V zoo

Návštěva mojí mamky u nás byla vhodnou příležitostí vzít Motýlka poprvé do zoo. Zvířátka má rád, spoustu už jich zná z knížek, takže jsem tušila, že to pro něj bude pěkný zážitek. Rozhodli jsme se vyjet hned ráno, protože tou dobou jsou prý zvířata ještě aspoň mírně akční. Tedy ráno… vyjeli jsme něco málo po deváté, zoo je od nás hodinu cesty (ve Francii) a v takovou hezkou slunečnou jarní neděli jsme nebyli jediní, komu návštěva zoo přišla jako dobrý nápad. Dlouho jsme hledali místo na parkovišti, pak z něj cupitali ke vchodu a čekali frontu na vstupenky. Pak se ale naštěstí davy lidí někam rozprchly a v zoo bylo příjemně.

Motýlek byl nejdřív trochu zařezaný. Byl to pro něj nový zážitek a zřejmě nevěděl, co se od něj očekává. Občas vykouzlil jemný úsměv při pohledu na nějakou kočkovitou šelmu nebo na nějakého exotického ptáka. Ptáčci, ti ho prostě nepřestávají fascinovat. Když jsem u nějakého výběhu chtěla pokračovat k jinému, řekla jsem mu: „Tak se půjdeme podívat na nějaká jiná zvířátka?“ A on mi vždycky odpověděl: „Ptáčky?“ Taky se mi zdá, že největší radost měl z obyčejných vran a vrabčáků, kvůli kterým bychom do zoo jezdit nemuseli.

V poledne jsme si dali oběd v samoobslužné restauraci s výhledem na žirafy, zebry a pštrosy (ptáčci). Přišlo mi trochu škoda, že v nabídce nebylo žádné jídlo bez hranolek. Nakonec jsem pro mě a mamku zvolila těstovinový salát a pro Motýlka objednala „párek bez hranolků“ (hodlala jsem přikoupit housku a udělat mu z toho hot dog). Jenže pán za pultem mi odpověděl, že to bez hranolků dostat nemůžu, že jsou prostě v ceně a basta. Samozřejmě hranolky byly to první, po čem Motýlek sáhnul, pak snědl i trochu toho párku a ochutnal i můj těstovinový salát. Pro jednou se svět nezboří, doma hranolky neděláme, do Mekáče ho taky nevodíme, tak to snad není taková katastrofa, když ve dvou letech hranolky ochutná v zoo. Jen mi přijde zvrácená ta logika, že v zoo, kam chodí převážně rodiny s dětmi, neexistuje žádná jiná alternativa. Chápu, že je to možná nejsnažší na přípravu a že se tím dětem nejlépe zavděčí, ale myslím, že mít v záloze ještě třeba vařené brambory nebo těstoviny se šunkou a strouhaným sýrem by nemusel být takový problém.

Hranolky ovšem v Motýlkovi spustily nečekanou vlnu energie. Z restaurace se rozběhnul a pak běhal od výběhu k výběhu, nakrmil tři osly a chtěl nakrmit i pelikány, jenže ti nechtěli. Návštěvu jsme zakončili zábavným představením se cvičenými papoušky, po kterém už na Motýlkovi byla jasně znát únava, a tak jsme si to namířilli zpátky k autu. Zdaleka jsme tedy neviděli celou zoo, ale myslím, že na první návštěvu to bohatě stačilo.

Dnes ráno mě velmi potěšilo, že když jsem Motýlkovi včerejší návštěvu zoo připomněla, svou zkratkovitou řečí mi pověděl, že tam byl slon, že se zrovna koupal a že pak dostal banán. Tedy včerejší zážitek si zapamatoval a začíná být schopný svoje vzpomínky popsat. Prostě zase vyrostl, no🙂

8 thoughts on “V zoo

  1. Zuzana Krizova 11.5.2015 / 20:41

    Mam stejně starého syna a také jsme byli nedávno poprvé v pražské Zoo. Zviratka ho vůbec nebrali, ač ma ptáčky taky moc rad, nejvíc ho tam ale bavili prolezacky, kterých tam teď hodně přibylo, takže spíše jsme návštěvu strávili “ na hřišti“ .

  2. Sedmi 12.5.2015 / 07:56

    Lol🙂 chodíme často, pamatuju si, jak May poprvé vnímala víc, asi kolem roku a půl. Nejvíc jí zaujaly chodníčky vysypané kamínky, potůček, a houpačky😀
    A domácí hranolky pečené v troubě z brambor neděláte?

    • Vanilka 12.5.2015 / 09:10

      Dělám opečené brambory, ale krájím je na kostičky, takže nevypadají jako hranolky.

      • Sedmi 12.5.2015 / 13:44

        Tak zkus krájet na hranolky🙂 u nás pak mizí hned. A holkám pak ani ty mc nechutnaji

  3. Milan 12.5.2015 / 08:27

    Pamatuji se, že když jsme s prvorozeným chodili do ZOO, tak ho až do nějakých cca 3 let nezajímala zvířata, ale jiné děti. Vlastně teprve když už měl jiné dítě doma, začal se koukat po zvířatech. S těmi dalšími už to bylo jinak – když viděli, že se starší brácha zajímá o zvířata, zajímali se o ně také.

  4. Oh My Beautiful Life 12.5.2015 / 09:26

    Super den jste si užili! Junior na zvířátka koukal, ale byly návštěvy, kdy to prospal nebo chtěl jen na zmrzku, na párek v rohlíku a na malou tramvaj v dětské části. Teď má rád žirafy a slony a hrocha – jeho značku ve školce, tak nám stačí chodit do severní části zoo. Ale zase ujíždí na všech značkách, směrovkách a piktogramech – pořád si vysvětlujeme služební cesty, šipky na záchod a jiné… A když má v ruce mapu, je nejšťastnější, tam je značek 😂😂😂

  5. jane 15.5.2015 / 21:35

    V pražské zoo je dobrá nabídka i jídla pro děti, ale zase mě zarazila jiná věc – jestli jsem si správně všimla, nemají k dispozici dětské příbory, což mi přijde zarážející.

  6. knihomilka 16.5.2015 / 23:31

    Motýlek je bezva kluk a hezky si to užil. Ještě to máš fajn, všechno si užívá, všechno ti poví….my se dnes s manželem vrátili z celodenního pobytu v Praze a náš třináctiletý puberťák/ hlídaný ten den babičkou/ nás večer letmo přivítal, zeptal se, jestli bylo vše ok a pak decentně přivřel dveře, abychom ho už nerušili🙂. Chci taky ještě jednoho takového Motýlka :))))

Napsat komentář

