1 rok

Včera tomu byl rok.

Jsem matka ročního chlapečka.

Před rokem se mi změnil život. Jednoznačně k lepšímu. Moje obavy z toho, co všechno budu muset obětovat, se rozplynuly. Obětuju ráda a v podstatě cokoli: spánek, volný čas, sport, kariéru, fyzické síly, sociální život. Říkám si, že je to všechno dočasné. Samozřejmě mě někdy mrzí, že se nemůžu spontánně rozhodnout a vyrazit s kamarádkami do kina nebo odjet s manželem na víkend ve dvou. Ale vím, že než se naděju, Motýlek mě už tolik potřebovat nebude a později o mou pozornost ani nebude stát. Takže pokud se mu chci věnovat, TEĎ  je ta pravá doba.

Z tohoto mého postoje plyne řada rozhodnutí i domácích přestřelek, o kterých už jsem psala a ještě napíšu. Moje životní priority se zkrátka několikrát převrátily a chápu, že pro moje okolí to může být nepochopitelné.

Hlavní je, že mi Motýlek přinesl do života velkou dávku štěstí a dodal mu smysl. Už rok se každé ráno (a několikrát za noc!) budím s vědomím, že jsem pro někoho opravdu důležitá a že mě potřebuje.

Jsem velmi užaslá z toho, co všechno je dítě schopné se naučit během jednoho jediného roku. Na začátku bylo pro Motýlka obtížné trefit se palcem do pusy. A dnes už se dokáže sám napít z lahvičky a strčit si do pusy kolečko mrkve. Pamatuju si, kolik úsilí ho stálo poprvé se obrátit ze zad na bříško. Dnes válí sudy po naší posteli, stoupá si a pokouší se o první krůčky. Byla jsem celá paf z jeho prvního úsměvu a teď už dokážu rozlišit jeho smysl pro humor. Je to totiž velký vtipálek. Při koupání se mi schovává pod plínku, při krmení se snaží schovat mě za bryndák. Dělá rozkošné grimasy a žvatlá první česká i francouzská slůvka.

Každý den si říkám, že mám nejkrásnější a nejúžasnější miminko na světě. Můžu ho vůbec ještě nazývat miminkem, když už je mu rok???

photo(2)

12 thoughts on “1 rok

  1. veve 10.4.2014 / 14:00

    Moc moc Motýlkovi blahopřejeme k narozeninám!!! 🙂

  2. avespasseri 10.4.2014 / 17:48

    Narození dítěte je zázrak, že? Já to měla přesně tak… najednou jsem byla ochotná obětovat spoustu věcí, o kterých jsem ještě den před porodem pochybovala, že toho budu schopná 🙂 A ten první rok, to je zázrak na druhou. Většinou si člověk říkal (pokud tedy nebyl ťu, ťu na miminka už od puberty, což já ne), že miminko… co s ním… jen práce a práce. Ale ono to není vůbec pravda. Je to i zábava, láska, kterou člověk z jiné strany nikdy nepozná, a vnímání toho, jak život není vůbec samozřejmý… jak moc jsme se toho museli v prvním roce naučit, jak dobří jsme v tom byli, jak ten přechod do života pro nás musel být velkou změnou. A přece jsme se z toho uměli radovat :-)))
    Ale i ten druhý rok je super :-))

  3. blogerkka 10.4.2014 / 22:21

    Všechno nejlepší i mamince – je to její velký den taky!!

  4. kusanec | baby blog 10.4.2014 / 23:02

    Všechno nejlepší vám oboum!!! Doufám, že jste si narozeniny krásně užili! Dort vypadá moc hezky. Ten první rok je opravdu plný úžasných změn. Když si prohlížím naše fotky, nestačím se divit, jak se Erwín za ten rok změnil a co se všechno naučil. Taky mu pořád říkám mimino a to, že je pro mě nejlepší mimino na celém světě, protože je moje mimino, mu připomínám několikrát za den. Aby se do něj ta moje láska navždycky vtiskla a byla s ním i v době, kdy si bude myslet, že už jí nepotřebuje…

  5. clara 11.4.2014 / 13:42

    Motylkovi preju vsechno nejlepsi k narozeninam!
    Hezky napsany clanek, uplna reklama na materstvi 🙂

  6. Vanilka 11.4.2014 / 13:59

    Děkuji, všechny gratulace Motýlkovi vyřídím!

  7. Calad 11.4.2014 / 21:05

    Cely ten novy zivot ktery nejakym kouzlem vzesel z nas samych milujeme a neprestava nas udivivat. A u me je to zrejme i tak, ze jsem poprve uplne lasku pochopila se vsim vsudy. To je podle me ten nejvetsi dar, jaky mi materstvi dalo.
    Motylkovi i tobe, draha vanilko, preji mnoho dalsich a spokojenych let plnych lasky. 🙂

  8. Barb 11.4.2014 / 21:20

    Krasne vyznani. Treba si jej Motylek jednou precte. 🙂 Vsechno nejlepsi!

  9. Quanti 13.4.2014 / 09:05

    Technicky vzato už je batole, ale třeba Bríga říká ročním dětem s přehledem mimi, tak proč by ne 🙂 taky jsem měla a doteď mám podobné pocity, strašně rychle to uteče a i když mi někdy tečou nervy, snažím se si to užívat co možná nejvíc…

  10. Alinka 29.4.2014 / 11:20

    Jak jinak než opožděně … Přeji Motýlkovi stoustu zdraví, štěstí a lásky. Už je z něj velký kluk ;).
    Letí, to viď? Ani se neotočíš a budou mu dva, pak tři a najednou se bude stěhovat pryč. Radši na to ani nemyslet. Rostou strašně rychle a nedá se to nijak zastavit.

Zanechat Odpověď

