Zimní čas

Motýl nenávidí změny času. Na podzim i na jaře. Na podzim skuhrá, že je večer brzo tma, a na jaře mu zase vadí, že ztratil hodinu svého drahoceného času. Mně je tohle docela jedno. Na jaře se utěšuju právě tím, že bude večer déle světlo a bude tedy možné venku grilovat a popíjet víno a koukat na západ slunce. Tedy pokud zrovna neprší, nejsem těhotná nebo nekojím. A na podzim mě zatím chlácholí hodina spánku navíc, což asi v příštích letech nebude platit, neboť dětem prý trvá trochu déle, než si zvyknou spát o hodinu déle – letos je Motýlek naštěstí ještě moc malý na to, aby to nějak vnímal.

Uznávám ale, že když se kolem páté hodiny odpoledne začíná stmívat, bývá mi někdy trochu úzko. A bude hůř! A tak jsem se s ponurostí podzimu a zimy rozhodla bojovat. Večery jsou teď delší, ale dají se přece zpříjemnit. Třeba

  • hrnkem horkého kakaa,
  • teplým svitem svíček (umístěných samozřejmě z dosahu dítěte),
  • tichou hudbou, kterou už jsem dlouho neslyšela (zjistila jsem, že na naši sbírku CDček se v poslední době jenom práší a skoro vůbec je neposloucháme!).

Díky těmhle maličkostem je doma hned víc útulno.

A jak s ponurostí podzimních a zimních večerů bojujete vy?

13 thoughts on “Zimní čas

  1. avespasseri 29.10.2013 / 18:12

    Hodina spánku navíc mě vždycky potěší. A vždycky jsem překvapená, jak rychle si přivyknu… najednou se přistihuju, že vstávám (podle starého času) ještě déle, než předtím.
    Když jsem byla na studentském festivalu v Norsku, mile mě překvapilo, jak tam mají v kuchyni svíčky a svítí si i při snídani.

  2. Sedmi 29.10.2013 / 18:22

    hmm… tady na severu se zacina najednou stmivat uz kolem treti… mazec…

  3. kusanec | baby blog 29.10.2013 / 19:12

    Od doby, kdy nemusim vstavat brzy do skoly, mi zmena casu taky moc nevadi. Erwina ted zvykame, vstavat v sest se nam totiz moc nechce. Dneska se nam podarilo ho ulozit o hodinu pozdeji, tak uvidime rano…

    Jinak rozhanim chmury stejnym zpusobem. Palim vonave svicky, popijim teply caj (sladke moc nemusim, i kdyz tepla cokolada je na vlezlou zimu to nejlepsi) a posloucham prijemnou hudbu.

  4. aztli 29.10.2013 / 19:21

    Dobrý den , zimní čas opravdu existuje, ale již řadu let nebyl zaveden , znamenalo by to , že když budete na osovém poledníku , a Slunce bude vrcholit , tak byste si hodinky posunuly na 11 h . Místo toho , 26. 10 , když vrcholilo Slunce v poledne na osovém poledníku, tak bylo na hodinkách 13 hodin . Takže se vlastně jen vrátil v tom smyslu , že když je nyní 29.10. tak na osovém poledníku , ve chvíli když vrcholí Slunce, je na hodinkách právě 12 h , tedy čas odpovídající osovému poledníku , tedy ani letní ani zimní .
    Jinak je to samo o sobě nesmysl , jelikož díky této okolnosti mají na východním pobřeží Španělska celoročně 1 hodinový letní čas a v létě dokonce 2 hodinový , na západním pobřeží Španělska mají celoročně dvouhodinový letní čas a v létě dokoce tříhodinový. Takže když mají celoročně tu jedna či dokonce 2 hodiny nevadit, tak pak by bylo lepší onen nesmysl s posouváním zrušit a ponechat trvale jednohodinový letní čas (a pak ovšem ve Španělsku budou mít díky nesmyslu podle pobřeží buď trvale dvouhodinový či tříhodinový letní čas , to je velmi praktické již teď .

  5. Calad 30.10.2013 / 08:44

    Vlastne stejne, jen hudbu si poustim behem dne, vecer u nas bohuzel vladne televize. Jinak spotreba kakaa u nas s drivejsim stmivanim vyrazne vzrostla. 🙂

  6. Oh My Beautiful Life 30.10.2013 / 12:29

    Kakao moc nemusím, stačí, když na něm ujíždí moji dva pánové. Ale včera jsem si dala panáka slivovice a myslím, že to mělo stejný efekt – během pěti minut mi bylo po celém těle příjemně teplo až horko 😀 Holt moraváci radši slivku než kakajíčko :-)))

    • Vanilka 30.10.2013 / 14:30

      Akorát pro nás kojící matky je ta slivovice poněkud nevhodná.

      • Oh My Beautiful Life 30.10.2013 / 14:52

        Jo, to je jasné. Mně to taky za chvíli skončí, až se zadaří druhé :-)).

  7. Quanti 30.10.2013 / 16:33

    Hudba ano, teplé nápoje ano, ale těch svíček se už teď bojím 😦 leda bych si někdy vzpomněla, až B. usne…

    • Quanti 3.11.2013 / 02:34

      Tak díky za inspiraci, ve čtvrtek jsem zapálila svíčky a bylo to super…

      • Vanilka 5.11.2013 / 11:27

        To jsem ráda, že se očekávaný účinek dostavil 🙂

  8. valkil 14.11.2013 / 14:34

    Deka, knížka, kafe/čaj… a ještě předtím horká vana. Změna času na podzim mi nevadí, ale ta jarní se mnou umí zamávat, vzpamatovávám se z ní i dva týdny. Ale až v posledních letech. Fakt je, že zase vyhlídka na posezení na zahrádce, jarní slunce, rozkvetlé stromy a šťavnatě zelená tráva ty unavené pocity malinko nakopávají.

Zanechat Odpověď

