Návrat k audioknihám

Minule jsem psala o tom, že nemám čas (ani energii) na běhání. A už jsem se taky zmiňovala o tom, že nečtu. Přitom tomu není tak dávno, co jsem hltala jednu knihu za druhou a při běhání navíc poslouchala audioknihy.

Při téhle vzpomínce mě napadlo, že bych své nedostatečné literární vyžití mohla kompenzovat alespoň posloucháním knih v autě cestou do práce a z práce. Prošla jsem si aplikaci Audioteka, kterou mám na mobilu, a našla tam spoustu z těch titulů, které na mě každý večer házejí smutný pohled z nočního stolku, když uléhám do postele a okamžitě zhasínám lampičku. Tyhle knihy si ale do mobilu nestáhnu a doufám, že si je jednou budu moct vychutnat se vším všudy, tedy i s opravdickým otáčením stránek a popíjením nějakého lahodného nápoje. Svou naději zatím upínám na letní prázdniny, jen nevím, jestli už na ty letošní.

Z Audioteky jsem si pro začátek stáhla knihu od mého bývalého profesora Miloše Čermáka Lovestory ve výtahu a dalších 77 povídek z fleku. Výhodou je, že jsou jednotlivé povídky dostatečně krátké, takže si jich za cestu stihnu poslechnout hned několik, a když dojedu k cíli, nemusím se bát, že ztratím nit. A přišla jsem na to, že mi poslouchání knížek pomáhá se odreagovat. Narozdíl od poslouchání hudby nebo zpravodajství mé myšlenky nikam neodplouvají. Dokážu se plně soustředit na příběh (a snad trochu i na řízení). Takže ani po náročnějším dnu v práci se nezabývám nekonečným pomyslným omíláním všeho, co se mi přihodilo. A hlavně mám pocit, že zase aspoň trochu čtu.

A co vy? Čtete? Posloucháte?

audio_book

 

 

14 thoughts on “Návrat k audioknihám

  1. kocicenka 11.2.2014 / 14:21

    Skvely napad, gratuluju! Uzivej si poslech, ja ted mam naopak cteci obdobi, ctu hlavne pri cestovani metrem/autobusy a dokonce prectu i neco pred spanim.. v posledni dobe me vzaly za srdce knihy Johna Greena – Hledani Aljasky a Hvezdy nam nepraly. Kapesniky mi nestacily.. A pak me rozesmaly knizky ceske od Evzena Bocka Posledni aristokratka a Aristokratka ve varu. Zadne hluboke cteni, ale smala jsem se casto a hlasite (nemohla sem si pomoct), presne to, co jsem v lednu potrebovala 🙂 preji prijemne poslouchani a jezdi opatrne!

    • Oh My Beautiful Life 12.2.2014 / 10:40

      Evžen Boček? Na základce jsem měla učitele angliny s takovým nezvyklým jménem. Byl skvělý. Pak šel dělat kastelána :-). Jdu ho vygooglit, třeba je to on :-)))

      • kocicenka 12.2.2014 / 11:16

        Fiha, to bude on! Pry byvaly kastelan.. 🙂

      • Kajos 23.2.2014 / 16:35

        Je to on ! Kastelán je pořád, zámek Milotice, krajanko:-)

  2. Iwi Sluníčko B. 11.2.2014 / 14:38

    Ahoj Vanilko,

    audioknihy používám v práci občas jako kulisu, když se nemusím nějak pekelně soustředit. Dobrý nápad s tím poslechem v autě. Já rádia nikdy moc nemusela a na hudbu není někdy nálada. A taky denně dojíždím autem.
    Taky s tím čtením a volným časem bojuju, teď ještě o něco víc než třeba v létě, ale zatím se snažím aspoň večer najít chvilku na klasické papírové knihy.
    O tom, že jsem optimista svědčí i to, že jsem si minulý týden objednala 5 nových knih – věřím, že najdu čas je brzo přečíst 🙂
    Iwi

  3. Sedmi 11.2.2014 / 15:38

    čtu… po nocích… pak se proklínám, ale jinak to neumím. u překládání se musím soustředit, to mi vadí i hudba… a jindy nemám moc čas sedět v klidu… 😀

  4. Barb 11.2.2014 / 15:45

    Snazim se o oboji.
    A je Milos Cermak i v realu tak vtipny jako na internetu? 🙂

      • Barb 12.2.2014 / 18:06

        Jo? Diky! To jsem rada. 🙂

  5. oldwomen 11.2.2014 / 16:04

    Poslední dobou mám velmi zaměstnané ruce a oči. Uši nikoli a mozek jede na osminku plynu. Tak poslouchám. Jak audioknihy, tak chaotické řazení jednotlivých dílů dramatizací a čtení na pokračování na radiu Povídka. Jejich toplist se mi ani po čtvrt roce nepodařilo rozklíčovat.

  6. Oh My Beautiful Life 12.2.2014 / 10:42

    Zatím jsem se neodhodlala, mám strach, že si to neužiju. Ale měla bych to zkusit a nebýt konzerva! Díky za tip 🙂

  7. Quanti 15.2.2014 / 05:31

    Jo, před časem jsem dostala k nákupu zdarma audioknihu Občanský průkaz a i když jsem to už četla, rozhodla jsem si to pouštět při hraní s miminem. No… často jsem musela přetáčet zpátky 😀 ale jinak to bylo super a k narozeninám si asi budu přát audioknihu Forresta Gumpa 🙂

  8. Monika 16.2.2014 / 08:44

    Jsem konzerva, knížka pro mě musí mít vytšitěný písmenka. 🙂 Už jen e-booky jsou pro mě revoluce. 😀

Zanechat Odpověď

