2. narozeniny

Minulý čtvrtek oslavil Motýlek své druhé narozeniny.

Stejně jako loni jsme si ten den vzali s Motýlem dovolenou a strávili ten den s ním. A letos to vyšlo opravdu krásně, protože to byl nádherný jarní den provoněný sluncem, s modrou oblohou bez mráčku a s prvními rozkvetlými stromy.

Dopoledne jsem dokončila dort číslo 1 a potom jsme všichni tři vyrazili na kolo: já s Motýlem jsme šlapali a Motýlek se vezl v sedačce. Vrátili jsme se domů na boloňské špagety, po kterých si Motýlek dal dvouhodinovou siestu a my s Motýlem si četli na balkóně.

Odpoledne jsme Motýlkovi naservírovali dort se dvěma svíčkami, které sfouknul, pak je chtěl zase zapálit, opět je sfouknul a takhle párkrát dokola. Dort ale bohužel ani neochutnal. Bylo absolutně nemožné ho na něj nalákat. Byl příliš zaujatý svými narozeninovými dárky:

bagr

Bagr slaví obrovský úspěch, o čemž samozřejmě nebylo pochyb.

ardoise_magiqueTomuhle se ve francouzštině říká „ardoise magique“. Nevím, jak se to jmenuje v češtině. Když jsem byla dítě, mělo tuto věc hodně mých vrstevníků a vždycky mi to připadalo jako prima zábava. Taková ta tabulka, na kterou se kreslí (aniž by se tou tužkou dalo čmárat všude okolo) a pak se obrázek dá smazat tím posuvným knoflíkem vpravo.

imagerie

Knížka, kterou si s Motýlkem budeme muset nastudovat…😉

Dort jsem vyráběla po poradě s kamarádkou a po důkladném prozkoumání blogu popecenicko.cz, na kterém jsem našla spoustu užitečných a praktických rad. Asi před dvěma týdny jsem navštívila jeden obchod s cukrářskými potřebami a pořídila si tam fondán v modré a žluté barvě a vykrajovátka ve tvaru náklaďáku a míchačky na beton🙂 Ve středu večer jsem upekla korpus podle receptu z Apetitu. Udělala jsem jednoduchý máslový krém (jen máslo a moučkový cukr). Korpus jsem rozřízla, obě strany pomazala marmeládou a krémem a na jednu stranu poskládala na plátky nakrájené jahody. Přiklopila jsem to druhou stranou korpusu a celý ho pomazala krémem. Dala jsem to do ledničky a druhý den ráno potáhla modrým fondánem. Ze žlutého jsem pak vykrájela náklaďáky a zbytkem krému dozdobila.

dort2roky

Ve čtvrtek večer jsem si celou proceduru zopakovala ještě jednou a upekla dort číslo 2, aby mohl Motýlek slavit narozeniny taky v jesličkách. Tam prý aspoň ochutnal (1 lžičku) a pak s úsměvem pozoroval, jak jedí ostatní děti. Jak velkorysý hostitel z něj bude!

 

24 thoughts on “2. narozeniny

  1. Aw_MP 13.4.2015 / 13:27

    Dort je krásný, snědl z něj nakonec něco?🙂 Přeju Motýlkovi všechno nejlepší k narozeninám, jistě se mu splní všechna dětská přání, když si tolikrát sfouknul svíčky.

    Budete mít další housenku?🙂 Gratuluji!
    Akorát teda… první co mě zarazilo na té knížce je ta flaška, ze které miminko (ještě v porodnici?) sosá.🙂

    • Vanilka 13.4.2015 / 13:42

      No ona je to francouzská knížka, tak proto sosá z flašky🙂 To je dost typické. Máte dobrý postřeh.
      Z dortu snědl jen tu jedinou lžičku v jeslích. Z toho, co jsme měli doma, jsme si s Motýlem ukrojili každý jeden kus a o zbytek se podělili s kolegy v práci.
      Abych řekla pravdu, mně zase tak nevadí, že Motýlek není moc na sladké. V tu chvíli mi to přišlo líto, protože mi ten dort dal trochu práce, ale ten kupovaný fondán je takový malý chemický koktejl, tak to asi nevadí, že toho byl Motýlek ušetřen. Možná má už nějaké vrozené sklony k bio stravě🙂

  2. blogerkka 13.4.2015 / 14:51

    Jeee, gratuluju! Pokud teda chápu dobře, tak nejen Motýlkovi k druhým narozkám, ale i sourozenci:)

