Radostný návrat do práce

Letos snad poprvé necítím žádnou poprázdninovou tíseň. Je to překvapivé. Každý rok byl pro mě návrat z prázdnin do reality všedních dní velmi krušný. A to i v době, kdy jsem byla na mateřské a po létě jsem do práce ještě nemusela. Znamená to, že se moje letošní prázdniny nevyvedly? Neřekla bych. Určitě to nebyly ty nejúžasnější prázdniny, které jsem kdy zažila, a pravděpodobně jejich velkou část časem zapomenu. Nestalo se nic významného (až na to, že Motýlek konečně začal chodit), nic nezapomenutelného, zkrátka nic, co by vyvolávalo silné emoce. Ale hezky jsem si odpočinula. Strávili jsme pár dní v Motýlově rodině, pár dní v mojí rodině a pak si užili klidnou rodinnou dovolenou na jihozápadě Francie. Předposlední den na mě dolehla trochu melancholie z toho, že celý ten měsíc volna se kamsi vypařil. Ale jinak jsem se už docela těšila, až náš život zase dostane nějaký řád a pravidelnější rytmus. Já asi ke svému vnitřnímu klidu potřebuju tu svou malou rutinu. Naopak mi o prázdninách ze začátku činilo problémy se uvolnit a přestat lpět na pravidelnosti a přesně naplánovaných činnostech. Nakonec jsem to dokázala a určitě mi to udělalo dobře.

Návrat do práce možná letos nevnímám tak tragicky i díky tomu, že chodím domů ve tři. Netrpím tedy pocitem, že má svoboda s návratem do práce končí, protože vím, že se zbytkem odpoledne budu moct naložit tak, jak se mi zlíbí. S Motýlkem se toho dá taky čím dál víc podnikat, a tak o zábavu budeme určitě mít postaráno.

Víc než poprázdninovou tísní jsem letos trpěla tísní předprázdninovou, když se Lucembursko začalo postupně vylidňovat a moji přátelé se rozprchávali do různých koutů Evropy (většinou do ČR). Sice jsem se k nim nakonec přidala a Lucembursko jsem taky opustila skoro na celý měsíc, kdyby ale bylo na mně, klidně bych strávila část prázdnin doma. Teď můžu konečně sledovat, jak se do domů v našem sousedství postupně vrací život.

Doufám, že se letos vydaří pěkné babí léto.

 

2 thoughts on “Radostný návrat do práce

  1. Sedmi 1.9.2014 / 21:47

    taky doufam v babi leto… nejlip az do rijna 😀

  2. Majda 17.9.2014 / 01:25

    Je pravda že bez toho režimu tý práce člověk strašně zlenivý a má tendence k nic nedělání :). Je těžké to pak překonávat.

Zanechat Odpověď

