Vanilka je na Pinterestu

Už delší dobu sleduju nový internetový vynález zvaný Pinterest.

Považovala jsem za svou profesionální (v rámci práci i blogu) povinnost si na něm zřídit účet. V zápětí jsem ho zase zrušila. Prostě mě to zaskočilo a zmátlo, ničemu jsem nerozuměla a nechápala, co mám na tom Pinterestu dělat.

Čím jsem starší, tím menší mám chuť učit se novým věcem. Už v tomto ohledu začínám chápat určité reakce svých rodičů. Najednou už svůj čas nechci investovat do další sociální sítě. Stejně jako nechci, aby Apple dělal nějaké výrazné změny v uživatelském prostředí iPhonů nebo osobních počítačů. Přeju si, aby se vývoj moderních technologií na nějakou dobu zastavil, nebo aspoň zpomalil. Přestávám stíhat.

Nakonec mi to nedalo a na tom Pinterestu jsem si účet otevřela znovu. Obětovala jsem trochu času, abych se na něm rozkoukala. A myslím, že už jsem to snad i celkem pochopila. Začínám si tam shromažďovat nápady na adventní kalendář, který bych chtěla vyrobit pro Motýlka, a na vánoční dekoraci. Taky jsem tam našla recept na dýňové rizoto, které jsem včera večer uvařila, doplnila ho Motýlem nasbíranými houbami, a moc jsme si pochutnali. A založila jsem si tam taky svůj wishlist, ve kterém jsou zatím jen nástěnné hodiny, které už dlouho hodlám pořídit, ale seznam mých přání se určitě brzy rozroste. Doteď jsem si je sepisovala na papírky a do telefonu, ale teď jednotlivým položkám budu moct dodat konkrétnější podobu.

Kdybyste ale měli nějaké tipy, k čemu je Pinterest dobrý, ráda si nechám poradit.

A co vy – jste na Pinterestu?

9 thoughts on “Vanilka je na Pinterestu

  1. Sedmi 22.10.2014 / 13:38

    Jsem. Používám to hlavně na tématické hledání fotek pro inspiraci…

  2. Kateřina 22.10.2014 / 19:34

    Nejsem 🙂 Ale jako vychouška ve školní družině na pinterestu lovím nápady na činnosti a aktivity pro mý třeťáky. A taky tam občas jen tak neadresně nakukuju, kdo co má pěknýho.

  3. Kateřina 22.10.2014 / 21:05

    Také jsem a musím si jej dost často zakazovat. Jakmile k němu totiž sednu a prohlížim si jej, tak se od něj nemohu odtrhnout 😀 hroznej vynález 😀

  4. Oh My Beautiful Life 22.10.2014 / 23:14

    Jsem tam taky – zdroj inspirace a ukládání obrázkových poznámek či seznamů. 🙂 a dá se v něm skvěle ztratit… :-))

  5. Jitka 23.10.2014 / 12:15

    Já jsem si založila na Pinterestu hned několik účtů – jeden jako obrázková kuchařka receptů pro mne a manžela – když přemýšlíme, co uvaříme, koukneme se na obrázky místo listování v několika kuchařkách, recepty ale máme spíše svoje. Akorát to ještě nemáme moc čas doplňovat: http://www.pinterest.com/jitka0313/ (mám tam i vpašovanou jednu nástěnku obrázků pro náš budoucí dům – ukazovali jsme na nich projektantovi, co se nám vlastně líbí). Druhý účet mám věnovaný mému synovi a všemu, co se kolem dětí točí: http://www.pinterest.com/jitunka/ Ukládám si tam nápady na zajímavé tvoření, hry, ale taky inspirace na fotky, které chceme se synem vyfotit… taky recepty, co synovi můžu uvařit za příkrmy, zajímavé tipy na knihy a taky na výlety s dětmi. Je to přehlednější, než mít stovky záložek v prohlížeči. A také jsem odkaz rozposlala babičkám, některé nápady na tvoření s dětmi se jim líbily. No a další pinterestová nástěnka je jen doplňující sbírkou obrázků k mému blogu o zahradě – jaké květiny se mi líbí apod. Nejprve jsem se na pinterest dívala velmi nedůvěřivě, také jej několikrát opustila, ani jsem neuměla zakládat zprvu nástěnky a jen jsem dávala „like“… nakonec jsem mu ale dala šanci a považuji jej za báječnou věc. Mám i nástěnky s krásnými obrázky (v takových těch nezveřejněných), které si prohlížím, když je mi smutno a tak… třeba jsem Vás inspirovala. Děkuji za odkaz na Vaši nástěnku, proklikám si, co pěkného tam máte 🙂

    • Vanilka 23.10.2014 / 14:48

      Díky, Jitko. Přesně takové rady jsem chtěla dostat. Určitě se na vaše nástěnky taky podívám!

  6. K. 25.10.2014 / 13:26

    ahoj, také pinterest používám. Někdy více, někdy méně (myslím, že už jsem se nabažila ;-). Je to skvělá inspirace – nyní hlavně pro zařizování bytu. Mám ale i nástěnky s nápady na účesy, vaření, tvoření pro děti. Na otázku, kolikrát jsem tyto nápady uvedla do praxe, však raději odpovídat nebudu 😀

  7. kusanec | baby blog 25.10.2014 / 21:17

    Já si na Pinterestu docela slušně ujíždím. Některé nástěnky už se vyčerpaly, některé pořád doplňuju, ale ke všem se periodicky vracím. Moje složky s recepty jsou teď pro mě ta nejlepší kuchařka. Vařím ráda a už spíš potřebuju obrázkovou inspiraci, než přímo nějaký recept. A na to je Pinterest ideální pomocník. Dneska jsem podle něj vařila vegetariánské fajitas, dojídala polévku z čočky beluga a připravovala gnocci s rajčaty a bílými fazolemi na zítra. Stejně jako Jitka jsem zjistila, že když si něco uložím na Pinterest, spíš se k tomu vrátím, než když to mám jen v odkaze. V prohlížeči mám nainstalované Pinteresové tlačítko a díky tomu si můžu ukládat třeba i zajímavé články. Prostě cokoliv, na co na internetu narazím. Záleží jen na tobě, co si tam budeš ukládat. Já Pinterest ani nevnímám jako sociální síť, spíš jako takovej krásnej velikej obrázkovej zápisník, do kterého si můžu ukládat nápady a podněty. Začínala jsem s pár nástěnkama a říkala si, proč jich někdo potřebuje tolik a už jsem na tom dost podobně…

Zanechat Odpověď

