Co se mi honí hlavou

Dnes ráno jsem šla do práce.

Šedivé deštivé ráno. Naše kanceláře se nacházejí v jedné z budov bývalých oceláren, kolem kterých stále panuje industriální atmosféra. Dohromady s ošklivým počasím celá scenérie působí velmi ponuře.

Nechala jsem auto na parkovišti a procházela kolem těch bývalých fabrik. Jedno ze zaparkovaných aut vedle mě najednou nastartovalo. Lekla jsem se. A hlavou mi problesklo: co kdyby ten řidič najednou vystoupil, vytáhnul kalašnikov a zastřelil mě?

Byla to jen taková krátká, velmi rychlá myšlenka, takový obrázek, který jsem z hlavy okamžitě vyhnala.

A on se potom vrátil. Spolu s jinou myšlenkou: jak mě něco takového mohlo napadnout?

Jak asi?

Budou teď podobné myšlenky součástí našeho každodenního života?

Nechci tu být za hysterku. Určitě jsem ovlivněná tím, že pracuju v novinách a od rána do večera hledím na obří panel obrazovek v našem newsroomu, kde od středy nepřetržitě běží obrázky a informace o tom, co se děje v Paříži a okolí. Přijde mi to jako špatný americký velkofilm plný střílení a krve.

Teroristické útoky se dosud vždycky děly „někde jinde“. A najednou je to tak blízko. Co se stane příště?

5 thoughts on “Co se mi honí hlavou

  1. avespasseri 9.1.2015 / 13:44

    To je to prokletí naší mediální doby. Děkuju osudu za to, že 11.9. jsem byla na dovolené v Itálii a nevěděla o ničem, a že teď pracuju bez obrazovek TV a místo na zprávy se díváme s dcerou na Velkolepé století (jo, Sulejmán taky šířil islám zbraní, ale třeba johanity na rhodosu nepozabíjel… a pak z nich byli maltézští rytíři). Islámský stát by rád měl říši jak za Sulejmána, ale jinak se chovají jak zločinci s IQ 10.
    A upřímně řečeno, pokud bude bít Francie problém, bude ho mít ne kvůli zastřelení 12 lidí, ale kvůli mediální masáži, touze po pomstě a neschopným politikům, kteří už dávno měli udělat něco pro to, aby v zemi nebyli lidé, kteří mají agresivní tendence a chtějí ve Francii šířit islám násilím, případně jsou nesnášenliví atd., prostě sami nedodržují základní demokratická pravidla a očekávají to od nás. A možná taky udělat něco pro to, aby se na muslimy nikdo nedíval svrchu, dal jim práci, umožnil jim vzdělání, pomohl jim, když to tak není… aby nezůstali napospas vymývačům mozků v některých mešitách. Protože kam půjde otrávený muslim? K dalším otráveným muslimům :-((

  2. Celaskon 10.1.2015 / 17:48

    Je to děs. Francie bohužel dlouhodobě podporuje přistěhovalce a různých individuí se tam nashromáždilo za ty léta požehnaně, muslimů nevyjímaje. Je mi líto, co se stalo. Neříkám, že si za to může Francie sama, to určitě ne, ale její sociální politika k tomu nejspíš přispěla. Snad nebudeme muset žít v Evropě ze strachu z opakujících se teroristických útoků.

  3. kusanec | baby blog 25.1.2015 / 22:56

    Vanilko, zase ti sem chodim a nestiham komentovat. Doufam, ze s odstupem casu uz vnimas situaci trochu lip. Je stresujici, kdyz se tak blizko tebe stane takova vec. Myslela jsem na tebe i na celou Francii. Moc bych si prala, aby se takove veci nestavali, ale lidska povaha je bohuzel porad stejna, ac to s nami obcas vypada nadejne. Desim se momentu, az na to nase deti prijdou. Ted jsou v takovy stastny bubline a je mi moc lito, ze ten svet, do ktereho je jednou vypustime, neni lepsi…

    • Vanilka 26.1.2015 / 10:59

      Ahoj, no už jsem se trochu uklidnila. Ale máš pravdu: děti držíme v bublině, která jednou praskne. Já třeba v autě, když vezu Motýlka, přepínám zprávy, abych ho náhodou nevystavila informacím o nějakých masakrech. Celkově jsem hodně přemýšlela, jak o takových událostech mluvit s dětmi (staršími), kterým to prostě uniknout nemůže.

      • kusanec | baby blog 27.1.2015 / 13:46

        Tohle řeším i u sebe. Chci mít přehled, co se děje, ale někdy je ten přísun negativních zpráv prostě moc. Jsem docela citlivá povaha a často je mi hrozně úzko z toho, co všechno se na světě děje. Jak to jednou budu muset vysvětlovat Erwínkovi, zatím raději ještě moc nemyslím…

Napsat komentář

