Skřítek

Ztrácejí se nám doma hračky.

Začalo to pastelkami. Krásné, skoro nové, pěkně tlusťoučké, aby se Motýlkovi dobře držely. Z jejich zmizení jsem nejdřív obvinila holky, protože naposledy jsem je viděla v jejich pokojíku, když jsme je měli na víkend. Pokoj jsem celý prohledala několikrát, stejně jako celý byt. Ptala jsem se holek, jestli pastelky omylem neodvezly, ale tvrdí, že ne.

Od té doby zmizelo několik věcí, většinou hraček. Některé se pak zase objevily. Jeden dílek barevné skládací věže jsem našla schovaný za odpadkovým košem a pojala jsem tehdy podezření, že Motýlek některé věci potají vyhazuje. Vyhodil i ty pastelky?

Teď se nám ale ztratilo auto, které navíc máme jen půjčené. Jedna kamarádka nás pozvala na návštěvu a Motýlek tam byl nadšený ze sbírky aut kamarádčiných tří dětí. Obzvlášť červený hasičský jeep se mu moc líbil. Tak moc, že mu dcera mé kamarádky při našem odchodu řekla, že si ho smí půjčit domů. Přišlo mi to její gesto moc roztomilé. Slíbila jsem, že auto vrátíme.

Jenže zmizelo. Pamatuju si, jak ho Motýlek jednou večer držel v ruce, když jsem ho naháněla, aby se šel koupat. Aby se mu lépe stoupalo do schodů, nabídla jsem mu, že mu auto vezmu. Vynesla jsem ho nahoru a… co se stalo pak, to si nedokážu vybavit. Mohla jsem ho někde položit, nebo jsem ho odnesla do pokojíčku, kde jsme později s Motýlkem uklízeli hračky: auta do šuplíku, Lego do krabic. Pokojíček už jsem od té doby prohledala několikrát. Mnohokrát jsem vysypala Lego z obou velkých beden, plazila se po zemi a koukala pod nábytek, prolezla jsem i naši ložnici, koupelnu a nakonec i spodní patro, i když nevím, kde jak by se tam to auto zpátky dostalo. Nahlédla jsem do odpadkových košů v kuchyni i v koupelně. Znovu prohledala pokoj holek. Po autě se slehla zem.

Jediné rozumné (ehm) vysvětlení: máme doma skřítka. Máte někdo se skřítky zkušenosti? Jak ho mám přemluvit, aby auto vrátil?

13 thoughts on “Skřítek

  1. Jana 16.2.2015 / 15:27

    No na tyhle skřítky platí jediné, nenaléhat na ně a oni pak vše rádi vrátí😀

  2. ZuzkaC 16.2.2015 / 17:11

    JJ, Zášupšáka máme doma taky. To je ten mizera co se živí ponožkama.

  3. erika 16.2.2015 / 20:32

    Moja najmladsia dcera asi ako dvojrocna (uz si presne nepamatam) hadzala veci najprv do toaletnej misy (uplne najradcej cajove a kavove lyzicky) a potom si nasla este lepsie zabavku: zacala hadzat veci do odpadkoveho kosa. Svojmu velkemu bratovi tak zahodila hraciu konzolu gameboy. Nedalo sa s tym nic robit, len systematicky prehladavat odpadky pred vyhodenim. Cajove lyzicky zo supravy sa nam aj tak nepodarilo zachranit, ostali mi len dve. Jedneho dna s tym prestala sama od seba🙂

  4. S. 16.2.2015 / 20:45

    Nám skřítek před rokem a půl (tj. když byl malé rok) někam schoval můj přívěsek s diamantem… Vím, že ležel na poličce (kam jsem ho každý večer odkládala), a pak tam prostě nebyl. Malá měla zrovna taktéž vyhazovací období. Pořád neztrácím víru, že se někde najde. Tak držím palce i Vám, ať se najde všechno🙂 S.

    • Vanilka 17.2.2015 / 18:19

      Aha, tak asi můžu být ráda, že nám bere (zatím) jenom hračky.

  5. avespasseri 16.2.2015 / 21:18

    Jéje… nedávno nám takhle zmizela láhev s pitím… položila jsem ji dcerce na stůl vedle počítače… a pak už nebyla ani tam, ani jinde. A těch ponožek… A ani nepočítám toho všeho ostatního. I snubák je kdesi kdo ví kde (ale to na skřítky neházím, je možné, že mi sklouzl z prstu někde jinde, i když o tom dost pochybuji). Jak na ně, netuším. Obvykle se daná věc objevila, když se už dávno nehledala…

  6. Calad 17.2.2015 / 08:24

    Jéje… šotek čurbesík😀 To jsou strašně zákeřní skřítci, když jsem jim ty věci moc líbí, tak je už nikdy v životě neuvidíš. Většinou se tedy zaměřují na menší věci (jedna naušnice, kostička od lega, tužky…)
    A nejlepší věc, kterou lze udělat je nechat je na pokoji. Oni občas ty věci vrátí a někdy i na místo odkud je vzali. (Moc často to ale nebývá.)

  7. erika 17.2.2015 / 17:03

    Jej a teraz ma napadlo, ze raz za davnych casov, ked este existovali videoprehravace, tak ten nas sa jedneho dna pokazil a ked ho manzel rozobral, tak zistil, ze mily syn (najmladsiu sme vtedy este ani neplanovali🙂 ) tam otvorom na kazety nahadzal ceruzky, lyzicky (po kom to ta mala mala, hahaha) a ine drobnosti…
    Takze si na mileho Motylka potajomnky lepsie posviet…aj ked teda, ja som ani jedno z mojich deti nikdy nepristihla pri cine, hoci som sa snazila byt nenapadne pozorna…!!!🙂

  8. seela 17.2.2015 / 21:31

    Nas 18 mesicni skritek nosil veci do odpadkoveho kose. Takze jsme koš schovali a odstranili uchytky ze skrinky, kde nyni je. Nicmene skritek si nasel novy ulozny prostor a to mycku nadobi. Takze minuly tyden moje pametova SD karticka do pocitace prezila svou smrt, kdyz odolala kompletnimu mycimu programu na 65 °C. Skritek i ja mame stesti, ze vsechna data na karte zustala nedotcena.

  9. Milan 18.2.2015 / 12:07

    Zahazují, schovávají a taky POLYKAJÍ. Ale autíčko snad v bříškku nebude…
    Zkusil bych taky polštáře a deky a hrnce a hrníčky a boty v botníku.

    • Vanilka 18.2.2015 / 13:05

      Díky za tipy. Do bot už jsem se taky koukala. Ale hrnce jsou zajímavá stopa!

  10. jolana88 18.2.2015 / 15:15

    🙂 pidilidi bydlí všude – a přemisťují … přeji hodně štěstí při hledání – nejvíce se osvědčilo začít s místy, kde:“to logicky NIKDY nemůže být“

  11. K 21.2.2015 / 15:29

    U nás je to bohužel často ten koš, malá ráda třídí odpad, tak kartičky nacházím v papíru, ve smíšeném odpadu asi končí ostatní věci, které jsme nikdy nenašli.

Napsat komentář

