Můj muž není dokonalý

Musím s pravdou ven: muž, kterého jsem si vzala, není dokonalý. Má spoustu chyb, které mi pijou krev. A protože mluvit o nich s ním mi nijak nepomáhá, rozhodla jsem se o ně podělit s vámi.

1. Neustále potřebuje uznání. Zapomínám ho dostatečně chválit. Když ho o něco požádám a on to vykoná, očekává potom pochvalu. A když pochvala nepřijde, cítí se nedoceněný. Chválit ho tedy musím za přípravu pokrmů (když je dostatečně neocením sama od sebe, několikrát se mě zeptá, zda mi chutná, případně se opakovaně pochválí sám), za vyklízení myčky, zapnutí pračky nebo vynesení koše. Když tyto činnosti vykonávám já, ani si toho nevšimne.

2. Prokrastinuje. A to hodně. Zatímco já se snažím mít nepříjemné záležitosti co nejdřív z krku (pravda, někdy mi pak kvůli tomu nezbyde čas na něco příjemnějšího), on má tendenci je oddalovat a věnovat se jim teprve, když je to už naprosto nevyhnutelné (když ztropím scénu).

3. Nevěnuje se typickým mužským úkolům. Ano, na požádání sice dá prádlo do pračky (ovšem ovládání sušičky je na něj stále příliš složité) nebo vyklidí myčku. Ale žárovky musím měnit sama. Auto do pneuservisu si dvakrát ročně taky vozím sama. Na rozbitý kotel musím volat opraváře já. Navíc mi to Motýl dost komplikuje tím, že nechce, abych některé věci nechala opravit profesionály. Může to přece zvládnout sám. Ano, může. Ale pustit se do toho odmítá. Takhle nám téměř rok ve sprše nešla nastavit teplota vody. Buď byla moc horká, nebo moc studená. Nemáme jeden kohoutek na studenou a druhý na horkou vodu. Máme jeden kohoutek, kterým se nastavuje teplota, a druhý, kterým se nastavuje tlak vody. Už tolikrát jsem říkala, že na to zavolám instalatéra. Ale Motýl mi pokaždé odvětil: „Dej mi ještě týden. Nejpozději o víkendu se na to podívám.“ Minulý týden konečně přišel instalatér a opravil to. Bohužel takhle je to se vším a někdy jsem už předem ve stresu z toho, že budu Motýla muset zase k něčemu „nutit“ a kolik času a energie mi to zase zabere. Naposledy to bylo přivrtání konzolí (které jsem samozřejmě koupila a přivezla já).

4. Žárlí na Motýlka. To mi v současné době vadí asi nejvíc. Motýl to samozřejmě odmítá přiznat, ale já jsem přesvědčená o tom, že mu vadí, kolik pozornosti Motýlkovi věnuju (místo abych ji věnovala jemu). Třeba právě ta scénka kolem přivrtávání konzolí v Motýlkově novém pokoji. Dávala jsem jeho oblečení do skříně, on si hrál na zemi a přišel Motýl s vrtačkou. Automaticky jsem zvedla Motýlka z podlahy a odešla s ním pryč, neboť jsem se bála, že přijde k úhoně. A Motýl se urazil, protože prý vždycky, když přijde za námi, já hned odejdu někam pryč. Nebo jiný příklad: dlouhé cesty autem. Motýlek už není malé miminko, takže 9hodinovou cestu od nás k mým rodičům už z velké části neprospí jako dřív. Zároveň ještě není ve věku, kdy by ho na delší dobu zabavily dětské písničky nebo nějaká pohádka na DVD. Cesta k mým rodičům do Krkonoš byla dost pekelná, protože Motýlek často plakal a já to velmi špatně snáším. Na cestu zpět jsem Motýla požádala, aby věci v autě zorganizoval tak, aby sedadlo vedle Motýlka bylo volné (vezl si s sebou totiž kolo). Celé odpoledne jsem tedy seděla vzadu a hrála si s Motýlkem a cesta tak proběhla bez problémů. Jen Motýl pofňukával, že sedí vepředu sám…

Tak to jsou jeho nejhorší vlastnosti. Někdy snad napíšu i o těch dobrých. A věřte tomu, že ten příspěvek bude mnohem delší 🙂

13 thoughts on “Můj muž není dokonalý

  1. Sedmi 23.4.2014 / 13:55

    cha cha, dobre jsi to sepsala 😀 ale obavam se, ze jinde by sis moc nepomohla… u nas je to totez, jako pres kopirak, vc. toho bodu 3… neni on Motyl nahodou ve lvu?

    • Vanilka 23.4.2014 / 13:59

      Není. Lev jsem já. On je štír. Vražedná kombinace!

      • Sedmi 23.4.2014 / 14:13

        aha, hezky… 😛

  2. Quanti 23.4.2014 / 13:58

    Hmm, to zní dost sobecky – Lvíček bez problémů počítá s tím, že vzadu sedím s B. já a zabavuju ji, jen když jsme sami / usne ještě před výjezdem / jede s námi babička, má radost z toho, že můžu sedět vepředu 🙂 Ale samozřejmě má taky svoje negativa, nikdo není dokonalý. A obávám se, že u nás jsem stran například urážlivosti, bordelářství a podobných otravností mnohem horší partner já.

