Koukání do prázdna

Kdykoli se ocitnu v čekárně u doktora, na autobusové zastávce nebo na nějakém úřadě, osmdesát procet lidí okolo mě zírá do mobilu. Nedělají to v podstatě jen lidé nad 50 let. Často však tyto starší osoby přistihnu, jak zkoumavě hledí na nás ostatní. Copak v těch mobilech asi máme tak zajímavého, musejí si myslet.

Píšu „na nás ostatní“, protože i já, když se ocitnu například v čekárně u doktora a zapomenu si vzít knížku, jsem z toho čekání rychle nervózní, nevím, co s rukama, nevím, kam koukat… a tak většinou taky zašátrám v kabelce a vytáhnu mobil. Zkontroluju e-maily, Facebook a Instagram, pročtu si oblíbené blogy a zpravodajské portály. Nedokážu tam jen tak sedět a čekat. A listovat čtyři roky starými ženskými časopisy mě nebaví.

Tento týden jsem si ale v jedné takové čekárně všimla pána, který to dokázal velmi dobře. Prostě seděl, nehýbal se a čekal. Pohled upřený do prázdna kamsi před sebe. Nevím, proč mě to tak upoutalo. Trošku jsem mu záviděla. Myslím, že si během té doby narozdíl ode mě trošku odpočinul. Možná se mu hlavou honily tisíce myšlenek. Ale spíš to vypadalo, že v tu chvílí nemyslí vůbec na nic.

Myslím, že by mi prospělo čas od času jen tak někde sedět, koukat a na nic nemyslet. Vy to dokážete?

8 thoughts on “Koukání do prázdna

  1. avespasseri 13.3.2015 / 15:23

    Při své první meditaci na svém prvním čchi-kungovém semináři jsem s údivem zjistila, že „čučet do blba“ mi nedělá větší problémy… naopak, že je to krása🙂 Fakt ovšem je, že jsou i chvíle, kdy se v hlavě honí x myšlenek, jedna „lepší“ než druhá a zas taková krása to není. To je pak lepší asi vytáhnout ten mobil, aby se člověk zbytečně netrápil :-)) Ze začátku je to pry pro většinu lidí spíš náročné, právě protože neumí byt sami se sebou, neumi by sami se svymi myslenkami. A ten další level, odpojit se od myšlenek, je o to náročnější. Mě nejvíc mrzí, když vidím tolik lidí a nejen mladych se sluchátky na uších… a s pohledem zabořenym do mobilu. Zrovna dnes mi přišel mail, že Eckhart Tolle to nazyva komotoidní hypnózou. Trefné….:-(
    Já jízdy v autobuse nebo tramvaji a čekání kdekoliv využívám k různym meditačním praxím… a když z tramvaje vystupuju, mnohem ostřeji pak vnímám svět kolem sebe, je mi mnohem lehčeji na duši :a mám menší tendenci šířit „nasrání“ druhych svou nasranou reakcí dál :-)))

  2. Sedmi 13.3.2015 / 19:34

    Já to zvládám docela v pohodě, když zrovna nikdo nic nechce, mám minidovolenou… A vždycky mě bavilo pozorovat cvrkot kolem…

  3. Michal Ozogán 13.3.2015 / 20:55

    Já jsem úplný expert na čekání. Dokážu čekat na sluníčku i v zimě, na dešti i sněhu, na lavičce i ve stoje. Někdy si ten telefon vytáhnu, ale někdy zas není nálada…

  4. morena 13.3.2015 / 21:09

    Tak i když mi není nad 50 a ani nad 40, tak jsem spíš ta co pozoruje své okolí. Je to daleko zábavnější. Jednou jsem se tak v čekárně na kožní dala do řeči se starším anglickým párem a mohla potrénovat angličtinu a to čekání jsme si vzájemně zpříjemnili. A jen tak hledět do prázdna jo, ale bez toho, abych na něco myslela, tak to mi nejde.

  5. Biela Macka 14.3.2015 / 10:12

    Budem skeptik, ale obavam sa toho, kam takato zavislost od telefonov, internetu a technologii povedie.

  6. Věra 14.3.2015 / 13:06

    Mně je 31, svůj chytrý telefon miluju, ale stejně v tramvaji ráda jen čumím z okna a přeskládávám nebo jen tak nechám plynout myšlenky. Je to fajn relax, ráno i večer 30 minut;)

  7. Calad 15.3.2015 / 16:12

    Vanilko, s druhým dítětem se to rychle učím😀 Pokaždé když Eli je něčím sám zaujat a Fany spí, tak mám přesně takovou chvilku koukání „do blba“.
    Kdybych si mohla uvařit kafe, tak si k té 5-ti minutové meditací dám i espresso😀

Napsat komentář

