Dvě stě kilometrů na úřad

V úterý jsem si „zaskočila“ na úřad, abych si zažádala o nový pas. Zjistila jsem totiž, že ten můj starý už brzy přestane být platný v důsledku změny mého příjmení.

Ráno jsem sedla do auta a jela dvě stě kilometrů do Bruselu, zažádala si o pas a jela zase zpátky. Za měsíc si to zopakuju, abych si pas vyzvedla. Ještě že existují ty audioknihy.

A potom může Velvyslanectví České republiky v Lucemburku klidně znovu otevřít. Potom už ho totiž potřebovat nebudu.

O tom, že naše ambasáda v Luxu bude zrušená, jsem se dozvěděla krátce poté, co jsem byla požádána o ruku a co jsem otěhotněla. Rychle jsem se snažila si vyřídit aspoň část nutných papírů, ale stihla jsem si o ně akorát zažádat. Pak už jsem všechno musela řešit přes Brusel.

A teď, když jsem vdaná a když se nám narodil syn, který už má dokonce i české občanství, rodný list a rodné číslo,  když už mám i českou verzi oddacího listu, tak teď bude ambasáda znovu otevírat. Ovšem ještě prý není jasné, kdy.

Já to vím: až si v Bruselu vyzvednu ten svůj pas.

 

3 thoughts on “Dvě stě kilometrů na úřad

  1. Sedmi 20.2.2014 / 18:01

    to je klasika… mohla bys postulovat nový Murphyho zákon 😀

    • avespasseri 20.2.2014 / 18:22

      Škoda, že bez pasu člověk nemůže být (kór žije-li v cizině)… bez řidičáku být mohu a tak ho mám pořád na své svobodné jméno 🙂 Když já si ho neprozřetelně nechala udělat nový pár měsíců před svatbou :-)))

  2. Věra 8.3.2014 / 23:17

    No jo, ale na to není nutné bydlet mimo Česko, na to úplně stačí nebydlet na své adrese trvalého bydliště. O pas jsem si jela zažádat, pak jsem tam jela o měsíc později znovu, abych ho vyzvedla, ale tou dobou tam prý ještě nebyl a o dalších pár dní později, kdy už tam teda jako byl, překvapivě s již měsíc starým datem vydání. Celkově naježděno 1500 kilometrů.

Zanechat Odpověď

