Kávové období

Už řadu let se u mě střídají kávová a čajová období. Během kávového období piju i čaj. Během čajového období však nemůžu kávu ani cítit.

Během těhotenství jsem měla čajové období. Nebo spíš bylinné období. Dříve jsem bylinkové čaje vůbec nepila, ale během těhoteství mi doopravdy chutnaly. Zato jen pouhý závan vůně kávy mě velice odpuzoval.

Po porodu se mi chuť na kávu vrátila a byla navíc znásobená únavou z nevyspání a z kojení. Trochu jsem se bála, že se kofein skrz mateřské mléko dostane k Motýlkovi a ten pak bude ještě méně spát. Ale aspoň jednu kávu denně – vždycky po obědě – jsem si dopřát musela. Jinak bych se nedožila večera.

Nevím, jestli se s přechodem do stavu rodičovství to kávové období nepřeměnilo na kávovou závislost. V současné době jsem na třech hrnkách denně, někdy víc. Ten první piju ráno v autě, ten druhý hned po příchodu do práce a ten třetí po obědě.

Káva v mém pojetí ale možná pro ostatní kafaře vlastně žádnou kávou není. Díky našemu úžasnému nespressovači si ráno připravuju tzv. latte macchiato, ve kterém je víc mléka než kávy. Ne nadarmo se mu ve francouzštině říká „lait russe“, tedy „ruské mléko“. I v mých ostatních každodenních kávách je poměr mléka a kávy podobný.

Jaký vztah máte ke kávě vy? Kolik hrnků vypijete za den / za týden / za měsíc?

Cappuccino-2

5 thoughts on “Kávové období

  1. Sedmi 8.4.2014 / 16:17

    já piju čaje jenom když jsem nemocná, bylinkové. Kávu podle chuti, většinou dám jednu ráno a jednu po obědě, dělám instantní, lžičku a půl kafe, dvě cukru a půl na půl s mlíkem…

  2. avespasseri 9.4.2014 / 08:24

    Já jsem nikdy žádná velká kafařka nebyla… naučila jsem se ji pít až v Egyptě a jedině tu arabskou s kardamomem. Ta mi chutná dodnes. Jinak je to také spíš mléko, než kafe 🙂 Cappucino. To piju ale až od dob mateřství… nějak mě nebavilo si v těch cukrárnách s dětským koutkem při maminkovských sedánkách dávat pořád jen čaj 🙂
    Takže kávu jen výjimečně, max. 2x do týdne, doma ji nepiju vůbec 🙂

  3. Calad 9.4.2014 / 14:45

    Po obdobi tehotenstvi jsem kavu omezovala az jsem zjistila, ze mi vlastne nechybi. Cca mesic po porodu jsem mela kofeinovy abstak, nebo to bylo z nevyspani…. ale co jsem kojila, tak jsem se snazila kavu nepit.
    Ted piju cca 2-3 denne, zalezi na noci i na narocnosti dne. Kavu se jen snazim nepit po 18 hodine.
    Co se tyka typu, uprednostnuji espresso s lzickou cukru rano. Odpoledne s mlikem.
    Ano, pripoustim. Jsem kafeholik 😀

  4. udvouverunek 9.4.2014 / 19:55

    Ha, to je dobré téma 🙂 Dlouhý léta jsem pila hrnky rozpustnýho kafe s cca centimetrem až dvěma mlíka. Pak mě Verča přivedla na kávu normální, tedy ze zrnek mletou, bez mlíka, bez cukru. Musím říct, že tomu propadám čím dál víc, až se spíš hlídám. Zjišťuju, že den nezapočatý hrnkem dobré, ideálně aeropressované (ale i libovolné jiné, dobré espresso neodmítnu) čerstvě namleté kávy je… tak nějak línější, všechno má pomalejší rozjezd, všechno mi trvá déle a tak. Není to už závislost? Piju teda jen jeden denně, na víc to nevidím, ale asi může být závislost i to. Ne?
    No a z toho vyplývá, že se u kávy obejdu bez mléka (nehledě na to, že jsem zjistila, že mi mlíko asi nedělá úplně dobře z jednoho zdravotního hlediska) a bez cukru rovněž. Takový ten baristicky-populistický názor, že „dobrá káva se bez mléka i cukru obejde, protože je dobrá sama o sobě“, není jen fráze, ono to tak opravdu je 😉 Líbí se mi to spektrum chutí, co každá nabízí, a ta mnohovrstevnost u některých druhů. Proti tomu libovolý rozpustný kafe bez aspoň špetky mléka je pro mě nepitelný.
    Mimochodem, co se kojení a kávy týče, sdílím názor, že hrneček denně je ok. Teta si třeba míchala napůl rozpustný a napůl Caro (a navíc do megahrnku), což je taky fajn. Sestřenička nespavostí určitě netrpěla 🙂
    Verunka

  5. Quanti 13.4.2014 / 09:20

    Já teda vydržela a během kojení pila jen decaf – nechtěla jsem nic riskovat. Po odstavení už ale jedu ve velkým, 1-2 cappuccina denně. (Oceňuju dobré espresso, ale na žaludek i na chuť mi dělá líp s mlékem.) Až do nějakých 26 jsem ale kafe skoro nepila, začala jsem až při dietě, kdy jsem s ním nahrazovala dezerty…

Zanechat Odpověď

