Vánoční běsy

Nikdy jsem nechápala, proč lidi před Vánoci tak šílejí; proč jsou ve stresu.

Letos to i mně nějak přerůstá přes hlavu. A vůbec nevím, proč vlastně. Vždyť nedělám nic navíc, co bych nedělala i předchozí roky. Přitom letos jsem „doma“, nechodím do práce. Kde je tedy všechen ten čas, který bych měla mít?

Před Vánoci je pro vytvoření speciální atmosféry třeba: 

  • vyzdobit byt
  • sehnat stromek
  • ozdobit stromek
  • sehnat adventní věnec (kdybych byla zručnější, mohla bych si ho vyrobit, ale k tomu bych se určitě dostala tak dva týdny po Vánocích; i tak jsem ho letos kupovala s několikadenním zpožděním)
  • vymyslet, co komu dát pod stromeček
  • koupit dárky
  • zabalit dárky
  • upéct cukroví
  • promazat
  • nazdobit

Všechno to dělám po večerech, kdy bych mnohem radši byla už dávno v posteli. A to se nevěnuju slavnému předvánočnímu úklidu! Snažím se mít uklizeno celý rok. A do mytí vnitřku kuchyňských skříněk se snad nemusím pouštět zrovna před Vánoci, když je na všechno tak málo času.

Taky bych si ráda stihla poslechnout mét oblíbené Vánoční pohádky a/nebo aspoň pár koled.

Příští rok bych navíc chtěla vyrobit originální adventní kalendář pro mého muže a mužíka.

Ženy-matky, obzvlášť pracující matky: jak přežíváte dobu předvánoční? To se snad dokážete rozkrájet?

darky

6 thoughts on “Vánoční běsy

  1. blogerkka 11.12.2013 / 23:06

    To je vtipné, dneska celý den sepisuju svůj vánoční manuál – přesně proto, abych neměla ten pocit, na co jsem ještě zapomněla… Chci mít prostě seznam všeho, včetně nutných zážitků nebo třeba nákupu jídla a pečení. co z něj pak stihnu, to stihnu, ale aspoň budu vědět, co všechno chci stihnout:)

  2. avespasseri 12.12.2013 / 00:09

    No, není to jednoduché 🙂 My ještě před Vánoci slavíme narozeniny, takže to jsou přípravy, pečení a dárky nadruhou :-)) Ale osvědčilo se mi zaprvé společné pečení. Ubíhá to rychleji, vzájemná pomoc je neocenitelná, je u toho víc zábavy, málokdy se něco připeče a navíc se člověk o ty hory cukru rozdělí 🙂 Pečeme s matkou, pomáhá už i dcera 🙂 S dary to nepřeháníme… pro dospělé nic velkého a pro děti se přece nakupuje dobře 🙂 S úklidem to taky nepřeháním, co se stihne, stihne se. A ani nemáme velký byt. Někdy i okna, někdy ne. Udělá se později. Stromeček má na starosti manžel, já s dcerou si už jen užíváme zdobení. No a hlavně to chce klid a nohy v teple 🙂 Jednou jsme připravili ten Štědrý den už tak pozdě, že se dárky rozbalovaly až druhý den ráno. Malá byla ještě malá, nechápala nic … a usnula :-)))) Jindy jsme mrzly u zavřeného hřbitova a házely po sobě kuličky sněhu, protože než manžel dosmažil to filé (no fakt, u nás chystá večeři manžel, nenechá si do toho kecat :-)), bylo už spousta hodin :-)) A přece to byly krásné Vánoce 🙂

  3. clara 12.12.2013 / 08:58

    My jezdime na vanoce k nasim, takze spoustu veci zarizovat ani nemusim (stromek napriklad). Pecu jen s detma, vanocni uklid nedelam, adventni venec koupil manzel. Akorat to nakupovani darku mi dava dost zabrat, rok od roku vic. Kazdy rok delam pro rodice fotoknihu, letos jsem to stihla za pet dvanact a musela na to obetovat dve noci.

  4. Sedmi 12.12.2013 / 09:18

    kliiid…. hlavne nepadej do pasti toho, ze ted to musi byt perfektni, kdyz mas mimco a jsi uz ta mama… mimco budou stejne nejvic bavit prskavky a pak sustive obaly a jinak je to jedno… nemusis mit nic… ja to taky neresim, v sobotu rano teprve jedeme do prahy, do bytu, kde jsem nebyla pul roku… darek nemam ani jeden, objednavam pres net hromadne a balime hromadne na Stedry den…

  5. Calad 12.12.2013 / 12:31

    Zena, matka, pracantka rika: Zamestnala jsem muze. Cukrovi pecou oboje maminky. Adventni venec jsem nakonec taky koupila (predevcirem). A koledy jsem si poustela pri zdobeni domku. 🙂 Stromek mame umely, uz nekolik let a zdobime ho az na Stedry den. Darky mame objednane – chodi bud k manzelovi do prace nebo k moji mamince, nektere uz doma a musim je zabalit a nakoupit jeste par drobnosti,
    Letos to vsechno beru tak nejak s nadhledem. Delam to tak, aby mi sily stacili. 🙂

  6. Alizia 12.12.2013 / 16:25

    Vanocni uklid neresim, cukrovi pecu postupne, darky resim v prubehu roku a stromek ozdobime spolecne. Osvedcilo se mi proste delat vsechno s predstihem a byt tak vic v klidu a ne vse musi byt tip top 🙂

Zanechat Odpověď

