Móda (příliš) přizpůsobená ročním obdobím

Motýlek potřebuje nové (větší) pyžámko. Ta současná už mu začínají být krátká.

Vím přesně, co chci: dvoudílné bavlněné pyžamo s hezkým motivem (bagr, traktor, auto, hasiči anebo pejsci, ptáčci apod.), s dlouhým rukávem a dlouhou nohavicí.

Včera jsem navštívila 5 obchodů s dětským oblečením. V žádném (!) nemají pyžamo s dlouhým rukávem. Na mé estetické nároky se ani nedostalo, zarazilo se to na délce rukávů a nohavic. Několik prodavaček mi vysvětlilo, že teď mají pouze letní kolekci, tedy pyžama ve formě šortek  a trička s krátkým rukávem. Dlouhé rukávy se vyprodaly v lednu ve slevách.

Tedy v měsíci březnu, kdy v noci venku mrzne a přes den je sedm stupňů, má moje dítě spát v šortkách a tričku s krátkým rukávem. Prostě proto, že už je z hlediska módy letní sezóna.

Už jsem na podobný problém narazila v minulosti. To když jsem se v srpnu snažila Motýlkovi sehnat nějaké lehké letní boty. V obchodech už byly jen pohorky a sněhule.

Jindy jsem si zase chtěla pro sebe uprostřed zimy koupit žabky (do bazénu)…

Platí to totiž i pro oblečení pro dospělé. Sehnat v létě teplý svetr je nemožné. Je jedno, že v Lucembursku může celé léto propršet a teplota se pohybovat jen lehce nad deseti stupni.

U dětí je to ale složitější, protože se těžko nakupuje dlouho dopředu. Já si teď opravdu ještě netroufnu koupit Motýlkovi sandále. Nevím, jak rychle mu do léta vyroste noha. A netuším, jak teplé bude jaro. Možná je bude potřebovat zase až v tom srpnu, kdy už ale v obchodech sandále nebudou.

Tohle mě hrozně štve!

14 thoughts on “Móda (příliš) přizpůsobená ročním obdobím

  1. Jana 10.3.2015 / 11:50

    Aj mna! A to dieta nemam, zhanam veci len pre seba… Akoby clovek nemohol na dovolenku k moru vyrazit v zime alebo naopak v lete sa nemohol vybrat za polarny kruh. Preco? Vobec to nechapem…

  2. Jita 10.3.2015 / 14:32

    No s tema botama je to nejhorsi.Pyzamka se dopredu ve vyprodeji koupit daji,kdyz uz je clovek pouceny,ale my s botama taky cekame,tak uvidime.A co zkusit na pyzamka internet,tam to byva o trochu lepsi…

  3. Oh My Beautiful Life 10.3.2015 / 22:41

    Taky s tím mám problém – nakoupit celou letní garderobu v březnu, kdy mi ještě vyroste? Vloni jsem tak sháněla na konci července kraťasy… to bylo dílo. A k pyžamkům – koukni na HM, minulý týden tu měli v obchodě nové kousky, jestli chceš, pošlu Ti, kdyby ses k nim nedostala jinak.

    • Vanilka 11.3.2015 / 10:37

      To je od tebe hezké, děkuju🙂 Ale myslím, že tady v HM bude stejné zboží jako v ČR. Jen já měla tenhle obchod až jako poslední alternativu, jenže Motýlek už měl toho courání po obchodech dost a z HM mi utekl. Jinak já v HM už moc nenakupuju, protože mi připadá, že jsou ty věci blbě ušité. Křivé švy, neodpovídající velikosti a po pár pobytech v pračce a v sušičce už to nemá vůbec žádný tvar. Posledně jsem tam pro Motýlka vybírala tepláky. Měli je na stojanu ve dvou různých barvách. Našla jsem si Motýlkovu velikost v modré a pak vzala do ruky tu samou velikost v šedé barvě. Položila jsem je na sebe a zjistila, že ty šedé jsou minimálně o 3 cm delší. Přitom to byly ty samé tepláky – stejná cena, stejný střih. Nechápu.

  4. Jitka 10.3.2015 / 23:24

    Hmm, ani mi nedošlo, že bych se vlastně honem měla podívat po zateplených tepláčkách pro syna na lezení na ven. Nějak mi nedošlo, že čím více bude jaro, tím spíše už nebudou, stejně jako pěkné svetříky.

    No a jinak jste uhodila hřebík na hlavičku. Potřebuji na sebe teplé pyžamo, do obchodů jsem se s malým dostala pořádně až teď a taky mám smůlu a budu muset spát ve staré mikině asi až do podzimu…

  5. avespasseri 11.3.2015 / 08:57

    Jo… v létě sehnat triko s dlouhým rukávem na dítě je taky kumšt. Nějak nechápu… celé léto se nosí jen trička s krátkým????? :-))
    Má známá odlétá příští týden na dovču do Thajska… když mi vyprávěla, jak velký je problém sehnat plavky, tak jsem zírala. Copak třeba lidé nechodí do bazénů????

  6. Aw_MP 14.3.2015 / 23:03

    Vanilko, musím se zeptat, ale bojím se, že tvá odpověď mi vezme veškerou naději: V Luxu nejsou žádné internetové bazary (včetně dětského oblečení)? Nebo kamenné secondhandy (dětského oblečení)? Obávám se, že jestli tam „bazárky“ nejsou, bude se mi po nich asi hodně stýskat…

    • Vanilka 15.3.2015 / 11:05

      Neboj, konají se tu občas burzy dětského oblečení, pár kamenných secondhandů taky existuje a na Facebooku je taková lucemburská skupina, kde maminky prodávají dětské oblečení a různou výbavičku pro miminka. Jen to pyžamo nebo boty se mi z bazaru moc kupovat nechce.

      • Aw_MP 15.3.2015 / 14:56

        Uf! Tak až to bude hořet, napíšu ti mail a dovolím si tě poprosit o bližší info.🙂 Pyžamko z druhé ruky mi tolik nevadí, boty chápu, je lepší když si je každý prošlape sám. Díky moc za příznivé informace! Lenka

      • Vanilka 15.3.2015 / 19:55

        Samozřejmě, až to bude aktuální a pokud budeš potřebovat nějaké rady a tipy, klidně se ozvi🙂

      • Ondřej 29.3.2015 / 19:00

        Tchibo to jistí🙂

  7. Linda 25.3.2015 / 09:22

    Zrovna u pyžamek tenhle problém nemám, protože je nakupuji v malých „no name“ obchodech, kde mají vždy všechny druhy. Ale zase jsou řádově tak o stovku dražší než v řetězcích.

Napsat komentář

