Nerada se fotím

Vím, že je nás takových víc, kdo se neradi fotíme. A mám pocit, že někteří lidé se neradi fotí jen na oko, aby náhodou nevypadali moc sebestředně. Zakrývají se obličej a vykřikují: „Ne, nefoť mě, dneska vypadám hrozně.“ A přitom pak na fotkách vypadají stejně krásně jako ve skutečnosti.

Před nějakou dobou jsem přišla na to,  že když se snažím objektivu vyhnout, výsledek bývá ještě horší, než když se tomu poddám. Na některých momentkách jsem i vcelku překvapená, jak dobře na nich vypadám. Jenže takových momentek je málo. Nejvíc fotek se pořizuje tak, že mě fotograf předem upozorní, že mě hodlá fotit, a já se pokouším „nějak“ tvářit. Výsledek bývá katastrofální. Úsměv mi ztuhne a tak moc se soustředím na to, abych v momentě, kdy fotograf stiskne spoušť, zrovna nemrkla, že mám oči buď vytřeštěné nebo dokonce šilhám. V létě se to dá zamaskovat slunečními brýlemi, ale často jsem nabádána, abych si je pro účel fotografie sundala.

Nedávno mě kdosi požádal, abych mu dodala nějakou pěknou fotografii sebe samé. Prý to mohla být i trochu potřeštěná fotka. Obětovala jsem dvě hodiny drahocenného nočního spánku a pátrala ve svém „archívu“ prázdninových a jiných fotek. Jednu opravdu potřeštěnou fotku jsem našla. Byla pořízená na Kubě a vypadám na ní jako opilá žába. Rozhodla jsem se ji nepoužít. Musela jsem se prokousat až k jedné dovolené v roce 2009, abych našla ne jednu, ale dokonce dvě fotografie, které prošly mou krutou cenzurou. Později mi ale došlo, že je to možná prostě tím, že jsem na těch fotkách už o pět let mladší… Trochu se bojím, že až mi bude 40, budu muset pátrat v archívech až 10 let zpátky. A až mi bude 50, budu se ve fotkách vracet o 15 let. Ale to je trochu podvod, ne?

Ze všeho nejhorší jsou ale fotografie dokladové. V důsledku uzavření sňatku jsem si už nechala dělat nový řidičák a tento týden mě čeká vyřizování cestovního pasu. Už kvůli tomu řidičáku jsem se šla nechat vyfotit… a došla jsem k závěru, že na pase, který vytahuju častěji, protože mi teď slouží jako jediný doklad totožnosti (občanku už nemám), tuhle fotku mít nechci. Takže se dnes budu muset jít nechat vyfotit znovu. Už od rána mám z toho trému.

no-photo

6 thoughts on “Nerada se fotím

  1. avespasseri 17.2.2014 / 16:06

    Jo,klasika… na občance mám naprosto nejošklivější fotku vůbec 🙂 A ještě na MHD průkazce… tu ovšem vytahuju xkrát častěji než OP.
    Jinak focení mi teď nevadí… ale byly takové doby… hlavně (paradoxně) když jsem byla mladší…
    Ale to bylo tou pubertou (tak jsem ji nakonec asi fakt měla??) 🙂

  2. Sedmi 17.2.2014 / 16:31

    cha, to je přesně důvod, proč jsem začala fotit, abych stála ZA objektivem 😀

  3. Calad 17.2.2014 / 20:32

    A proto mam sama strasne malo fotek, vetsinou stojim za objektivem nez pred nim. Jenze ted si vsichni foti Hadatko a to byva vetsinou v me naruci :/ A tak se snazim na fotografiich napachat co nejmene skody, tudiz netvarit se jako de… 😀

  4. Sedmi 18.2.2014 / 08:06

    jo a jeste k fotce na pas – taky jsem se nedavno fotila a pani se me pak ptala, jestli dobry, tak jsem ji pobavila hlaskou, ze za tech deset let, co mi skonci platnost pasu, to bude uplne skvela fotka 😀

  5. jolana88 18.2.2014 / 11:32

    ta černobílá fota na OP nejsou zase tak špatná. Každý řekne, že „skutečnost je, samo, lepší“. já se opravdu nerada fotím – pokud musím dodat foto, je momentka skutečně nej- řešením. PS: archivy neprobírám – já stárnu jen naoko ..

Zanechat Odpověď

