Jaké dárky mi nekupovat

V poslední době se roztrhl pytel s wishlisty, tedy seznamy přání, v různých podobách. Je možné si například vytvořit na internetu seznam dárků, které by člověk rád dostal, a doufat, že ho blízcí lidé nějakou náhodou objeví, třeba před Vánoci nebo před narozeninami. Blogerky si často sepisují seznamy přání na blogu. I já jsem tu možná už nějaký uveřejnila – ani už si to nepamatuju. Jeden si vedu v telefonu – to abych věděla, co odpovědět, když se mě manžel nebo příbuzní před Vánoci nebo narozeninami ptají, co bych potřebovala. Aktuálně na něm mám jen dvě položky: lívanečník a laminovačku.

Myslím ale, že stejně praktické by bylo sepsat seznam věcí, které člověk dostávat nechce, aby se tak vyhnul nechtěným dárkům. Přemýšlela jsem o tom svém a rozhodla jsem se ho uveřejnit i přesto, že se to možná neobejde bez následků, protože pokud si ho přečtou někteří moji přátelé, kteří mi už něco z uvedených položek darovali, budou mě nejspíš považovat za nevděčnou nebo si naopak začnou vyčítat, že mě správně neodhadli. Tomu bych se ráda vyhnula. Raději mě považujte za nevděčnou. Nikdo nemohl tušit, že nerada dostávám:

table-de-chevet-en-livres-10624779skvwk_20411. knihy – raději si je vybírám sama. Na nočním stolku se mi kupí hromada titulů, z nichž většinu jsem dostala darem a vůbec se mi do nich nechce. Takže se tam na ně práší, zatímco si v knihkupectví kupuju jiné, na které stejně nemám čas. Knihy, které si kupuju, vesměs splňují velmi přesná kritéria: jedná se o beletrii (literatura faktu ne), příběhy zasazené do přítomnosti (historické romány ne), pokud možno reálné (sci-fi ne), nejlépe od evropských nebo amerických autorů (Afrika, Asie nebo Jižní Amerika ne). Případně to proložím nějakou knížkou o výchově, ale v tom případě je ještě důležitější, abych si ji mohla vybrat sama.

tresor_in_love2. parfémy – první přivonění  obvykle bývá příjemné, ale málokterý parfém na sobě snesu dlouhodobě. Ty nejhorší jsem dostala bohužel od Motýla. A velmi mě to mrzí. Zřejmě mi je vybral proto, že mu ty vůně byly příjemné, a já bych mu moc chtěla vonět! Jenže mně z nich často bolela hlava nebo jsem měla dojem, že prostě… páchnu. Třeba grepfruitová vůně od Hermès. Teprve loni na Valentýna se mu podařilo najít parfém, který mi doopravdy sednul: Trésor In Love od Lancôme. Jiný už nechci.

tulips_330x3703. řezané květiny – prostě proto, že je s nimi taková práce. Musí se jim denně měnit voda, jinak stonky zahnívají a smrdí. A ačkoli se to může zdát divné, pro mě je to prostě práce navíc. Další úkol, na který musím myslet. Další úkol, na který si obvykle vzpomenu v 11 večer, kdy už padám únavou a jít měnit vodu ve váze už se mi opravdu nechce. Nejhorší jsou takové ty pukéty složené z mnoha druhů květin – ty zasmrádnou nejrychleji, a navíc jak postupně vadnou, je z nich hrozný nepořádek. Radost mi způsobí snad jen kytice tulipánů nebo třeba jedna osamocená růže.

orchidee4. květiny v květináči – ty jsem dostávala ráda, ale teď už jich mám prostě moc. A stejně jako měnit vodu ve váze, i pravidelné zalévání je pro mě někdy nadlidský výkon. Zvlášť v tom počtu květináčů, který teď mám doma. Některým květinám se momentálně příliš dobře nedaří a já  mám trochu tendenci je v tom postupném umírání podporovat… (botanická euthanasie)

pralines-large5. pralinky – na čokoládu moc nejsem a na pralinkách mě štve, že nikdy nevím, co je uvnitř. Tedy někdy je k nim přiložený „návod“, ale zdaleka ne vždy. Takže si vezmu jednu pralinku, která je úžasná, takže mám chuť na další, která už nikdy není tak dobrá jako ta první. Zanechává to ve mně pocit zklamání až zrady.

