jine taky zminuje, ze dedit lze.

    • Vanilka 26.5.2015 / 13:17

      Alinko, ty dva páry, které jsme koupili o víkendu, jsou velikost 24 a 25 (sandály). Někdo někde zmiňoval, že kupuje vždy o 2 velikosti víc, než byly boty předchozí. Ale mně se to někdy zdá dost velký rozdíl. Ty předchozí boty byly taky Superfitky, velikost 23, ale když vyndám vložku, palec už mu přes ni přečuhuje. Ale 25 mi připadala moc velká… I když by samozřejmě vydržela déle. Zato sandály vel. 25 mi zase o tolik větší nepřipadaly, přitom je to stejná značka… Nechápu.
      Jinak já si tu oblíbila dva obchody, kde jsou moc milé prodavačky a nožku také vždy přeměří. Ale samozřejmě v obou obchodech mi kladou na srdce, že by se boty neměly kupovat moc velké (v důsledku čehož se musejí kupovat častěji :-)). Na druhou stranu ani mně by nebylo příjemné chodit v příliš velkých botách, a má-li se dítě naučit správně chodit, je nutné, aby bota nebyla ani moc velká, ani moc malá.

Napsat komentář

