Hospodyňka

Dneska jsem si uvědomila, že jsem si zvykla na nenáročnost svého manžela v oblasti jídla a vaření. V Čechách se traduje, že muži mají rádi teplé večeře a taky že čeští muži moc nevaří. Můj Francouz vaří skvěle. Což neznamená, že vaří každý den. To zdaleka ne. Ale ani já nevařím každý den. Za těch téměř šest let, co jsme spolu, jsem si zkrátka zvykla na to, že se ve vaření střídáme nebo že se někdy (často) prostě „odbydeme“ nějakou narychlo připravenou, obvykle studenou večeří à la co dům dal.

Teď mi postupně dochází, že tahle nenáročnost zřejmě pomalu končí. Manželovy požadavky se sice nijak nezvyšují (spíš naopak – u nás jsem za většího jedlíka já, neboť Motýl se nasytí na pracovních obědech a večer mu víc vyhovuje něco lehkého), ale ty Motýlkovy ano. Doby, kdy mu stačilo mateřské mléko, jsou v nenávratnu. Rytmus mého dne je teď udávaný přípravou jeho ovocné přesnídávky, zeleninky k obědu a kašičky večer. A teď k tomu obědu budeme čím dál častěji muset přidávat i maso, což znamená, že ho musíme chodit koupit, aby bylo zaručeně čerstvé. Jenže on toho masa zatím zase tolik nesní a to, co zbyde, je třeba nějak zpracovat. Alespoň mám příležitost listovat kuchařskými knihami a zkoušet nové recepty, jak jsem si předsevzala.

Jak to asi bude vypadat za pár let? Můj manžel zřejmě teplé večeře pořád vyžadovat nebude, ale svému synovi budu muset poskytnout nutričně vyváženou a kvalitní stravu. Zřejmě budu muset jako správná mamina taky péct a rozšířit své obzory, které se zatím omezují na dva nebo tři jednoduché koláče, štrůdl a perník z prášku.

Kdo ví, co všechno mě ještě čeká 🙂

 

5 thoughts on “Hospodyňka

  1. Alizia 28.11.2013 / 16:31

    U nás jede sporák taky každý den, já bys si klidně na oběd udělala něco jednoduchého a třeba i někdy studeného, ale dcera potřebuje každý den teplý oběd s nějakým masem, takže jsem stále u plotny. Řeším to tak, že se vyblbnu při obědě, nakrmím dceru a sebe a zbytek má partner na večeři 🙂 Takže jsme všichni spokojení 🙂

  2. udvouverunek 28.11.2013 / 20:53

    Teta to s jídlem pro svého mrňouska řeší tak, že si navaří nějakou dávku z celého toho kusu masa a množství zeleniny apod., rozmixuje, naporcuje do kalíšků (teda nevím přesně do čeho, tipuju, že to budou silikonové formičky, aby se to dalo dobře vyklopit…ale nevím) a nechá zamrazit. Pak vždycky jen jednu porcičku nechá povolit, ohřeje a malá dlabe.
    Předpokládám, že se najde spoustu odpůrců tohohle způsobu přípravy jídla pro dítěte, ale mně to přijde poměrně vychytané řešení. Ty porcičky pro dítě jsou totiž tak mrňavé, že vařit jednotlivé porce se vskutku nevyplatí, a pokud manžel doma už večer příliš nejí, jak říkáš, tak se ti to vaření každý den nevyplatí. Ale osobně si nemyslím, že by zamražením jídlo nějak zdegradovalo, jak by mohl leckdo oponovat.
    Verunka

    • Vanilka 1.12.2013 / 18:37

      I já ty zeleninové kašičky občas zamražuju. Ale myslím, že nad čerstvé není. Navíc se mi stávají různé nehody, např. rozmražená cuketa pustí strašně vody, takže poprvé jsem stejně ještě musela narychlo dusit mrkev, abych to měla čím zahustit 🙂

  3. avespasseri 29.11.2013 / 07:54

    Jo, vzpomínám, jak jsem pořád něco kuchtila 🙂 Užívej si to, protože s nástupem do práce už se zase vyvářet přestane, bohužel.
    S tím zamrazováním… to jsem nikdy nedělala, právě proto, že já radši to mražené jídlo nejím. Neslyšela jsem o tom nic dobrého (jen že to šetří čas :-)), tak když nutně nemusím (třeba zamrazit kopu ovocných knedlíků :-)), radši nemrazím 🙂

  4. Calad 29.11.2013 / 09:18

    Ja zamrazuju, koupim platek masa a ten uvarim na tri az ctyri zpusoby. Ty pak zamrazim a pres tyden delam obedy jen pro nas a ovocne presnidavky.
    Nastesti ta kase neni narocna na pripravu a zvlada ji i manzel.
    Mimochodem my jsme taky vlastne dost nenarocni, az na to peceni. To se u nas doma musi, aspon dvakrat v tydnu. A nastesti se neco naucil i manzel, takze kdyz ma chut, zvlada to i sam. 🙂 Nepatrime k typicke ceske rodine 😀

Zanechat Odpověď