  3. jolana88 13.4.2015 / 16:28

    velká gratulace – a hodně zdraví… pro obě příležitosti🙂 Narozeninový dort u nás už mnoho, mnoho let končí stejně. Ochutnáme – lžičku – a zbytek je pro ostatní. Nemyslím, že dětem by chyběl cukr, akorát je člověku líto, jak se s tím šmidlá – a nic. Každý rok se zaříkávám (už přes 25let), že nikdy více — a jasně, že letos zase upeču🙂

  4. avespasseri 13.4.2015 / 18:01

    Taky velké blahopřání!🙂 Jéje, co bych za to dala, kdyby ta moje nejedla dorty :-))))) Ale ta by snědla celou perníkovou chaloupku i s lízátkovými stromky :-))))

  5. Martina 13.4.2015 / 18:27

    Gratuluju k nové dušince v bříšku :o)

  6. Erika 13.4.2015 / 19:47

    Velke blahozelanie celej Tvojej milej rodinke !

  7. Sedmi 13.4.2015 / 20:42

    Tak všechno nejlepší oslavenci a moc gratuluju vám všem🙂

  8. Alinka 13.4.2015 / 20:58

    Vanilko, velika gratulace Motylkovi!! Zacala jsem Tvuj blog cist, kdyz jsi mela asi dva mesice pred porodem a ani se mi nechce verit, ze uz je to tak dlouho. Je to velkej kluk, tak at se mu dari a mama s tatou moc nezlobej😉.
    A velika gratulace i Tobe a Motylovi k novemu prirustku. Vybavuje se mi Tvuj nekdejsi clanek o tom, ze Motylek asi zustane jedinackem🙂. Vida, vida, jak se to hezky vyviji😉. Moc se tesim na dalsi prispevky a zdravim do Luxu.

  9. Veronika 14.4.2015 / 09:55

    Jeee…moc gratuluji.Mam synka o dva mesice starsiho jako Motylek,a taky jsem asi v te dobe zacala Tvuj blog cist.
    A ted mame zase presne ten samej informacnej “ problem“ ! 🙂 Asi jdu googlit tu knizku v cestine…anebo nemas nejaky typ na podobnou ceskou nebo slovenskou publikaci?
    Dekuji a gratuluji moc🙂

    • Vanilka 14.4.2015 / 12:57

      Právě že podobnou publikaci jsem v češtině bohužel nenašla. Tahle mi přišla pěkná. Je tam hodně obrázků, ze kterých jde vše pochopit, aniž by dítě muselo číst to povídání okolo. Existuje jich celá řada na různá témata.

      • Vanilka 16.4.2015 / 13:38

        Díky🙂

  10. Calad 14.4.2015 / 14:27

    Juuuu! Obrovska gratulace, oslavenci i Tobe a Motylovi k novemu prirustku! Koukam taky jste Motylkovi k druhym narozeninam neporidili kolobezku, ale sourozence😀

    • Vanilka 16.4.2015 / 13:38

      To je ale asi už pro větší děti, než je Motýlek, ne?

      • MM 16.4.2015 / 15:14

        To si už úplně nepamatuju, předškolní holky byly určitě. Ale jsou tam úžasné dětské obrázky a i ty se dají použít.

  11. Anička 15.4.2015 / 15:57

    Jé, moc gratuluji. Už se těším, až na blogu budu číst o vašem dalším přírůstku. Jak jej na blogu pojmenujete, když Vanilka a Motýlek už je obsazeno🙂🙂🙂

    • Vanilka 16.4.2015 / 13:39

      No, mě zatím víc trápí, jak ho pojmenujeme ve skutečnosti.

  12. Oh My Beautiful Life 16.4.2015 / 22:02

    Motýlkovi blahopřeji k narozeninám a držím vám všem palce, ať vše dobře dopadne s druhým miminkem🙂 nádherný dárek k narozeninám!

    • Vanilka 17.4.2015 / 10:52

      Opravdu? Myslíš? Já ti nevím. Mně to spíš připomíná něco, čemu se ve francouzštině říká „otrávený dárek“.

      • Vanilka 17.4.2015 / 11:33

        Snad máš pravdu. Tvůj Junior je už ale o něco starší. Takový věkový rozdíl jsem si vždycky představovala.

      • Oh My Beautiful Life 17.4.2015 / 12:05

        Jsou o tři bez jednoho týdne. Už nic nenaděláš, ale máte to podobné

Napsat komentář

