Polední pauza

Mám za sebou první týden práce na částečný úvazek. Zažila jsem během něj pár krušných chvilek.

Hned v pondělí mi plány skřížila čtenářská soutěž organizovaná na poslední chvíli, kvůli které by určitě bylo záhodno strávit odpoledne ještě pár hodin v kanceláři navíc. Kdyby každý dělal svou práci zodpovědně a respektoval termíny, vůbec by se to na poslední chvíli řešit nemuselo. Jenže nežijeme v ideálním světě a nemáme ideální kolegy. Takže v pondělí v podvečer jsem celá vynervovaná schvalovala inzerát, který jsem viděla pouze na displeji mobilu. Ale hlavně že to dobře dopadlo.

V úterý se zase protáhla porada, která začala ve 14 hodin. Tu poradu jsem organizovala já (ale kvůli přeplněným diářům některých kolegů jsem ji nemohla svolat dopoledne, což by mi určitě vyhovovalo lépe), takže mi připadalo trochu hloupé se v 15 hodin sebrat a odejít. Ale nakonec jsem to udělala. Nechala jsem své kolegy, ať se mezi sebou nějak dohodnou a o výsledku mě informují následující den.

Učím se být efektivější. Trávím méně času plánováním toho, co všechno mám dělat, a víc času skutečným děláním. Nicméně se pomalu smiřuji s myšlenkou, že už prostě nebudu vždycky odvádět 100% výkon. Asi nemá cenu snažit se všechno stihnout. Priority jsem si ujasnila: chci chodit ve tři domů a věnovat se Motýlkovi. V práci jsem k tomu konečně dostala požehnání a podle toho se teď prostě musím zařídit. Vždyť mám, co jsem chtěla!

Moje oficiální pracovní doba je teď tedy od 8 do 15 hodin. Jedná se o 80% úvazek, se kterým bych měla pracovat zhruba 6 hodin místo 8 hodin denně.  Bohužel k těm šesti hodinám si musím přidat hodinovou polední pauzu. Dost mě to štve, ale můj zaměstnavatel na tom trvá. Jako Češka vnímám polední pauzu jako velkou zbytečnost. Vůbec mi nevadí pojídat v kanceláři sendvič a zároveň u toho pracovat. Musím ale respektovat místní kulturu.

Většina mých kolegů si totiž dopřává dokonce 2hodinovou polední pauzu. Během té doby si stihnou zajít do restaurace a poobědvat hezky po francouzsku, tzn. v klidu (předkrm, jídlo, dezert, káva). Anebo zhltnou stejně jako já nějaký ten sendvič, ale ještě si zajedou do supermarketu pro velký rodinný nákup. Jedna kolegyně, která bydlí poblíž kanceláře, si v poledne odskakuje domů. To by mi asi taky vyhovovalo. Mohla bych si tam poklidit, dát prádlo do pračky apod. Ale já to mám domů 25 minut autem. Stačí, že to dávám tam a zpátky jednou denně, dvakrát bych to absolvovat nemusela. Čas v autě je čas naprosto ztracený (i když si ho zpříjemňuji poslechem audioknih).

Ráno sice stále ještě nezvládám dorazit do  kanceláře na osmou, ale i tak jsem na sebe pyšná: zatím jsem vždycky zvládla zapínat počítač v 8.10 nebo v 8.15. Na první týden to není úplně špatné!

keep-calm-and-take-a-lunch-break-6

3 thoughts on “Polední pauza

  1. Sedmi 9.5.2014 / 12:32

    Jo to se sice hezky poslouchá, práce na částečný úvazek, ale dost často to končí tak, že uděláš stejně práce, jako dřív za osm hodin, akorát máš „adekvátně“ snížený plat… nenech se zviklat, držím palce.

  2. kusanec | baby blog 9.5.2014 / 16:09

    Jsi dobrá, že jsi z té porady odešla. Věřím, že když na odchodu ve tři budeš i přes počáteční nesnáze trvat, všichni kolem tebe si na to zvyknou a svůj den tomu taky trochu přizpůsobí. Držím palce, ať to tak jde i dál. A co se týče polední pauzy, vem si s sebou knížku nebo časopis a RELAXUJ! Během dne na to už čas jindy nenajdeš. Já na svém obědě taky trvám a u počítače jím jen výjimečně. Ráda se cestou na oběd projdu na čerstvém vzduchu a odpolední práce mi pak jde líp. Hezký víkend!

  3. Iwi Sluničko B. 9.5.2014 / 22:33

    Hrozně se mi líbila rada z knihy Sheryl Sandbergové – lepší hotové, než dokonalého 😉 K tomu výkonu v práci. Knihu doporučuji celou. Zajímavého čtení pro každou ženu. Není to dle mého názoru typický knižní návod na super ženu – matku s závratnou kariérou, je to o životě a společnosti. Sama jsem si tam našla hodně tipů.

Zanechat Odpověď

