Jak Motýlek s maminkou pekli bábovku

V neděli večer jsme s Motýlkem upekli bábovku.

Tušila jsem, že ho to bude bavit. Myslím, že pravidelně peče v jesličkách. Doma na mně často škemrá mísu a metlu, pak zuřivě míchá, ochutnává a se zdviženým prstem a vážným pohledem mi říká „Attention, c’est chaud“, tedy „Pozor, je to horké!“

Velmi zručně a soustředěně odměřil všechny suroviny, které jsem mu nanosila na stolek, který jsem mu v kuchyni rezervovala původně na kreslení. Mouku a cukr přesypal lžící nejdřív do hrnku a z něj pak do připravené mísy. Pak jsme spolu ještě odměřili olej a mléko, já přidala dvě vajíčka. V nestřežené chvíli do části těsta vysypal téměř celou krabici kakaa, naštěstí se mi aspoň část podařilo zachránit a vsypat zpátky do krabice. Vše potom řádně promíchal. Míchal mnohem déle, než bylo potřeba. Kitchen Aid jsem tentokrát vůbec nemusela do procesu zapojit. Pak jsme vše přelili do vymazané bábovkové formy a… mnou očekávaný „kouzelný“ moment, který známe z televizních reklam, kdy maminka s děckem opatrně strčí bábovku do trouby a s úsměvem do ní potom zasněně hledí, byl poznamenán Motýlkovou hysterickou scénou. Nenechal si vysvětlit, že už je to hotové. Býval by chtěl míchat a přesypávat ingredience ještě dlouhé hodiny…

S ukončováním činností máme potíže všeobecně. Snažím se ho upozorňovat předem, že něco bude končit, že tu pohádku už vypneme, že budeme muset jít ven nebo naopak domů, že je čas jít se koupat a pak spát, že ten vysavač už uklidíme (i když jsem byla ráda, že po svém pekařském výkonu ještě tak důkladně vyluxoval!). Snažím se ho nechat dokončit, co právě dělá. Dát mu čas. Přesto se to velmi často neobejde bez křiku a pláče, což mě dost mrzí.

Třeba se vyčůrá do nočníku a pak si běží umýt ruce (do bidetu…). Tam se ale zarazí klidně na deset minut, po kterých ho tedy násilím přemístím do sprchy. Tam ho hysterie rychle přejde, ale nový problém nastane, když ho po několika upozorněních vypínám vodu a chci ho osušit. A takových situací se během dne naskytne spousta.

Každopádně bábovka se velmi povedla. Od pondělí ji spolu snídáme a myslím, že nám vydrží až do pátku. A o víkendu určitě upečeme zase něco jiného.

10 thoughts on “Jak Motýlek s maminkou pekli bábovku

  1. erika 18.2.2015 / 15:18

    Skus mu dat na hranie semoule. Do detskej vanicky alebo do zavaracieho hrnca (ak mas) a nech miesa a presypa. My to mame v skolke pre najmladsie deti. Kazdy rodic doniesol jeden sacik a vyhoda je, ze ked to deti omrzi, tak to rychlo a lahko pozametam. Doma by som na to vzala taky ten rucny vysavac.

  2. Sedmi 18.2.2015 / 16:01

    a jak vlastne Motylek mluvi? francouzsky nebo cesky?

    • Vanilka 20.2.2015 / 13:42

      Obojí. Některá slovíčka výhradně česky, jiná francouzsky. Ve FJ už dává dohromady jednoduché věty, ale občas se mu do ní přimíchá české slovíčko. V obou jazycích očividně rozumí úplně všemu. Jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál.

      • Sedmi 20.2.2015 / 16:08

        A ceske vety dava taky? To jsem taky zvedava…

      • Vanilka 20.2.2015 / 22:04

        Ne, české ještě ne. Já tak trochu počítám, že to FJ bude mít jako první jazyk. Podle mě je pro děti nejdůležitější, v jakém jazyce si hrají a jak komunikují s ostatními dětmi… Proto se taky snažím, aby přicházel do kontaktu s českými dětmi. Ale na konkurenci jeslí to zatím nestačí🙂

      • Sedmi 21.2.2015 / 09:13

        Jasný, chápu…

  3. K. 18.2.2015 / 19:47

    no, začátek mi přišel nějak příliš idylický😀
    u nás je to teď také podobné – takže doufám, že to časem zas odejde😉 Ještě horší, když je dítko hladové, unavené.

  4. simi 19.2.2015 / 19:59

    JJ, přejde to..moje děti to dělaly stejně- občas pomáhá trik, natáhnout budíka, nebo kuchyňskou minutovku, a až to zazvoní, vypínám…

  5. avespasseri 19.2.2015 / 21:24

    No jo, když oni nepečou bábovku, oni si hrajou :-)))))) Bavit se mícháním těsta třeba tři hodiny… který dospělý by to vydržel??? :-)))))

    • K. 22.2.2015 / 22:44

      Tak to je trefné!🙂

Napsat komentář