  3. Iwi Sluníčko B. 23.4.2014 / 15:54

    Vanilko, moc pěkně sepsáno 😉 U nás je bod 1 a 2 stejný, č. 3 částečně – vše dlouho trvá a bod č. 4 je podobný. Děti nemáme, ale máme zvířecí mazlíčky (na moje přání), takže jsou spíš moji, než naši – hlavně když zlobí, když je kolem nich moc práce a nebo je nutné jít si vysedět 3hodiny frontu na veterinu.
    A v žárlení je to stejné – když příjdu večer domů z práce a krmím je, nedej bože si s nimi chvíli hraju či mazlím se, tak je to občas na rozvod, protože je evidentní, že je mám radši než manžela 😀

  4. Klára KlaPi 23.4.2014 / 16:26

    Bod 1 je klasická mužská vlastnost, píší o tom i manželé Peaseovi (Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách atd.) 😀 Od té doby, co o tom vím, jsem si už poměrně zvykla vždycky za všechno chválit – a můj současný přítel chválí za podobné prkotiny i mě, což je nakonec docela milé 🙂

  5. Witch 23.4.2014 / 20:25

    Mluvte. Neodnášejte malého beze slova, naopak nadšeně přivítejte iniciativu a starostlivě dítě „uklízejte“, jako by pozornost patřila Motýlově činnosti a snaze, aby se on cítil v centru pozornosti. Nebo s ním přihlížejte a komentujte(nebo mlčte, podle situace).
    V autě přece musí mít řidič dost klidu a když kluk usne, můžete přesednout a radovat se ze společnosti velkého. Když jste sami, pochvalte tu vzácnou chvíli s tím, že se Vám po ní stýskalo. Vypadá ustaraně? Vyslechněte ho. Dejte najevo vděčnost, že se s Vámi o starosti podělil.
    Pokud opravu objednáte u odborníka, tak se prostě událo něco dalšího, co nesneslo odkladu. něco blikalo, brblalo, netěsnilo, měla jste obavy, že by to mohlo být rozbité úplně nebo nebezpečné. Pokud bude nějaké endorozumění nebo nevůle, ať nad ní nezapadne slunce. Chvalte tak, abyste tomu aspoň pro tu chvíli věřila.

    • Vanilka 24.4.2014 / 08:51

      Chápu. Musím rozvíjet své diplomatické schopnosti.

      • Witch 24.4.2014 / 20:21

        Nemáte to jednoduché, máte příliš hotového muže, zvyklého na jiný řád věcí. V tom jsou chlapi hodně neohební… Ale tvární, s trochou snahy 😉

      • jolana88 25.4.2014 / 20:27

        🙂 souhlasím s Witch .. diplomacie a komunikace – Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše …

      • Veronika 25.4.2014 / 22:44

        Teda… Mars, Venuše… pak půlka žen řekne, že vlastně mnohem dovedněji čte v mapách než vyšívá dečky… že radši vyvrtá díru, zatímco muž peče koláče. Chtě nechtě jsme mix genů, vzorů následovaných i vyhýbaných, taky něco málo má na svědomí výchova, schopnost introspekce, ochota ke změně, míra motivace… Marsvenušování mi přijde …dětinské… nebo tak jako povídání ke kávě, když u se probralo počasí. Výchozí bod – láska – je u Vanilky splněn, zbytek si určitě dokáží doladit…

  6. Veronika 23.4.2014 / 20:36

    Milá Vanilko, mám trochu mimo tématovou otázku : ). Znáte tenhle blog? Já ho denně louskám, svou chabou francouzštinou, a často si na vás vzpomenu http://toujoursdimanche.canalblog.com/

    A k tématu – všude je určitě něco, a jen vy sama víte, co a jak a že ten seznam pozitiv je dlouhý až do Krkonoš! Napadlo mě jen jedno – často se musím smát, když slyším, jak si někdo „pořídí“ dítě na „usmířenou“. A přitom děcko změní tisíc věcí – a mnohdy se spíš dospěláci musejí prokousávat řadou nedorozumění a odlišných očekávání…

    Hodně hezkých chvil!

    • Vanilka 24.4.2014 / 08:56

      Naprosto souhlasím, Veroniko. Miminko do vztahu zasáhne a i pár s pevnými základy může mít potíže to ustát. Jen v jediném případě může podle mě dítě pomoct: když ti dva ve vztahu řeší prkotiny a hádají se kvůli blbostem. S dítětem tohle přestane, protože najednou musejí řešit závažnější věci.
      Já naopak někdy kroutím hlavou spíš nad tím, jak rozdílné pohledy s Motýlem máme právě na některé z těch závažnějších věcí. Dřív jsme na ně ani nepomysleli, takže se to neprojevilo. A teď se občas nestačím divit.

Zanechat Odpověď