A jaké dárky neradi dostáváte vy?

 

 

10 thoughts on “Jaké dárky mi nekupovat

  1. Lucie 19.5.2015 / 13:32

    Skvělý nápad na sepsání věcí, které nechci dostávat! BTW, Trésor In Love si mě taky získal napořád a jiný už nechci!

  2. Michaela 19.5.2015 / 14:07

    taky miluju svuj Tresor, doporucuju vlastne 90 procent vuni od Lancome! ja nerada dostavam darky, ktere si nekdo „mysli, ze se mi !urcite! budou libit“🙂 a nebo darky, ktere jsou napul darkem spis pro toho, kdo to daruje. takove ty uzitecne, ktere si ten dotycny pral sam🙂

  3. Jana 19.5.2015 / 16:41

    S tymi pralinkami na 100% suhlasim! A s knihami je to u mna teda podobne, aj ked mam trochu iny vkus, tiez si radsej vyberiem sama.

  4. veronika 19.5.2015 / 20:42

    taky nesnasim parfemy jako dar.Voni mi jenom neco a nikdy ne to,co dostanu.

    Bohuzel nejvetsi blbustky mne vzdy dava vlastni segra…jako synteticke kalhotky,synteticke sexy trika, kytky co se nezalevaji atd😉

  5. avespasseri 19.5.2015 / 22:13

    A to pralinky já bych snesla… jen, pravda, většinou naznačuju, že těmi alkoholovými se nic nezkazí🙂 Ale když si uvědomím, jak dlouho postávám někdy v pralinkárně a vybírám si ty nejnej, tak uznávám, že s výběrem přesně podle mého vkusu by to neměl obdarující lehké. Ale jednu oblíbenou pralinkárnu mám, je v Kutné Hoře, a od nich jsem ochotná sníst absolutně cokoliv :-)))

  6. Aw_MP 20.5.2015 / 08:45

    hezky seznam, velmi prakticky:) u me to jsou lapace prachu do vitrinky, ackoli vitrinku nemam a mit nebudu :)) L.

  7. Linda 20.5.2015 / 09:38

    Podobně to mám s květinami, pak mi vadí jedna kosmetická značka, již dostávám poměrně hojně a nejsem schopná dotyčným říct, pardon tu ne. Jinak mám štěstí, že pokud mi manžel koupí parfém, voní mi.

  8. m. 20.5.2015 / 14:22

    Myslím, že je škoda odpírat si radost ze živých květin. Brzo je můžeš zalévat s Motýlkem a můžete mít společnou zálibu. Sám může pozorovat, jak květina roste nebo vadne. Mně osobně nevadí, že někdo je nešťastný z nevhodně zvolených knih, ale asi by mě dost zamrzelo, kdyby deklaroval, že živé květiny jsou všechny fuj. To už bych mu nedala raději vůbec nic. Zkusila bych změnit svůj postoj ke květinám🙂 Květiny k dárkům patří a k ženám taky. Jak se říká, květinou neurazíš.
    Ale s parfémy to mám stejně. Zásadně mi voní na všech ostatních, ale na mně ne.

  9. 3sloni 20.5.2015 / 15:36

    Už jsem i uvažovala, jestli existuje nějaká fóbie z darů, kterou bych mohla trpět. Vylučovacím způsobem došla k třem věcem, které mi nevadí dostat – ponožky, marmeládu a charitativní poukázku typu Dar Lékařům bez hranic, nebo Skutečný dárek od Člověka v tísni. Z toho to třetí nejraději.
    Nejvíc mi vadí takové ty hezké drobnůstky do bytu a do kuchyně typu „Moc se mi to líbilo – sice jsem si to domů nekoupil, protože nevím co bych s tím dělal, ale je to moc hezký dárek.“ Děsivé kupení věcí.

  10. Blog Zrzky 20.5.2015 / 22:17

    Hezký článek, snad si ho přečtou všichni, kdo tě obdarovávají🙂 Já nemám ráda dárky do domácnosti (bez předchozí konzultace), kterými mě často obdarovává bohužel tchýně – např. kniha Jak se starat o pokojové rostliny, násada na vysavač mezi radiátory, nebo sada misek „oříšky, tyčinky, brambůrky“… Ani jedno jsme zatím nepoužili. A jsem asi jedna z mála, ale nemám ráda finanční obálkové dary.

Napsat komentář

