Boyhood

Nedokážu si vzpomenout, kdy jsem byla naposledy v kině. Podle blogu to bylo březnu 2012 na filmu The Artist.

Každopádně včera jsem poprvé od Motýlkova narození vyrazila s kamarádkami do kina (Motýl hlídal). Šly jsme na film Boyhood. Je to příběh malého chlapce Masona, kterého spolu se starší sestrou vychovávají jejich rozvedení rodiče. Na filmu je zajímavé to, že jeho realizace zabrala 12 let a všechny postavy jsou po celou tu dobu ztvárněny pořád stejnými herci. Takže na začátku filmu je Masonovi zhruba 6 let a příběh končí jeho maturitou a odchodem na univerzitu v osmnácti.

Celé dílo trvá 165 minut, což mě trochu vyděsilo, obzvlášť když jsme šly na promítání od 21.15 hodin. Ale docela mi to uteklo a ten příběh mě pohltil. Mohla jsem vidět problémy dospělých dětskýma očima a později si prožít chlapeckou pubertu. To mě tedy dost vyděsilo a na chvilinku jsem zalitovala, že nemám holčičku. Mohla jsem si (znovu) položit různé existencionální otázky o tom, jaký má život vlastně smysl, a (znovu) si prožít touhu po odlišnosti, výjimečnosti, po narušení zajetých standardů a pravidel. A jeden z hlavních poznatků, na které chtěl autor asi poukázat, byla skutečnost, že dospělí jsou a zůstanou pořád stejně zmatení a nejistí, jako když byli malí. Že prostě všichni improvizujeme a přizpůsobujeme se situacím, které nám život přináší. A občas prostě nevíme, co si počít.

Vřele doporučuju.

Boyhood-poster-I-

5 thoughts on “Boyhood

  1. Sedmi 23.7.2014 / 18:23

    tak to zkusim… ale teda kdyz si vzpomenu na pubertu svoji a brachovu, tak me jima hruza spis z te holcici…

    • avespasseri 23.7.2014 / 18:33

      Ono je to asi fuk, záleží na člověku 🙂 Já snad ani žádnou pubertu neměla, zato můj muž, to musela být síla :-)) Být můj syn, tak už mám hlavu šedivou celou :-)))))

      • Sedmi 23.7.2014 / 19:09

        to mas asi pravdu… no uvidime 😀

  2. kusanec | baby blog 23.7.2014 / 21:35

    Taky bych ten film moc chtěla vidět. Jen se bojím splínu z toho, jak všechno hrozně rychle uteče a z Erwína bude za chvíli puberťák…

  3. zarox21 24.7.2014 / 13:26

    Vypadá to, že 14/8/14 film dorazí i do českých kin. Už se těším. 🙂

Zanechat Odpověď

