Jak se správně uvolnit

Někdy v půlce července jsem měla možnost si ověřit, že mít dítě může mít i antistresové až relaxační účinky. To když maminka poprvé (po strašně dlouhé době) dostane „propustku“ a může večer někam vyrazit. Bez dítěte. Bez manžela.

Já jsem šla s kamarádkami na drink.

Nebylo to úplně poprvé od Motýlkova narození. Ale tentokrát jsem si to doopravdy užila. Tentokrát jsem totiž věděla, že Motýl se o Motýlka opravdu zvládne postarat. Že si ho tentokrát nepřevezme nakrmeného, vykoupaného, v pyžámku a nejlépe už spícího, ale že se o něj jeden večer kompletně postará a já je oba budu moct aspoň částečně vypustit z hlavy.

Ten večer jsem si báječně užila. Byl to teplý letní večer, seděly jsme venku, popíjely osvěžující bílé víno, povídaly si a hodně jsme se nasmály.

Uvědomila jsem si, že dokud jsem neměla dítě, utíkala jsem z podobných setkání a večírků paradoxně jako první. Měla jsem prostě pocit, že mě doma čeká ještě spousta práce nebo že je opravdu důležité, abych se dobře vyspala, protože následující den musím brzo vstát kvůli nějaké veledůležité pracovní schůzce. Někdy jsem úplně vnitřně bublala, když nám číšník dlouho nenesl účet, o který jsme požádaly, a nechápala jsem, jak moje kamarádky můžou být tak v pohodě, když ještě navíc mají doma děti, které je patrně brzy ráno, nebo možná už během noc probudí.

Teď už to chápu. Nevyspání se totiž pro mě stalo naprosto běžným a už mě zdaleka tolik nevykolejí jako dřív. Někdy doma spíme všichni celou noc bez přerušení, jindy nás (tedy hlavně mě, protože Motýl se naučil Motýlkovo skučení neslyšet) Motýlek probudí několikrát za noc. Problém je, že to nikdy nevím předem, takže už prostě není možné si naplánovat, že se určitou noc potřebuju dobře vyspat, protože mě čeká náročný den. Pocit odpočatosti se pro mě stal náhodným luxusem.

A tak když jsem byla s kamarádkami venku, už jsem necítila potřebu v pravidelných intervalech koukat na hodinky. Stejně už je nějakou dobu vůbec nenosím. Naopak jsem si plnými doušky vychutnávala to bílé víno a hlavně ten čas, který jsem měla jen pro sebe a svoje kamarádky. Netušila jsem, jestli mě po návratu domů čeká sladký spánek nebo tvrdá noční šichta. A to mi umožnilo skutečně prožít přítomnost.

Všeobecně je pro mě umění vychutnat si přítomný okamžik jedním z nejcennějších přínosů mateřství.

4 thoughts on “Jak se správně uvolnit

  1. avespasseri 31.7.2014 / 11:59

    To by se mělo šířit mezi ty bezdětné ženy, které váhají, zda do toho jít, nebo ne :-))) Taky jsem zažila ten pocit, že jsem najednou pochopila, že spánek není zas tak velký problém. Že člověk přejde na nějakou přirozenější vlnu, víc si váží toho, co má, víc si užívá toho volna – jak vodu na poušti :-)))))))

  2. Oh My Beautiful Life 31.7.2014 / 14:42

    …a když mám konečně volno, chci si ho užít a odcházím naopak jako poslední a nejradši bych šla ještě do dalšího baru kolikrát… 😀 sranda, jak stejné věci v různých etapách života prožíváme jinak 🙂

  3. vivien 9.8.2014 / 17:18

    Ja myslim, ze tohle neni jen vysada materstvi, uzivat si svet a zivot muze clovek i nez ma deti. Spis je smutne, ze nekdo na to prijde az s detmi a nezvladne se to naucit driv..

  4. Calad 14.8.2014 / 15:33

    Včera večer jsem to vyzkoušela a i když bez sklenky vína, tak jsem si úžasně odpočinula 🙂

Zanechat Odpověď

