O neběhání

gore-tex-transalpine-run_338Včera jsem se v rámci práce sešla s jedním nadšeným běžcem. Je členem organizační skupiny jednoho poměrně extrémního běžeckého závodu (56kilometrový trail). Pověděl mi, že se připravuje na Gore-Tex Transalpine-Run, téměř 300kilometrový běh přes Alpy rozložený do 8 dnů. Samozřejmě se mi vybavila knížka Born to run a chvíli jsme se bavili také o běhání naboso a o vhodné běžecké obuvi.

Ten mladý muž pracuje jako ředitel pobočky jedné lucemburské banky. Aby se mohl na své běžecké mety připravovat, nechává prý své auto zaparkované v garáži a do práce i z práce každý den běhá. Celkem to představuje asi 40 km denně. O své lásce ke běhání mluví jako o „nemoci“. Já bych použila spíš slovo „závislost“. Je závislý na endorfinech a na pohybu. Jeho svaly jsou tak zvyklé na fyzickou zátěž, že se cítí špatně, když jsou v klidu.

Při konverzaci s ním se mi také zastesklo po běhání. I když já běhala jen dvakrát nebo třikrát týdně maximálně deset kilometrů. Líbilo se mi období přípravy na půlmaraton, neboť jsem se tehdy cítila fyzicky velmi dobře.

Plánovala jsem, že se po porodu k běhání co nejdříve vrátím. Myslela jsem si, že se budu potřebovat dostat do kondice a že se doma s Motýlem zvládneme nějak zorganizovat, abych mohla aspoň dvakrát týdně na hodinu odběhnout. Hlásala jsem, že už v roce 2014 si zaběhnu svůj druhý půlmaraton a mou ambicí pro rok 2015 byl dokonce maraton.

Realita je taková, že jsem nikdy v životě nebyla v horší fyzické kondici, než jsem těď. Shodit přebytečná kila rozhodně nepotřebuju, spíš bych potřebovala nějaká nabrat, abych v sobě našla sílu se rozběhnout a běžet. Kromě sil mi chybí i čas. Z práce utíkám dřív („utíkám“ ale autem), i tak do jeslí přijíždím později, než bych chtěla, a po příchodu domů mám přesně dvě hodiny na to, abych se s Motýlkem trochu pomazlila, pohrála si s ním, když není příliš unavený, připravila mu večeři, vykoupala ho a v osm dala spát. Rozhodně se svých dvou hodin denně nehodlám vzdát – ani za cenu, že by se o Motýlka postaral Motýl a já mohla jít běhat. A po osmé večer mám náladu jen na vlastní večeři, sprchu a postel.

Myslím si, že pokud se k běhání ještě někdy vrátím, nebude to dřív než za tři nebo čtyři roky. Spíš později. Což asi vůbec nevadí. Znám ženu, která svůj první maraton taky běžela skoro ve čtyřiceti.

7 thoughts on “O neběhání

  1. Sedmi 7.2.2014 / 12:51

    to mi hrozně připomíná, jak jsem si u prvního dítěte pořizovala kočárek tak, aby s ním šlo hlavně bruslit na in-linech 😀 jaká to naivita 😀

  2. Barbora 7.2.2014 / 13:34

    Nojo, já jsem začala běhat v roce 2009, v době, kdy mojí MLADŠÍ dceři byly tři roky. Rozhodujícím impulzem se stala služební cesta do Paříže, kde jsem bydlela v jednom hotelu a v pokoji bylo obrovské a nemilosrdné zrcadlo… 🙂
    No, od té doby se mi to daří poměrně pravidelně udržovat, ale moje maximum je asi tak 5 kilometrů… a jsem dost pomalá 🙂

  3. avespasseri 8.2.2014 / 11:07

    Zas všeho moc škodí :-))
    Já nechci jitřit ránu, ale problém bude nakonec zřejmě i v tom, že zvládat nejen práci a dítě, ale ještě práci, dítě a péči o zdraví (a kondici)… to už je opravdu nadlidská práce….
    Já se nejvíc dokázala věnovat svému zdraví (a kondici) právě s dítětem: dlouhé procházky z kočárkem, různé kroužky (Sokol) a bazény apod. A hlavně nulový stres….

  4. Gafna 8.2.2014 / 18:24

    Krásný článek a přišel mi přímo do rány! Já jsem se rozhodla začít běhat před 5 lety a koupila jsem si k tomu slavnostně běžecké boty. Za 14 dní jsem zjistila, že jsem těhotná, a tak jsem nechtěla začínat s novou fyzickou tělu neznámou aktivitou. Než jsem pak stihla znovu začít, otěhotněla jsem znovu. Ale teď už bych do toho znovu šla. Ocením jakékoliv tipy, jak začít:-)

Zanechat Odpověď

